Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Något sött på julaftons kväll?

Sarco

Medlem
Jag har kvar några flaskor Kopke Colheita 1978 som Systembolaget sålde för något år sedan. En flaska lär väl gå åt i jul.
En sådan hade man uppskattat. Inte så lätt att hitta 1978or över huvud taget. Just Kopke hittar jag för 126€. Skriv gärna en rapport så ska jag överväga att köpa en till min 50-årsdag :)
 
Hade inte tänkt något sött men efter den här tråden och fråga från @v_skogh fick det bli Kracher Noble Reserve. Mycket bra vin som lyckades kamma hem en pallplats mot tungt motstånd blint, dessutom i behändigt egoformat.

Samma literpris som Suduiraut 2002 så gillar man mer mognadstoner och mindre färsk frisk frukt är det troligen ett bättre val.

Kan bara instämma i Kracher, riktigt bra. Tål dessutom att stå minst en vecka i kylskåpet, blir bara bättre!
 
Toppen