Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

rs14

Medlem
Missade också. Är det någon som nån gång lyckats knipa en låda efter att ha stått på väntelista?
 

mackan92

Medlem
Någon som har erfarenhet av denna och vill dela med sig? :)
Köpte en låda för något år sedan och de är väldigt rena viner och stiltypisk i sin stil. Bäst av de vinerna är Silex. Rosén fick utmärkelsen som ”årets bästa rose” i någon recension för 2019 om jag inte missminner mig. Osäker vilken recensent vilket förmodligen dragit upp priserna senaste åren.
 

JonasBo

Medlem
Någon som har erfarenhet av denna och vill dela med sig? :)

Jag drack den enklare Chavignol Blanc igår. Köptes för tre år sedan. Den var rätt bra. Bra frukt, inte allt för hög syra. Det druvtypiska var inte riktigt där, men tyckte inte det gjorde något.
Blir inget köp för mig idag pga att jag har annat på ingång :)
 

Per Stade

Lege artis
Jag drack den enklare Chavignol Blanc igår. Köptes för tre år sedan. Den var rätt bra. Bra frukt, inte allt för hög syra. Det druvtypiska var inte riktigt där, men tyckte inte det gjorde något.


Det är just det, som åtminstone jag gillar med Delaporte.
Jag är inte speciellt förtjust i flädersaft heller.
 
Last edited:

mackan92

Medlem
Stämmer gällande Hure Freres,

CAV0166 - Champagne Huré Frères kostar 2690 kr och innehåller totalt 6 flaskor:

2 flaskor NV Invitation (395 kr/st)
2 flaskor NV Rosé Insouciance (415 kr/st)
1 flaska 2018 Inattendue Blanc de Blancs (535 kr)
1 flaska 2016 Instantanée Blanc de Noirs (535 kr)
 
Toppen