Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Piemonte 2010

Runt år 2030
Jag har 130 flaskor Barolo från 2010 från ett antal olika producenter, mest Massolino (alla Crus) och Paolo Scavino.
Jag kommer att dricka mina flaskor under en 30års period (om jag lever tills jag är 80...) I dagsläget har jag endast provat Massolino Parussi (sommar 2016) och den var väldigt tillknäppt och sluten, nästa flaska ska öppnas 2021 och jag hoppas att den mognat lite tills dess.
I sommar ska jag öppna Cavallotto Barolo Riserva Bricco Boschis Vigna San Giuseppe 2010 och till hösten Paolo Scavino Barolo Riserva Rocche dell'Annunziata 2010. Jag ser verkligen fram emot att få öppna dessa två flaskor om några månader.
 

MB2014

Medlem
Jag har 130 flaskor Barolo från 2010 från ett antal olika producenter, mest Massolino (alla Crus) och Paolo Scavino.
Jag kommer att dricka mina flaskor under en 30års period (om jag lever tills jag är 80...) I dagsläget har jag endast provat Massolino Parussi (sommar 2016) och den var väldigt tillknäppt och sluten, nästa flaska ska öppnas 2021 och jag hoppas att den mognat lite tills dess.
I sommar ska jag öppna Cavallotto Barolo Riserva Bricco Boschis Vigna San Giuseppe 2010 och till hösten Paolo Scavino Barolo Riserva Rocche dell'Annunziata 2010. Jag ser verkligen fram emot att få öppna dessa två flaskor om några månader.
Imponerande!
 

Gomseglet

Medlem
Den enda -99 jag druckit, Fontanafredda Lazzarito som finns på Systemet, inte bara kunde drickas utan skulle nog det, givet min begränsade erfarenhet.
 

Gomseglet

Medlem
Men tillbaka till 2010 så har Atomwine Sordos Gabutti inne, som tips. Det tror jag blir en långlagrare som är intressant att jämföra med Cappellano från någorlunda samma åker.
 

Fredrik L

Medlem
Men tillbaka till 2010 så har Atomwine Sordos Gabutti inne, som tips. Det tror jag blir en långlagrare som är intressant att jämföra med Cappellano från någorlunda samma åker.
Är Sordo en producent att hänga i julgranen? Har inte stött på namnet förut, men när jag kollade upp dem verkar de ha rätt stor produktion från Barolo.
 

Gomseglet

Medlem
Från det lilla jag läst har de inte något vidare rykte från förr. 2010 Gabutti fick fina recensioner av recensenter som brukar lita på, så jag tänkte lägga undan några. Det visar sig 2030...
 

Gomseglet

Medlem
Har någon druckit 2010 Mirafiore Lazzarito som finns på bolaget? Det känns som ett vågspel med 499 för Fontanafredda, men...
 
Trådskapare
Silenos

Silenos

Medlem
Kort rapport: Massolinos Parafada korkades upp igår. Inte stängd, men heller inte helfestlig, vilket förvisso knappast kom som en chock. Men hur som... låt årgången ligga (nu är ju detta en serralunga, så andra viner från årgången kanske har kommit längre i utvecklingen).
 
Toppen