Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Piemonte 2010

sunqan

Vinös
De levererar i alla fall till usa också (en av mina försenade leveranser kom med fel ledsagardokument...) sen säljer de till Norge och de har lite spridda följare på insta...

Tyvärr brukar det inte vara nån ide att fråga när grejerna kommer, annat än för att markera irritation. Svaren kan man inte lita på.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Och så var vi där då - mitten av augusti precis. Har någon fått sedan "Team Barolo beats Team Sangria..."?
Jag fick ju mail en tid efter att jag beställt där jag fick välja på återbetalning eller att vänta till september då det skulle buteljeras fler flaskor som jag får för samma pris som innan.
Eftersom det inte handlar om så stora summor tänker jag bara vänta ut det hela och se om de reder ut det, skulle de inte fixa det får jag nog pengarna tillbaka nån gång.
Däremot är det väl mycket tveksamt om jag kommer handla av SoloBarolo igen, skulle vara om de till slut lyckas hantera detta på ett väldigt snyggt sätt.

Saxat från mailet:
"
I´m a friend of Lorenzo Accomasso and my house is only three minutes away from the old farm of Lorenzo where he lives and makes his amazing wines.

In terms of Accomasso´s two Barolo´s we have really sold more than we had in stock. Therefore, we are unfortunately not able to deliver your order today, but Lorenzo is bottling the last part of his 2008 vintage and some 2009 vintage in September 2016. SoloBarolo.it have made enough allocations to deliver what we have in order from our client up til today, but not more. Therefore, we have decided to 1) stop selling Accomasso (until we know who will still have what they bought) and 2) increase the price to € 99,- per bottle (not at € 55,- that you bought). We realised the Accomasso wines are sold at Enoteca Carosso in Alba at € 150,- per bottle, see enclosed picture.

...
 

chambertin

Medlem
Fick sjäv inget svar från dom ang mina Accomasso men de andra vinerna har kommit (6 blandade flaskor). Kommer att begära återbetalning snart och undvika SoloBarolo i framtiden oavsett annonserade priser och rabatter.
 

Skrutt

Medlem
Tyvärr tyder väl det där på att det blir Accomasso 2009 som dimper ner och att de bara nämner "de sista 2008" som ett halmstrå så att vi sporras att inte begära återbetalning.
 

Rexel

Medlem
Jag fick ju mail en tid efter att jag beställt där jag fick välja på återbetalning eller att vänta till september då det skulle buteljeras fler flaskor som jag får för samma pris som innan.
Eftersom det inte handlar om så stora summor tänker jag bara vänta ut det hela och se om de reder ut det, skulle de inte fixa det får jag nog pengarna tillbaka nån gång.
Däremot är det väl mycket tveksamt om jag kommer handla av SoloBarolo igen, skulle vara om de till slut lyckas hantera detta på ett väldigt snyggt sätt.

Saxat från mailet:
"
I´m a friend of Lorenzo Accomasso and my house is only three minutes away from the old farm of Lorenzo where he lives and makes his amazing wines.

In terms of Accomasso´s two Barolo´s we have really sold more than we had in stock. Therefore, we are unfortunately not able to deliver your order today, but Lorenzo is bottling the last part of his 2008 vintage and some 2009 vintage in September 2016. SoloBarolo.it have made enough allocations to deliver what we have in order from our client up til today, but not more. Therefore, we have decided to 1) stop selling Accomasso (until we know who will still have what they bought) and 2) increase the price to € 99,- per bottle (not at € 55,- that you bought). We realised the Accomasso wines are sold at Enoteca Carosso in Alba at € 150,- per bottle, see enclosed picture.

...
Hej
Fått mina pengar tillbaka, solo har inget lager, många som bor 3 minuter från lorenzo, la morra är inte stort. Saga som har solobarolo känner inte lorenzo, men en annan som jobbar åt solo har kontakt med lorenzo (en ung tjej som håller på med hemsidor och lorenzo har inget emot snygga unga tjejer:). Allt detta från säker källa i la morra, men vem vet ni kanske får era viner till slut.
 

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Hej
Fått mina pengar tillbaka, solo har inget lager, många som bor 3 minuter från lorenzo, la morra är inte stort. Saga som har solobarolo känner inte lorenzo, men en annan som jobbar åt solo har kontakt med lorenzo (en ung tjej som håller på med hemsidor och lorenzo har inget emot snygga unga tjejer:). Allt detta från säker källa i la morra, men vem vet ni kanske får era viner till slut.
Bra, låter ju inte som man behöver oroa sig då ju. ;)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Jag har fått min leverans, kommer inte ihåg när men ca 3 veckor sedan. Tveksam om jag kommer att handla från solo igen, efter allt strul.
 

Pontus

Medlem
Även jag har fått samma erbjudande och har tackat nej. Inga pengar i retur än så länge. Svarar inte på mail. Inte en chans att jag handlar där igen.
 

Jerobaum

Medlem
solobarolo hade fram till igår 25% erbjudande på alla beställningar, även om det var riktat på ekologiska viner. Drog iväg en beställning enligt följande, rabatten dras sen.

Order summary
iuuscSjnt3WYye14lqaBrukxVTo8T42rxBQZH95WJC5Bworlqfb8s9NV3_tUPFgR3RNTD9YHiCvbYR28RVvqMvSCqu8QdY-_VS1Ihlv05UkpacZYJAeGgrMxEyDaN7l72NWOueV5iLaIP3LHSMo5p7-St7cG3YxINMAfb-A=s0-d-e1-ft
Erbaluna Barolo Rocche dell´Annunziata 2011 - organic! × 1
€35.00

HABhI0I_VAX0gboNNXbHVDXeP5R8xu-p5isZ3fjLM9ygQDoe2pVYPaj9jOcaQH719ao1vBl_bXfednfeMPYpVAKDIUAF01I1zcA3Fziugmamuw8W3viP0VJKkl8bH5nTUCJ69egEret0XnBPJ6Ec9XDtJf8qxUWe-ih12uEfAHUqzDdp2h3MoupIFgFYRsObaSkW1dCzKcF-IlSa6O2yQgGgdg=s0-d-e1-ft
Erbaluna Barolo Rocche dell´Annunziata 2012 × 1
€35.00

MBiE6_D62M1H0WaMJN_acLLvdzxtZk94NcyYVGmEEko9m9ujwSY3FCi_5iownoO7xSdO0K1S3bdW_mvqh-5gccdlKuax1tD8YrkPxr_-lGa8O_3w14052KchBwFb-V18zNUrAtylOPjrvvPMfjEG4sgfYxBZYz2qeOo5KlWaFx7xzw0NjIqO2UmBNXr_jQQcnsbbLT6tY5uIQlDuOYtZLq7n1zR-jJPAqu4-_AJR=s0-d-e1-ft
Settimo Barolo Rocche dell´Annunziata 2009 × 7
€273.00

mTNOng8tPTRA47PCb1UC4sD7cP-1FrSIakeWbyR2XOrRlQNt2bDINj7hKtuMD9nChhf4_boKwug4A-WAVtWJJIK6BE7hnmEKxvYSLcS-bVJEanjUwqSNIrE9Nep1Cu3Ec503-_Z6c7kNv1SSFW5AYfIgiq-q14n2lVaXJ1MIYDr3=s0-d-e1-ft
Damilano Barolo Cannubi 2011 × 6
€420.00
 

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
solobarolo hade fram till igår 25% erbjudande på alla beställningar, även om det var riktat på ekologiska viner. Drog iväg en beställning enligt följande, rabatten dras sen.
Modigt:cool:
Håll oss gärna underrättade om hur det går med leveransen. Jag är sugen på att lägga en beställning, men är lite tveksam till att göra det i nuläget.
 
Ajajaj, det här låter inte bra. Vem var det egentligen som rekommenderade den här handlaren i näthandlaretråden? ;)

Jag förstår inte förklaringen om felprissättning? är det ok att inte kunna leverera pga att de haft ett lockpris som många nappat på?
 
Last edited:

Mattias Schyberg

Administratör
Ajajaj, det här låter inte bra. Vem var det egentligen som rekommenderade den här handlaren i näthandlaretråden?
Det spelar föga roll. Det är SoloBarolo som har misskött vårt förtroende. Den som har tipsat har ju enbart gjort en god gärning där och då. Det är nog få som hade rekommenderat dem idag med den erfarenhet vi har numera.

En bra påminnelse om att tråden borde redigeras med tanke på denna leverantör, vilket jag tar på mig! :)
 
Det spelar föga roll. Det är SoloBarolo som har misskött vårt förtroende. Den som har tipsat har ju enbart gjort en god gärning där och då. Det är nog få som hade rekommenderat dem idag med den erfarenhet vi har numera.

En bra påminnelse om att tråden borde redigeras med tanke på denna leverantör, vilket jag tar på mig! :)

Mitt inlägg var skrivet med viss ironi, men min smiley försvann visst
 
Toppen