Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

mackan92

Medlem
Hade jag inte haft ett gäng flaskor kvar hemma så hade jag nog hoppat på tåget. Avvaktar från detta släpp!
 

mackan92

Medlem
Snart ny månad, ny lansering. Nästa släpp promptas med denna bild.

CAV0133-PRE.jpg
 

rs14

Medlem
Vad blir fördelningen på flaskorna idag? Någon som har insyn?

Släppet är i morgon. Tilldelningen varierar från producent till producent, den infon brukar mig veterligen inte Caviste gå ut med (såvida man inte kontaktar dem och ställer frågan, Martin är bemötande och hjälper gärna till att besvara frågor och funderingar om man har några) men min erfarenhet är att, är man inte på hugget första timmen så kan man räkna med att få ställa sig på väntelista. Vissa släpp går det betydligt snabbare än så.

Läste att man i samband med morgodagens lansering också kommer med att par nyheter.
I tillägg till tidigare betalningsmöjlighet kan man from nu även betala med Swish. Dessutom har man utökat distributionen vidare ut i landet genom att samarbeta med Budbee. Ett alternativ som jag själv hoppas kunna nyttja då jag fn bara har Bussgods som alternativ. Budbee innebär både lägre kostnad samt att man får det hem till dörren.

Hoppas du blev något klokare. Lycka till!
 

mackan92

Medlem
Släppet är i morgon. Tilldelningen varierar från producent till producent, den infon brukar mig veterligen inte Caviste gå ut med (såvida man inte kontaktar dem och ställer frågan, Martin är bemötande och hjälper gärna till att besvara frågor och funderingar om man har några) men min erfarenhet är att, är man inte på hugget första timmen så kan man räkna med att få ställa sig på väntelista. Vissa släpp går det betydligt snabbare än så.

Läste att man i samband med morgodagens lansering också kommer med att par nyheter.
I tillägg till tidigare betalningsmöjlighet kan man from nu även betala med Swish. Dessutom har man utökat distributionen vidare ut i landet genom att samarbeta med Budbee. Ett alternativ som jag själv hoppas kunna nyttja då jag fn bara har Bussgods som alternativ. Budbee innebär både lägre kostnad samt att man får det hem till dörren.

Hoppas du blev något klokare. Lycka till!
Tack, korrigerade inlägget - är torsdag i mitt huvud idag - fråga mig inte varför! Aldrig provat producenten tidigare - överväger starkt att försöka få vantarna på en låda! Försökt leta efter medlemmars noter i sökfunktionen men verkar skralt..
 
Tack, korrigerade inlägget - är torsdag i mitt huvud idag - fråga mig inte varför! Aldrig provat producenten tidigare - överväger starkt att försöka få vantarna på en låda! Försökt leta efter medlemmars noter i sökfunktionen men verkar skralt..

Känner mig också sugen på en låda men liksom dig har jag aldrig testat producenten tidigare så tar gärna mer info om någon har.
 

rnnbck

Medlem
Tack, korrigerade inlägget - är torsdag i mitt huvud idag - fråga mig inte varför! Aldrig provat producenten tidigare - överväger starkt att försöka få vantarna på en låda! Försökt leta efter medlemmars noter i sökfunktionen men verkar skralt..
Jag har köpt de senaste 2-3 lådorna från Delaporte och brukar vara 4 (2+2 har jag för mig )vita Sauv.B och 2 rosé. De enklare vita är kanske ingen man minns någon längre stund men deras Silex är riktigt fin tycker jag. Jag är normalt ingen stor rosédrickare eller fantast för den delen men tycker att just den här brukar vara bland det bättre som jag sörplar i mig under sommaren. Klart bra bang for the buck. Kommer absolut att hugga en låda om jag hinner med.
 

Boletus

Medlem
Grappe-medlemmar brukar få förtur och meddelas om släppet dagen före (dvs. idag) och har dessutom förmånlig leverans direkt till Grappe.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Har köpt denna denna låda tre ggr. Silex och rosén (världens bästa enligt Decanter) riktigt bra och frugan gillar också Chavignol Blanc så detta är ett måsteköp.


2 flaskor 2020 Sancerre Chavignol Rosé (185 kr/st) - Seriös och mycket välbalanserad rosé på 100 % pinot noir. Öppnas som aptitretare i sommar eller som lite mer komplex och matorienterad nästa år. (2021-2022)

2 flaskor 2020 Sancerre Chavignol Blanc (215 kr/st) - 100 % sauvignon blanc från kalkstensjordar. Ungdomlig och smakrik Sancerre med potential för några års lagring. (2021-2024)

2 flaskor 2019 Sancerre Silex Blanc (245 kr/st) - 100 % sauvignon blanc från flinta. Fylligt och friskt med läckert krämig textur. Förtjusande redan och med potential att lagras upp till fem år. (2021-2027)
 
Last edited:

mackan92

Medlem
Har köpt denna denna låda tre ggr. Silex och rosén (världens bästa enligt Decanter) riktigt bra och frugan gillar också Chavignol Blanc så detta är ett måsteköp.


2 flaskor 2020 Sancerre Chavignol Rosé (185 kr/st) - Seriös och mycket välbalanserad rosé på 100 % pinot noir. Öppnas som aptitretare i sommar eller som lite mer komplex och matorienterad nästa år. (2021-2022)

2 flaskor 2020 Sancerre Chavignol Blanc (215 kr/st) - 100 % sauvignon blanc från kalkstensjordar. Ungdomlig och smakrik Sancerre med potential för några års lagring. (2021-2024)

2 flaskor 2019 Sancerre Silex Blanc (245 kr/st) - 100 % sauvignon blanc från flinta. Fylligt och friskt med läckert krämig textur. Förtjusande redan och med potential att lagras upp till fem år. (2021-2027)

Kul! Vad har vi på årgågnarna i Sancerre? Omåttligt påläst i området och årgången
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Hade planer på en låda, men så släppte Johan Lidby Vinhandel ett nyhetsbrev med Calera Reed Pinot Noir 2016 på hemligt artikelnummer. Endast 48 flaskor. Så fick bli en sådan istället. :ängel:
 

Thirsty

Smygnykterist
Hade planer på en låda, men så släppte Johan Lidby Vinhandel ett nyhetsbrev med Calera Reed Pinot Noir 2016 på hemligt artikelnummer. Endast 48 flaskor. Så fick bli en sådan istället. :ängel:
Brukar vara snyggt att skriva ut det ”hemliga” numret... 5157501 (799kr)
 
Toppen