Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Låt oss dela en pava över nätet - december 2014

Hur bra var månadens vin (pris är inte en faktor)

  • 95-100 Klassiskt, ett stort vin

    Votes: 0 0,0%
  • 90-94 Exceptionellt, ett vin med överlägsen karaktär och stil

    Votes: 0 0,0%
  • 75-79 Mediokert, ett drickbart vin med ett antal skönhetsfel

    Votes: 0 0,0%
  • 50-74 Kan inte rekommenderas

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    21

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Vilken misär, 10:05 idag var samtliga flaskor slut på Regeringsgatan i Stockholm. Tydligen en person som tog rubbet. La en beställning direkt i butik, får se om det blir några.
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-Loggade in strax efter tio och då går inte flaskorna att beställa?

-Har någon helt enkelt köpt upp alla eller är det någon märklig bugg i lagersaldot som gör att de inte släpptes via hemsidan?

-Känns som att månadens vin riskerar att bli ett totalfiasko, kanske är det IOGT-NTO som köpt upp alltihopa för att förhindra oss från att hänge oss åt alkoholkonsumtion?
 
Last edited:

Larseman

Medlem
Vilken misär, 10:05 idag var samtliga flaskor slut på Regeringsgatan i Stockholm. Tydligen en person som tog rubbet. La en beställning direkt i butik, får se om det blir några.
Jag köpte två flaskor ungefär 10:25 på Regeringsgatan, hade tur och kom till hyllan precis då någon ur personalen plockade upp ur en ny kartong. Märkligt att inte alla 24 som fanns på saldot hade fått plats i hyllan, men tur för mig :D
 

Larseman

Medlem
-Loggade in strax efter tio och då går inte flaskorna att beställa?

-Har någon helt enkelt köpt upp alla eller är det någon märklig bugg i lagersaldot som gör att de inte släpptes via hemsidan?

-Känns som att månadens vin riskerar att bli ett totalfiasko, kanske är det IOGT-NTO som köpt upp alltihopa för att förhindra oss från att hänge oss åt alkoholkonsumtion?
Webbsaldot var 120 strax innan 10 men jag kollade inte sedan hur fort de försvann. Satsade allt på Regeringsgatan....
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
-Men är det inte väldigt märkligt att 600 flaskor (enligt lanseringsplanen) skulle ta slut på tio minuter?
-Det måste ligga en hund begraven här?
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Det verkar i alla fall finnas 18 st på Nordstan i Göteborg. Förhoppningsvis är fredagen räddad!
Kanske bäst du tar ett par extra att dela ut till lite andra västsvenska finewinesare så kanske det blir några som får prova månadens vin, själv ser det ju ut som man blir utan om inga nya flaskor dyker upp på nätet :(
 

Larseman

Medlem
-Men är det inte väldigt märkligt att 600 flaskor (enligt lanseringsplanen) skulle ta slut på tio minuter?
-Det måste ligga en hund begraven här?
Enligt listan som @Anders Landström la upp så är det t.o.m. 900 flaskor allokerade. Jag kommer inte ihåg exakt hur det såg ut innan kl10, men 120 på webbsaldo + 24 i Stockholm + något liknande i Gbg och Malmö (och Linköping) summerar bara till dryga 200. Ligger resten kvar på SB depå? Hur ska man då veta när butikerna (eller webbsaldot) får påfyllning? Kanske @ChristianB kan sprida lite ljus kring hur det går till :confused:
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Enligt listan som @Anders Landström la upp så är det t.o.m. 900 flaskor allokerade. Jag kommer inte ihåg exakt hur det såg ut innan kl10, men 120 på webbsaldo + 24 i Stockholm + något liknande i Gbg och Malmö (och Linköping) summerar bara till dryga 200. Ligger resten kvar på SB depå? Hur ska man då veta när butikerna (eller webbsaldot) får påfyllning? Kanske @ChristianB kan sprida lite ljus kring hur det går till :confused:
Ja, hade verkligen varit roligt om alla som ville fick chans att vara med på månadens vin :) @ChristianB kan du inte hitta några gömda flaskor någonstans?
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Rök 13 st direkt när dom plockade upp en ny låda så skulle inte sätta pengar på att det finns kvar om några timmar ;)
 
Trådskapare
Emanuel

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Ringde min lokala butik nu och de kunde lägga en beställning fast saldot var noll.
-De tolkade det som att det skulle komma in fler den 10:e men de var själva osäkra på om det stämde eller inte...

-De får ju inte beställa från andra butiker förrns efter en vecka eftersom storstadsborna först ska få möjlighet att roffa åt sig sin kvot.

Blir så trött på att systemet är så ofördelaktigt för folk som bor i mindre städer, vi kanske också gillar vin jäkla sytembolagetapor.

Det rättvisa hade ju varit att alla flaskor först släpptes på nätet för att på så vis vara tillgängliga för alla. Det som var kvar efter exempelvis en vecka kunde ju portioneras ut i vinkällarbutikerna.
 

thunberg

Flaskfantast
Administratör
Jag köpte två flaskor ungefär 10:25 på Regeringsgatan, hade tur och kom till hyllan precis då någon ur personalen plockade upp ur en ny kartong. Märkligt att inte alla 24 som fanns på saldot hade fått plats i hyllan, men tur för mig :D
Minst sagt underligt att de hade kvar flaskor när både jag och en annan kund bett personal gå ut på lagret och se efter. Svaret vi fick då var att det var slut.
 

kayaker

Cyklist
Enligt listan som @Anders Landström la upp så är det t.o.m. 900 flaskor allokerade. Jag kommer inte ihåg exakt hur det såg ut innan kl10, men 120 på webbsaldo + 24 i Stockholm + något liknande i Gbg och Malmö (och Linköping) summerar bara till dryga 200. Ligger resten kvar på SB depå?
Sedan några år tillbaka så låter SB importörerna stå för en stor del av lagerhållningen.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Det blev inget forumsvin för mig. Sista flaskan hade gått strax innan jag anlände. Trenden är bruten, det är således fritt fram för er andra att leverera en not först. Lycka till! :)
 
Toppen