Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

zippan

Medlem
Priset och innehållet har nog gjort sitt.
Fortfarande kvar så här på slutet av dagen.
IMG_20230824_232749.jpg
 

mackan92

Medlem
Tror det blir som det brukar; Dolcetto x 2, Barbera x 2 och 2 x Barolo. Men vem vet…
Stämmer...

CAV0172 - Ferdinando Principiano kostar 1390 kr och innehåller totalt 6 flaskor:

2 flaskor 2022 Dolcetto d’Alba (155 kr/st) - Principianos läskande, pigga dolcetto i lekfull och frisk stil från utmärkta årgången 2022. Mycket gott nu men kan sparas några år. (2023-2026)

2 flaskor 2021 Barbera d’Alba (195 kr/st) - Mineralstinn och frisk barbera i uppfriskande stil. Strålande att dricka på frukten redan nu med potential för några års lagring. (2023-2027)

2 flaskor 2019 Barolo del Comune di Serralunga d'Alba (345 kr/st) - Storartad Barolo från mäktiga årgång 2019. Ett under av komplexitet och finess. Relativt tillgängligt nu och med enorm lagringspotential. (2023-2039)
 

MarkusJ

Medlem
CAV0173 - Champagne Pierre Gerbais kostar 2790 kr och innehåller totalt 6 flaskor enligt följande:

3 flaskor NV Grains de Celles Extra-Brut (395 kr/st)
1 flaska NV Champ Viole Extra-Brut (495 kr)
1 flaska NV Les Grandes Côtes Extra-Brut (515 kr)
1 flaska NV La Loge Extra-Brut (595 kr)
 

Foley

Medlem
Blev en låda för mig. Tycker standardchampagnen är grym. Kul att La Loge imponerade. Drack Pierre Gerbais L'Originale, med 2016 bas (deg 2020), i april i år. Då var den rätt blek både bokstavligt och symboliskt talat.
 

KockJohan

Cioccolato Catering
Leverantör
Blev en låda för mig. Tycker standardchampagnen är grym. Kul att La Loge imponerade. Drack Pierre Gerbais L'Originale, med 2016 bas (deg 2020), i april i år. Då var den rätt blek både bokstavligt och symboliskt talat.
Det är vell den osvavlade Pinoten vell ?
Jag drack den oxå i somras och tycker den fortfarande var knuten tunn o stram, för mycket citronvatten för mig. Standard-cuvéen däremot är okej
 
Toppen