Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

New York

SUPRA

Bäst
SV: New York

Tack för alla tips! Joel Robuchon har jag testat i London, vore kul att testa i USA.
Mest sugen blir jag dock när ni nämner hummer och steaks!
 

Jos

Medlem
SV: New York

SUPRA skrev:
Tack för alla tips! Joel Robuchon har jag testat i London, vore kul att testa i USA.
Mest sugen blir jag dock när ni nämner hummer och steaks!
Hummer står sig slätt mot kungskrabba och brynt smör! :p
 

SUPRA

Bäst
SV: New York

Rent generellt, är det bordsbokning någon vecka i förväg eller kan man droppa in?

(för de ställen som saknar bokning kan jag dra min egen slutsats ;) )
 

SUPRA

Bäst
SV: New York

Då var man tillbaka.

Det jag slogs, för att inte säga chokerades av, var den nästan totala avsaknaden att dricka champagne på glas.
Överhuvudtaget verkar denna ädla dryck inte alls vara speciellt populär att erbjuda på menyn.
Visst jag kunde ju ha tagit en flaska Krug för 500 USD, men det blev en vecka helt utan skumpa.


* Joel Robuchon - var aldrig inne och åt, men åt två gånger i "Le Bar" på Four Seasons. Koreansk tacos med kimchi och deras mini-hamburgare var underbara!

* Nobu 57 - Vi åt i baren, vilket enligt bartendern var betydligt mer upphetsande än uppe i restaurangen ;) , och det var mycket gott. Deras "House Rolls" är de bästa jag någonsin ätit.
Det är otroligt att en så enkel rätt som sushi-rullar kan skilja sig så mycket. Riktigt schysst inredning.

* Sushi Samba - inget spektakulärt, men gillade det mesta. Cross-over sushi typ. Räknade fel på driksen första kvällen, det var INTE populärt ;D

* Peter Luger. Boka bord i god tid är ett måste, annars blir det bord tidigt på kvällen (om du har tur). En månad innan?
Servitörerna har en egen stil, vissa verkar inte gilla den. Jag hade dock inga problem :) och det borde ingen annan ha heller.
Jag hade höga förväntningar på köttet och det var mycket mört, men det kändes ändå som att något saknades. Testa en baconskiva också. Tyvärr verkar jänkarna gilla att steka sitt kött med en ganska hård yta. Mätt lär du bli. Sjukt mätt. Gick hem över bron sen, länge sen jag var så mätt. Fort gick det inte.

* Fatty Crab. Undvik. Hög ljudnivå, halvkass service. Goda förrätter. Vidrig huvudrätt (vägrade äta långkoket). Hur kan Mattias Dahlgren rekommendera denna?

* Sushi of Gari. Blev tipsad att detta skulle vara NYs bästa och nu har jag testat långt ifrån alla, men det är iaf den bästa sushin jag någonsin ätit.
Lax brukar ju vara lax...men inte här. Jösses! De har även en japansk toalett, något som jag tidigare bara hört talas om. Men nu har jag testat och kan säga att den både tvättade min bakdel (vågade aldrig testa "front cleansing") och gav mig ett skratt som förlängde livet.
http://www.sushiofgari.com/ Sushi of Gari at 78th St.
 

SUPRA

Bäst
SV: New York

Sushi of Gari längst ner.

Peter Luger
New-York-2012-Mat-1.JPG

Bacon. Lite för hårt stekt tycker jag.

New-York-2012-Mat-2.JPG

New-York-2012-Mat-3.JPG

New-York-2012-Mat-4.JPG

New-York-2012-Mat-5.JPG

New-York-2012-Mat-6.JPG

New-York-2012-Mat-7.JPG

New-York-2012-Mat-8.JPG

New-York-2012-Mat-9.JPG

New-York-2012-Mat-10.JPG
 

SUPRA

Bäst
SV: New York

Den här bildredigeringsfunktionen på forumet lämnar en del att önska ::)

Sushi Samba med lite tacos och 3 variationer på kungskrabba m.m. Sushi med fois gras också mums

Le relais de venise new york nedan också, ni ser nog vilken ;) Precis som vanligt :)

Buenos Aires var en inbodd polare som rekommenderade. Sjukt god pepparstek, det var nog faktiskt den bästa köttbiten på hela resan.
Sjukt bra stämning (fredag). Tror inte den här lilla hemligheten är med i guideböckerna. Adressen ser ni på bilden. :)

Under den kommer Nobu 57 och sist deras sjukt goda House Rolls.

Vi besökte Hard Rock Café också. Sanslöst dåligt rakt igenom. De klarar inte ens av att göra en hamburgare.


New-York-2012-Mat-11.JPG

New-York-2012-Mat-12.JPG

New-York-2012-Mat-13.JPG

New-York-2012-Mat-14.JPG

New-York-2012-Mat-15.JPG

New-York-2012-Mat-16.JPG

New-York-2012-Mat-17.JPG

New-York-2012-Mat-18.JPG

New-York-2012-Mat-19.JPG
 

Elvis

Medlem
SV: New York

Tack för härlig matbilder!

SUPRA skrev:
De har även en japansk toalett, något som jag tidigare bara hört talas om. Men nu har jag testat och kan säga att den både tvättade min bakdel (vågade aldrig testa "front cleansing") och gav mig ett skratt som förlängde livet.

:D
 

Keen

slan
SV: New York

Trevliga bilder!


Om du fått smak för den japanska toaletten, finns det en sådan på en sushikrog i stan. Tror den ligger på Rådmansgatan, i hörnet på luntmakargatan! ;D
Vågade dock aldrig testa när jag var där!

DItYtl.jpg
 

SUPRA

Bäst
SV: New York

Det ante mig. Tur jag inte tog tvätt av den främre delen. ;D
Eluppvärmd var den här också. Och tvättstrålen höll också en behaglig temperatur. :)
Ska testa massage nästa gång, men då kanske man förblir sittandes ett tag. ;)
 

SUPRA

Bäst
SV: New York

När vi ändå är lite off ämnet dök den här upp... pax för att inte byta lampor

bathroom-built-over-elevator-shaft-2.jpg
 
Trådskapare
A
SV: New York

SUPRA skrev:
Den här bildredigeringsfunktionen på forumet lämnar en del att önska ::)
Tack för sköna bilder. Lite sugen blir man ju att åka till New York igen.

Vad gäller bilder. Vi tittar på lite lösningar. Vårt nuvarande webbhotell tillåter bara 5GB med data och med bilder tar det snart slut om vi skulle öppna upp för att lägga upp egna bilder,

Men som sagt, vi tittar på alternativ. Som ni vet så körs finewines.se helt ideellt och vi vill helst hitta en lösning innanför de givna kostnadsramarna
 

SUPRA

Bäst
SV: New York

Jag laddar upp bilderna själv, så det är inte problemet, utan att istället för en HTML-kod så dyker hela bilden upp, och det går inte att lägga in text där man vill. Inte så smidigt när man ska lägga upp flera bilder. Det är gissningsvis en inställningsgrej i forummjukvaran.

Bild på "min" japanska toalett, eller snarare kontrollpanelen. :)

NY-2012-1.JPG


Fick en annan oförglömlig upplevelse också, även om det vara nära att jag missade den. Inte så ofta man ser det här...
Sen blev 1 WTC högre än Empire State samma vecka.
NY-2012-5.JPG


Vi åkte helikopter också. Tog den långa turen på c:a 25 minuter. Kostar 2000 kr per person, men det tycker jag det var värt!
9/11 Memorial är värt att se. Sanslöst stort. Det är gratis men kräver förregistrering vilket görs på webben.
 
Trådskapare
A
SV: New York

SUPRA skrev:
Jag laddar upp bilderna själv, så det är inte problemet, utan att istället för en HTML-kod så dyker hela bilden upp, och det går inte att lägga in text där man vill. Inte så smidigt när man ska lägga upp flera bilder. Det är gissningsvis en inställningsgrej i forummjukvaran.
Prova att trycka på knappen längst till höger när du postar (den med en r liknande symbol inom [ ] )

Du kör nog WYSIWYG editorn som är lite dålig på att hantera många bilder. Om du väljer den "vanliga" kan du bara klistra in länkarna, markera dem och trycka på bildknappen (näst längst till vänster) så får du HTML koden. Sedan kan du använda förhandsgranska för att se hur det ser ut. För att gå tillbaka till WYSIWYG editorn trycker du bara på knappen igen
 

Jos

Medlem
SV: New York

Hittade ingen tråd om bara New York men lite löst här och var... Frågar ändå er på forumet vad man inte får missa i bar-/restaurangväg, någon som har bra tips? :)
 
Toppen