Mattias Schyberg
Administratör
Ja, som rubriken lyder. Rösta på...Själv har jag en del att jobba på...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
antar att det är du och jag på 10-50 då...Ja, som rubriken lyder. Rösta på...Själv har jag en del att jobba på...
Absolut, men jag jobbar på det...måste bara fixa ett lagringsskåp också.antar att det är du och jag på 10-50 då...
Ändå så muttrar man att man inte har några flaskor att drickaKunde man inte få alternativet "för många" snarare än att behöva uppge en siffra?
Om du har detta problem så går det lätt att lösa. Jag skickar min adress via PM.Kunde man inte få alternativet "för många" snarare än att behöva uppge en siffra?
Det är nog inte ovanligt att samlingen saknar sånt man vill dricka för dagen. Svårt att förutse vad man kommer att gilla mest av allt i framtiden. Lätt att fylla på med Borgogne och Bordeaux för att tio år senare inse att det är Dolcetto från Piemonte man önskar dricka.Ändå så muttrar man att man inte har några flaskor att dricka
Men något så tokigt kommer nog aldrig att händaDet är nog inte ovanligt att samlingen saknar sånt man vill dricka för dagen. Svårt att förutse vad man kommer att gilla mest av allt i framtiden. Lätt att fylla på med Borgogne och Bordeaux för att tio år senare inse att det är Dolcetto från Piemonte man önskar dricka.
You never know...Men något så tokigt kommer nog aldrig att hända
Såklart, det är ju inte samma sak.Ändå så muttrar man att man inte har några flaskor att dricka
Så här fungerar det kanske:Är det bara jag som tycker det är lite märkligt att det är så få röster på posten 50-100 st? Borde ju bli en normalfördelning, men på något vis är just denna mängd ovanlig. Ja, ja, det kanske ändrar sig så småningom...
Låter som att du tänkt till och slog nog huvudet på spiken här. Du är en smart snubbe, förmodligen tack vare att du kommer från Göteborg.Så här fungerar det kanske:
Första vinskåpet (10,20,30,40,50 flaskor, fullt !), större vinskåp, 50 flaskor till. Den här första fasen går väldigt fort.
Enda störmomentet här kan vara husköp/lägenhetsköp, barn, partnerns synpunkter på prioritering osv.
Vad göra ? Jo skaffa lager på stan eller egen vinkällare.
Plötslig ser dom där 100 flaskorna väldigt ensamma ut i den där stora källaren.
Vad göra ? Fyll upp den vetja.
Så börjar man fundera över vad som verkligen är viktigt här i livet och det har precis blivit dags att dricka några av de där första flaskorna man köpte i början av vinintresset (eller så har man bara precis reggat sig på det där lyxfälleforumet finewines.se) och guuuud vad goda dom blivit med 6 års lagring !
Plötsligt har man en ännu större källare som rymmer 1000 flaskor (1200 med lite god vilja och bra logistik).
Det är ju en ganska bra size tycker jag om man dricker 100-200 flaskor/år och gillar viner som utvecklas positivt med några år på rygg.
Nyttjar du CT något för logistik o smaknoter?Har 177 flaskor i mina 3 skåp håller någorlunda koll på när det ska konsumeras började köpa vin när jag fyllde 20 är 32 idag. och sedan dess så har det både konsumeras och köpts in en hel del. det första vinerna man köpte har såklart redan konsumeras och har förmodligen många fina och goda vinstunder framöver de kommande 20 åren.