Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Polistillslag mot nätvinhandlare

m_trobeck

Ständigt sökande. Rotlös.
Så galet. Då jag både har varit anställd i den branschen och haft lösa tankar på att starta något eget så blir jag oerhört ledsen på detta sätt att bete sig. Myndigheters version på att sila mygg och svälja kameler.

Nä, fy fan för alla motståndsvurmare och deras Idiotiska Och Genomkorkade Tankevurpor - Noll Trovärdiga Omständigheter

Givetvis stöttar jag dig Peder på det lilla sätt jag kan.
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
I ett Kulturland hade efter en sån här rättsskandal intelligentian reagerat. En Zola hade skrivit sitt J'accuse.
Men i "Cyklopernas land"? Jag tvivlar...
Om du är lite mer konkret, iom att Zola både är död och var fransos: VEM tycker du borde kasta sig över detta ämne?

Mao: Varför inte du? (också!)
 

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
jesuispeder.jpg

JE SUIS PEDER!!!

Stulna viner av svenska staten i samarbete med iogt-nto.
 
Om du är lite mer konkret, iom att Zola både är död och var fransos: VEM tycker du borde kasta sig över detta ämne?

En svensk Zola, nu levande?
Den sista med Zolas resning var väl Vilhelm Moberg...
Vad finns idag? Enda namnet jag kommer på är PO Enquist. Men han är nykter alkoholist, skulle aldrig engagera sig här.
Och Knausgård är norrman.
Désolé, jag passar.
 
Last edited:

Peder

Medlem
Bidragit med en summa värdigt ett hyfsat rödtjut nu. Hoppas insamlingen når i mål så småningom. :)

Det kändes skönt på något vis dessutom. Klart värt att rekommendera!

Tack till er alla. Pengarna behövs verkligen för att göra rätt för mig mot svenska staten och sist men inte minst alla drabbade kunder som jag tycker mest synd att de hamnat i kläm. För övrigt så har Ehandel.se nu skrivit om det inträffade lite mer utförligt.

http://www.ehandel.se/E-handlare-betalar-vinhandlares-boter-och-rattegang,5610.html
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Bra skrivet av Dan på E-handel! Det är bara att dela med sig till alla man känner!

Kort fråga, men varför är crowdfundingen på €25k när det står att boten är på ~€11k?
 

ChristianB

DipWSET
Bra skrivet av Dan på E-handel! Det är bara att dela med sig till alla man känner!

Kort fråga, men varför är crowdfundingen på €25k när det står att boten är på ~€11k?
Med risk för att lägga ord i Peders mun, men stod det inte att det var både företagsböter och personböter, plus lite kringkostnader, vilka då uppgår till ca 25000 Euro. :)
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Ah, snabbt svar! Tack! Jag hade läst det någonstans jag också men kände att det var värt att fråga!

Det är härligt att se den gemenskap som finns bland e-handlare och antimonopoler (nytt ord? :p) att döma av summan som stadigt ökar!
 

Peder

Medlem
Med risk för att lägga ord i Peders mun, men stod det inte att det var både företagsböter och personböter, plus lite kringkostnader, vilka då uppgår till ca 25000 Euro. :)

Det är inte jag som satt upp målet 25000 euro och skulle insamlingar bidra med mer pengar än vad som behövs så skall dessa pengar öronmärkas till att främja vinhandel eller något annat välgörande ändamål så det blir redovisning av varenda krona.
 

ChristianB

DipWSET
Det är inte jag som satt upp målet 25000 euro och skulle insamlingar bidra med mer pengar än vad som behövs så skall dessa pengar öronmärkas till att främja vinhandel eller något annat välgörande ändamål så det blir redovisning av varenda krona.
Det låter som en klok tanke! :)
 

Mats

Gone todash....
Det är inte jag som satt upp målet 25000 euro och skulle insamlingar bidra med mer pengar än vad som behövs så skall dessa pengar öronmärkas till att främja vinhandel eller något annat välgörande ändamål så det blir redovisning av varenda krona.
Jag tycker att ett eventuellt överskott ska gå till dig för sveda och värk.
 

Peder

Medlem
Jag tycker att ett eventuellt överskott ska gå till dig för sveda och värk.

Tack för omtanken, men dessa pengar skall öronmärkas för detta och självklart borde jag ha något för sveda och värk, men det får jag tack vare min familj när jag kan sova gott på nätterna igen och inte gå i en ständig oro. Jag ska se till att min dotter 6-månader redan i sommar får lära känna kommande vinmakare och vinmakerskor när de leker tillsammans bland barrique-fat och får en betydligt bättre bild av alkohol än den folkhälsa vi lär ut i det här landet med att bära hem en papplåda på 3-liter för att det är fredag.
 
Toppen