Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Musik och vin...

Bastardo

Medlem
Väntar på den här cd:n att anlända i bästa fall nästa vecka. Som ni ser är inte min musiksmak så fräsch heller …
Duon heter Lemon Jelly och spelar musikstilar som Downtempo, Breaks & Trip Hop.

Jimmy Forsman

I det stora hela tämligen meh...
Tack till @Bastardo för påminnelsen om att denna tråd finns. Jag har den senaste tiden snöat in på lite skön trance som bakgrunds- eller kontemplatiosmusik. Ibland är det jäkligt najs att sitta i fåtöljen med ljuset släckt, något gott i glaset och bara... vara.

En gammal favorit är Göteborgsduon Carbon Based Lifeforms [ett exempel här] och en ny upptäckt är någon tokig snubbe som sitter i Florida och lägger alla sina pengar på gamla synthar och producerar magi [som detta]. Sommaren bjuder inte på några massiva mängder vin. Däremot har jag snöat in på Antica Formula och tonic. Massor med is och en tunn skiva apelsin är mallen. Även Chartreuse och tonic är en enastående kombination.

Bastardo

Medlem
Tack till @Bastardo för påminnelsen om att denna tråd finns. Jag har den senaste tiden snöat in på lite skön trance som bakgrunds- eller kontemplatiosmusik. Ibland är det jäkligt najs att sitta i fåtöljen med ljuset släckt, något gott i glaset och bara... vara.

En gammal favorit är Göteborgsduon Carbon Based Lifeforms [ett exempel här] och en ny upptäckt är någon tokig snubbe som sitter i Florida och lägger alla sina pengar på gamla synthar och producerar magi [som detta]. Sommaren bjuder inte på några massiva mängder vin. Däremot har jag snöat in på Antica Formula och tonic. Massor med is och en tunn skiva apelsin är mallen. Även Chartreuse och tonic är en enastående kombination.
Tackar ödmjukast! Jag lovar att kika på ditt förslag till musiken.
🥰

Det finns ingen musikgenren där svenskar inte hör till de bästa i hela världen, sanna mina ord. Och vilka fina drinkar, som jag tyvärr kan numera njuta bara med relativt små mängder.
Jag har ’massor’ av drinkböcker, men har tappat intresset under senare år, pga. hälsan. Gav bort några böcker till en bekant, men det är osäkert om han har haft någon nytta av dem. Så klart gav jag inte bort mina bästa böcker …
P.S. Lemonjelly.ky var en oerhört bra samling av fina låtar. Jag ska skaffa lite mer av deras musik, när revisorn ger mig tillstånd för det. ;)
I’m a late bloomer, as you all know och lyssnar ofta på musik som är minst 20 år gammal. Har samlat på mig olika chillout-samlingar nu ganska länge och börjar ha hyfsad bra koll vad det finns. Gärna melodiskt och lite sentimentalt får det vara. Musik att drömma bort sig och gärna som bakgrundsmusik. New Age -musik är också skönt att lyssna på, gärna Kitaro och Karunesh.

Vingubben

Medlem

Kul att floridakillen kör med en Analog Four från Elektron. Cred till Göteborg. :cool:

Bastardo

Medlem
Kul att floridakillen kör med en Analog Four från Elektron. Cred till Göteborg. :cool:
Jag fick tips på Steve Hoffman Music Forums, där man kunde köpa lite musik av Carbon Based Lifeforms, då det är mycket svårt att hitta cd av gruppen. Inte billigt, men säkert med bra ljud, om man bara råkar ha en utrustning så att det går att spela den här formaten:
ttps://shop.spotify.com/en/artist/38DX4hQVvPBs3PThDIAK11/product/5-cd-pack?utm_source=spotify&utm_medium=app-artistprofile&utm_term=00a466d190d7a2db4a502ab313a02469714794991837b90c1b4b5c
Det är lite synd, att det är nästan omöjligt att hitta deras musik för hyfsad pris.

Toppen