Tool har bara gjort en bra låt, denna.... Resten är en fråga om alternativa intag! Finns mycket bättre!
Varför inte poesi och vin? Har njutit aftonen och mestadels av hela natten till den makabra rytmiken i Blake's dikt: O rose, thou art sick Analysen fördjupades till viss del av bland annat 2008 L'Orage av Sheridan Vineyards (Washington State). Imorgon skall jag jobba hårt. Kanske ta någon livsbefrämjande tupplur ...laddar upp inför att ta emot tre umeotiska besökare i helgen. Blir hur skoj som helst! Rimmar oavsett gott med att äta och dricka fantastiskt väl. Söndag är det kendouppvisning...
William Blake ( O rose, thou art sick!) O rose, thou art sick! The invisible worm That flies in the night In the howling storm, Has found out thy bed Of crimson joy, And his dark secret love Does thy life destroy
Ja, vad fan. Det är ju ändå fredag! Till sprattelvattnet När du sippar på din svåra craft beer och bejakar din inre musikhipster Som uppladdning inför det traditionsenliga besöket hos SS Mot kvällningen Från vakten, till dig
Efter hemkomsten från någon tröttsam nattklubb; uppfylld av med lika delar ångest, lust och kemisk lycka Till fisken och den syrade lunnefågeln Till söndag morgon Till alla viner vi vill ha men aldrig får tag på Till allt. Alltid.
Eftersom jag av någon anledning inte kan sova: musik. En ny bekantskap Språkekvilibrister Bliip, blip-bloop Schlafenfreude
Förstod inte om detta var någon lokal sektion av Munskänkarna på västkusten eller en fristående och konkurrerande organisation? Av döma av detta klipp verkar de vara en power/döds/folk metal grupp från Skottland och mest dricka öl och Rom. Annars kan man nöja sig med att fråga, som Peter dinklage i början av detta klipp:
Jag tycker vi vänder blad och rensar ögon, öron och tankeapparat med lite östgötsk akademikerblack istället.
Ja den är fin, speciellt fängelsescenen i början är vacker! Men ska det drickas grappa är det väl deras "Drink!" som @Omar Khayyam nämner i inlägget här ovan som gäller, textbiten "But a man has needs and the need is booze!" säger ju allt!