Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Min lista på samlarvin och även lite sällskapliga varianter

Anders FWC

Leverantör
Aktuell vinlista från
Piccolo Piemonte &
3 Gattini Invest
Neive Alba Bordeaux Lidingö
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

2013 Masi Amarone Costasera
132 kr

2015 Masi Campifiorin Amarone
79 kr

2018 Chateau Miraval Rosé
99 kr

Minuty Prestige Rosé
79 kr

2017 Chablis Patriarche
126 kr

Chablis Premier Cru
Les Beauroys 2014
Frankrike / Bourgogne
126 kr

2009 Château Ducru-Beaucaillou
Bordeaux - 2e cru classé
Saint-Julien - Rouge - 13.5°
1344 kr

2011 Brotte La Fiole
Chateauneuf Du Pape
298 kr

2006 Giacomo Borgogno & Figli
Barolo Riserva DOCG
266 kr

2011 Barbera d’Alba
Gallina La Spinetta
685 kr

2005 Chateau Latour a Pomerol
561 kr

2009 Chateau Haut-Brion
Pessac-Leognan
4885 kr

2006 Barolo Mauro Sebaste Prapo
224 kr

2010 William Fevre Les Preuses
CHABLIS GRAND CRU
385 kr

2014 Josmeyer, Riesling
Les Pierrets
148 kr

2016 A Christian IDIG Riesling
Grosses Gewächs
192 kr

2008 Barolo Santo
Stefano di Perno, ( Mascarello )
312 kr

2005 Chateau d'Yquem
2886 kr

2014 Domaine Raoul Gautherin
Chablis Grand Cru Les Clos
445 kr

Artadi El Carretil 2016
La Rioja
1775 kr

Château Ausone 1996
Bordeaux - 1er grand cru classé "A"
Saint-Emilion - Red - 12.5°
5 liter / Jereboam
32166 kr

2006 Marziano Abbona Barolo
Vigneto Terlo Ravera
188 kr

2013 Barolo Cannubi Riserva
288 kr

2014 Château Palmer
Bordeaux 3e cru classé
Margaux Rouge
1312 kr

2010 Chateau Pichon Longueville Comtesse de Lalande 2eme Cru Classe
994 kr

2006 Taittinger Comtes
Blancs de Blancs
669 kr

2006 Taittinger Rosé
599 kr



Obs !!!



Vi säljer nu också privat samling från Bordeaux med inköpsintyg och dokumenterad lagringshistorik. Vinerna transporteras till Sverige i tempererade”vinsarkofager” och mycket är uppbokat till de 100K vinportföljer som lanserades under våren. Värdeökningen hittils 6,9 procent april-juni.


Dessa viner är dock tillgängliga för köp.


22 st 2002 Domaine de la Romanee-Conti La Tache
29.800.00 SEK / st


43 st 2016 Albert Bichot Vosne-Romanée 1er cru “Les Malconsorts” Domaine du Clos
880.00 SEK / st


11 st 2010 Domaine du Clos de Tart Clos de Tart Grand Cru Mommesin 1.5 liter
3.410.00 SEK / st

9 st 2010 Lucien Le Moine Chevalier Montrachet 75 cl
4.160.00 SEK / st

14 st 2011 Bouchard Pere et Fils Chevalier Montrachet la Cabotte Grand Cru 75 cl
2.240.00 SEK / st

21 st 2012 Faiveley Corton Charlemagne Grand Cru 75 cl
1.026.00 SEK / st

5 st 2000 Chateau Latour Pauillac 75 cl
8.840.00 SEK / st

5 st 1991 Vogue Musigny Burgundy 75 cl
11.026.00 SEK / st

11 st 2000 Cheval Blanc, Bordeaux 75 cl
6.680.00 SEK


———————————————————-

Önskemål mottages om någon har något favorit vintage vin eller champagne och inte får fatt i. Jag har bott i Frankrike och Italien och har ett kontaktnät som är formidabelt. Jag jobbar direkt med Millesima i Frankrike och Vinifera i Italien samt många producenter och providers direkt genom familje och vänskapsband.


Swish vid beställning

Fri frakt Sverige till dörren.

5-7 dagars leveranstid från order

Mvh Anders Jansson

Ceo Piccolo Piemonte

3 Gattini Invest

Neive Alba Lidingö Bordeaux

+46 70 375 77 06

nevermindthespeedbumps@gmail.com


Warehouse address UK:

Liv-ex London (within LCB)

29-30 Berths

Tilbury Docks

Essex

RM18 7EH

United Kingdom


Excise number: GB00001722530

Warehouse ID number: GBWK506829337


—————————————


VINIFERA

Via Einaudi 7P-7Q


12051 Alba (CN) Italy P.IVA (VAT) 03063860047

C.F.RPTPLA78L24A124D


PHONE

+46 70 375 77 06


MAIL

nevermindthespeedbumps

@gmail.com


Codice SDI destinatario: USAL8PV


PICK UP ADDRESS (company involved in the transport)

REVELLI SRL


Borgata Molino 36

12060 Verduno (CN)


Tel. + 46703757706 Anders J

Car: +46769393606 Roberto


Excise Code IT00CNA00231J


Opening: Mo-Fri 8:30 AM - 4:30 PM


BANK

Banca d’Alba

Via Don Orione, 1/A


12069 SANTA VITTORIA D'ALBA (CN) IBAN: IT82E0853046830000060152448


BIC/SWIFT: ICRAITRREQO
 

Mattias Schyberg

Administratör
Någon på forumet som handlat av Anders och fått varor?
Vi har gett Anders chansen som ”leverantör” efter granskning av hans verksamhet där vi inte funnit några uppenbara konstigheter som ger oss skäl att neka honom, men tycker själv att betalning med ”swish” känns oerhört suspekt för en seriös verksamhet. Vi får se var det leder, men kommer själv inte handla.
 
Vi har gett Anders chansen som ”leverantör” efter granskning av hans verksamhet där vi inte funnit några uppenbara konstigheter som ger oss skäl att neka honom, men tycker själv att betalning med ”swish” känns oerhört suspekt för en seriös verksamhet. Vi får se var det leder, men kommer själv inte handla.

Ja speciellt konstigt känns det eftersom han i sin text nämner en butik/företag i Alba (https://www.vinifera.it/en/) som har både paypal och kort som betalningsalternativ.
 
Trådskapare
A

Anders FWC

Leverantör
Jag förstår er argumentation och har all respekt för detta. Sedan jag flyttade hem från Italien har jag haft detta upplägg och jämförde med kortbetalning och såg inte skillnad i en elektronisk spårbar transaktion mellan 2 parter. Däremot har jag vid ett flertal leveranser mot bet vid leverans, suttit kvar med godset då mottagaren inte längre haft betalningsmöjlighet. Men swish var avgiftsfritt och direktlänkat mellan mig som leverantör och kunden. Om det hade hanterats oseriöst hade jag nog inte längre vart betrodd av vare sig rättsmyndighet eller bank. Mvh Anders
 

Helen

Medlem
Vi har gett Anders chansen som ”leverantör” efter granskning av hans verksamhet där vi inte funnit några uppenbara konstigheter som ger oss skäl att neka honom, men tycker själv att betalning med ”swish” känns oerhört suspekt för en seriös verksamhet. Vi får se var det leder, men kommer själv inte handla.

Jag är grymt sugen på Comte de Champagne för 669 kronor flaskan, men jag vågar inte.
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Jag är grymt sugen på Comte de Champagne för 669 kronor flaskan, men jag vågar inte.

Googlade telnr och det var några som påstod de blivit lurade (bedrägeri)...

Men om han är stationerad på Lidingö är det väl bara att åka dit och hämta flaskorna? och betala på plats? I varje fall de som bor nära. (vilket ändå är större delen av de som köper finewines :)).

Han påstår att vissa inte kunnat betala vid leverans... men det torde inte vara några problem med att sälja till forumet. Sannolikheten att någon här skulle beställa och inte hämtar ut ser jag som mycket liten.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Men om han är stationerad på Lidingö är det väl bara att åka dit och hämta flaskorna? och betala på plats?
Om det är distansförsäljning från utlandet (det som är tillåtet i DDR-Sverige...) så finns rimligen inte flaskorna där, utan skickas till Sverige vid respektive köp.
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Lidingö ligger inte i Sverige :)? Tänkte bara att man kunde se det som ett utlämningsställe typ citygross? Men fattar ändå problematiken att den egentligen skall gå från utland till kundens adress. Är ändå väldigt skeptisk till denna försäljare, att jag inte skulle swicha och hoppas att flaskorna leveraras
 
Last edited:

Bearman

a´lea iacta est iterum
Lidingö ligger inte i Sverige :)? Tänkte bara att man kunde se det som ett utlämningsställe typ citygross? Men fattar ändå problematiken att den egentligen skall gå från utland till kundens adress. Är ändå väldigt skeptisk till denna försäljare, att jag inte skulle swicha och hoppas att flaskorna leveraras

Fel av mig, köp via WF lerererar också till kundens adress... DDR Sverige :-(
 
Trådskapare
A

Anders FWC

Leverantör
Gällande Comtes Blancs de Blancs och Rosé Jag har bott i Frankrike och
Italien och då var vin en ren hobby. Min sysselsättning var managementkontrakt inom motorsport ( formel Renault, F3 och Lmp3 och Lmp2 Le Mans ) En av mina klienter var Ines Taittinger, brorsdotter till
familjens överhuvud och en dröm för mig inom marketing. Snygg fransyska och trots att alkoholreklam är förbjuden inom motorsport så kan ingen hindra att man skriver namnet på föraren (!) på bilen.... Hon är en formidabel racerförare !!
Sedan dess har jag Jobbat till och från med hennes sponsorer och jag får alltid betalt i Blancs de Blancs eller Comtes Rosé av hennes snåle morbror......Därav sätter jag själv priset när jag säljer och värderar min egen tid. Men har avstått från årgång 2007 då den inte alls har samma ”punch” som 2006 Och helt korrekt uppfattat i tråden, efter en veckas samlade beställningar åker gods direkt till beställaren från Alba / Chieri / Valenciennes eller Bordeaux beroende vad och hur mycket som beställts. Men kom gärna ut till ön på en fika om nån vill få ett realistiskt intryck Leveranstiden 5-7 dagar då vi lastar om i Taastrup ( DK ) då en del varor ska åt andra håll ( tips, om ni har lager i UK, ta bort flaskorna i tid !! Om Brexit knackar på dörren så är alla hubs osäkra faktorer )

Bästa Hälsningar // Anders
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
FVL har hämtställen, hur funkar det?
Frasen i alkohollagen om vad som är tillåtet är "yrkesmässig befordran eller annan oberoende mellanhand, om införseln sker från ett annat land inom Europeiska ekonomiska samarbetsområdet". I det fallet har väl någon annan logistiklösning använts än t.ex. PostNord eller UPS.
 
Trådskapare
A

Anders FWC

Leverantör
Hej Johan. Fri frakt för alla ordrar över 1000 kr. Jag har tidigare tagit order för order.
Bra att du påminner mig, jag ska bli tydligare.
Det finns en 5 liters flaska Jereboam och Chateau Yquem är 37,5 cl ( Sauternes ) men resterande är 75 cl. Mvh Anders
 
Toppen