Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

jrick

Medlem
Någon som har koll hur Cavistes "hemliga lanseringar" sker till deras mest trogna kunder? Hur publiceras det till de som uppfyller kriteriet?
Som rnnbck skrev ovan. Jag har aldrig varit kvalificerad men som jag förstår det är det helt enkelt en /-sida på caviste.se man får mail om att den ligger uppe. Det borde ju gå att upptäcka utan mail, om man hade någon slags script eller nåt. Jag är inte den som är kunnig på såna saker, men det är inte lösenordsskyddat vad jag förstår.
 

MacX

Medlem
Som rnnbck skrev ovan. Jag har aldrig varit kvalificerad men som jag förstår det är det helt enkelt en /-sida på caviste.se man får mail om att den ligger uppe. Det borde ju gå att upptäcka utan mail, om man hade någon slags script eller nåt. Jag är inte den som är kunnig på såna saker, men det är inte lösenordsskyddat vad jag förstår.

Det var ett lite lustigt resonemang, antingen är man kvalificerad eller så är man inte, man skall väl inte (och man kan inte) fuska sig till en tilldelning. Givetvis så kollar grabbarna på Caviste av att det är en av dem som erbjudandet gick ut till som beställer också..;).... Har du inte fått erbjudandet så kan du inte beställa.
Men det är väl inget problem! Caviste's urval är ju kanonbra ,så det är ju bara att handla på så blir man kvalificerad för eller senare. Bra vin kan man ju inte få för mycket av, eller hur :rolleyes:
 

jrick

Medlem
Det var ett lite lustigt resonemang, antingen är man kvalificerad eller så är man inte, man skall väl inte (och man kan inte) fuska sig till en tilldelning. Givetvis så kollar grabbarna på Caviste av att det är en av dem som erbjudandet gick ut till som beställer också..;).... Har du inte fått erbjudandet så kan du inte beställa.
Men det är väl inget problem! Caviste's urval är ju kanonbra ,så det är ju bara att handla på så blir man kvalificerad för eller senare. Bra vin kan man ju inte få för mycket av, eller hur :rolleyes:
Ok. Jag reflekterade bara att det kändes som att det gick att ”fuska” (självklart måste varje beställning accepteras av säljaren) och att själva processen kändes lite basic i det avseendet, eftersom det är en sida som till synes ligger öppet utan lösenord. Det var inte meningen att uppmana till att man skulle försöka kringgå ordningen.
 
Dom hade i och för sig en låda med bara Barolo 2016 som jag tror släpptes för ert drygt halvår sedan.

Stämmer, det var något längre lagrad 2016 med en egen etikett. Lite "halvriserva" :). Tror Caviste kallar dessa släpp CAVM, endast en gång per år av något producent.

För övrigt 2017 Barolo kommer nu på bred bas. Har som årgång hamnat lite i skymundan av 2016 men är inte alls en dålig årgång.
 
Last edited:

Vingubben

Medlem
Stämmer, det var något längre lagrad 2016 med en egen etikett. Lite "halvriserva" :). Tror Caviste kallar dessa släpp CAVM, endast en gång per år av något producent.

För övrigt 2017 Barolo kommer nu på bred bas. Har som årgång hamnat lite i skymundan av 2016 men är inte alls en dålig årgång.
Inte provat 2017 ännu. Årgången var ju inte alls lika hajpad som 2016, men många viner får höga betyg så det är nog läge att testa.
 

mackan92

Medlem
Check på en låda! Hört mycket gott om 17 men som flera säger går den lite i skuggan av 16 som blivit en rejäl hype kring. 17 ska vara tillgänglig tidigt enligt ord från olika vinmakare jag följer.
 
Inte provat 2017 ännu. Årgången var ju inte alls lika hajpad som 2016, men många viner får höga betyg så det är nog läge att testa.

Med 2017 är läge viktigare.

In tasting, the 2017s are mid-weight Barolos with the classic structure of Nebbiolo. They are often intensely aromatic. Acids and tannins are prominent in many wines. The fruit profiles are ripe, often distinctly red-toned, but not cooked or over-ripe. Perhaps most importantly, the 2017 Barolos are very true to site, which is always a concern with vintages marked by warm weather. The best 2017s are exceptionally polished, vivid and flat-out delicious. - Antonio Galloni
 

rs14

Medlem
Nästa släpp CAV0142 (11/11), ser ut att bli bubbel från Côte des Bar (Pierre Gerbais).
Värt att notera är att det inte släppts något från varken Pehu Simonet eller Huré Frères under senaste året, om det är en tillfällighet eller om de fått stryka på foten för andra vinbönder får framtiden utvisa.
 
Nästa släpp CAV0142 (11/11), ser ut att bli bubbel från Côte des Bar (Pierre Gerbais).
Värt att notera är att det inte släppts något från varken Pehu Simonet eller Huré Frères under senaste året, om det är en tillfällighet eller om de fått stryka på foten för andra vinbönder får framtiden utvisa.
Jag köpte Huré Frères i augusti, så det stämmer inte riktigt…
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Nästa släpp CAV0142 (11/11), ser ut att bli bubbel från Côte des Bar (Pierre Gerbais).
Värt att notera är att det inte släppts något från varken Pehu Simonet eller Huré Frères under senaste året, om det är en tillfällighet eller om de fått stryka på foten för andra vinbönder får framtiden utvisa.
Jag undrar oxå om Pehu har utgått ur sortimentet..
 

MacX

Medlem
Fast Pierre Gerbais är riktigt najs:rolleyes:!
En av mina favoriter faktiskt, jag gillar den stilen. Så jag kommer nog att försöka knipa en låda eller två.. ;)
 
Hej,
är det någon annan här som har haft problem med Budbees leverans av Gerbais?
Telefonen ringde en halv signal och sen fick jag ett sms typ "Ojdå, vi kunde inte leverera....". Inte ok tycker jag.
Jag gav såklart återkoppling till Caviste, om det är flera som har samma problem är det kanske inte det bästa budföretaget.
 
Hej alla,
är det någon annan här som har haft problem med Budbees leverans av Gerbais?
Telefonen ringde en halv signal och sen fick jag ett sms typ ojdå vi kunde inte leverera dina varor.... Inte ok såklart.
Jag gav återkoppling till Caviste såklart.
 
Toppen