Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Lanseringar från Caviste

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
CAV0149-webb-PRE-560x250.jpg


Misstänker Champagne på ingång vid nästa släpp 7 april?
Som det påpekats tidigare i tråden. Kanske bara gå tillbaka till förra året och kika vilka släpp som gjordes i April. Säkert samma producenter. :)
 

Uncle_Bob

Medlem
Njaa, jag tror mer på 2+2 läckra Sauvignon Blanc och en smaskig rosé på Pinot Noir från Chavignol...;)
Delaporte är också en stark kandidat såhär års, har många gånger tänkt att man borde spara teaser-bilden de har uppe innan släppet för den är oftast samma nästa år men jag gissade Seleque då jag fick för mig att färgmättnaden i de bilderna stack ut och kändes som att de redigerats i samma batch som den aktuella teasern. Men vi får se :)
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Delaporte 1490.-

En ny intressant Silex Rosé
"2 flaskor 2021 Sancerre Silex Rosé (195 kr/st) - Unik rosé gjort på 100% pinot noir från jordmån med flinta (silex). Friskt och läckert i sommar med potential att överraska den som väntar till nästa. (2022-2024)"
 
Delaporte 1490.-

En ny intressant Silex Rosé
"2 flaskor 2021 Sancerre Silex Rosé (195 kr/st) - Unik rosé gjort på 100% pinot noir från jordmån med flinta (silex). Friskt och läckert i sommar med potential att överraska den som väntar till nästa. (2022-2024)"
Ser intressant ut. Även ett nytt vitt mot senare år.

"Sancerre Les Monts Damnés Blanc (1 flaska). Skördat för hand, varsamt pressat och jäst utan tillsatt jäst i 600-liter stora ekfat (demi-muids). Mognadslagrat 12 månader på jästfällningen på samma ekfat följt av tre månader i ståltank.
Den branta sydsluttningen på ljus kalksten är konstant dränkt i solsken och producerar sauvignon blanc-druvor av exceptionell kvalitet. En unik tolkning av Sancerre – komplext med imponerande fyllighet och kraft utan att bli tungt. "
 
Toppen