Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Polistillslag mot nätvinhandlare

Peder

Medlem
Linda Engström känd från Finewines.se har fått en liten större roll inom IOGT-NTO och besvarar mig kring mina konspirationsteorier på Facebook.

Jag frågade IOGT om de hade en kommentar. Fick detta svar: Vi har tidigare sett Peders konspirationsteorier om Systembolagets inblandning i vår anmälan. Med risk för att göra honom besviken så är vi fortfarande de som gjort den, precis som vi även anmälde tv-kanaler som Tv3 och Kanal5 för deras sändningar med alkoholreklam (en process som för övrigt börjar närma sig ett besked).

Det är självklart tråkigt för Peder som person att han hamnat i den här processen, men vi ger oss inte in i personkonflikter eller personliga vendettor utan vårt arbete går ut på att behålla och utveckla en effektiv alkoholpolitik, det var det våra anmälningar grundades i. Bryter någon mot alkohollagen så får det konsekvenser, precis som det får konsekvenser om man bryter mot andra lagar.

När det gäller Miljonlotteriet så har vi, mycket tack våra medlemmar, stora kunskaper om missbruk och då både kring alkohol, spel och blandmissbruk. De kunskaperna får Miljonlotteriet ta del av och vi som ägare arbetar aktivt för att inte spel som kan trigga används. Basen i Miljonlotteriet är ett prenumerationslotteri med varuvinster. Långt mellan utdelning och inga kontantvinster. /Linda Engström, Kommunikations- och Påverkanschef

Hela tråden går att läsa på: https://www.facebook.com/handlavin/...64435996/10152176276020997/?type=1&permPage=1
 

Elvis

Medlem
Jag håller också tummarna! Förhoppningsvis vinner du men om inte så lär i alla fall den orimliga företagsboten skrivas ner rejält.
 

Peder

Medlem
Då är det snart dags för rättegången den 5-6 maj i Stockholms Tingsrätt. Förhandlingarna pågår i två dagar och dag 1 är det mest åklagaren som har kallat lite kunder, någon systembolags-jurist och Skatteverket till förhör samt mig och min far. Dag 2 är det min advokat som kallat 2 vittnen och hur detta skall sluta har jag ingen som helst aning om. Får åklagaren som han vill så är det en företagsbot på 250.000 till mitt företag samt att jag riskerar fängelse eftersom brottet klassificeras som ett grovt brott (minimum 6 månader fängelse på straffskalan).

Tack så mycket till IOGT-NTO, Systembolaget och Svenska Staten samt de flesta politiker!

/Peder
 

ChristianB

DipWSET
Skamligt att den här farsen fortgår, särskilt när det är statliga tjänstemän och andra officiella instanser som har gjort fel. Heder till dig Peder som orkar stå ut och driva frågan så här öppet! Om inte annat tror jag att du har hela forumet på din sida, så får vi se vad det blir av det...

Ska länka vidare till ditt inlägg så snart jag läst de övriga länkarna! Det här måste synas!

Jag är också ledig den 5e maj så jag planerar att dyka upp i salen för dag 1.
 

Peder

Medlem
Första dagen är avklarad i rätten och jag känner att oavsett domslut så behöver jag inte skämmas.

I morgon kväll kanske vid 20.30 tänkte jag och vinmakaren Franz Schneider från den lilla vingården Artisan Wines infinna oss på 19 glas i gamla stan och hoppas att några medlemmar från Finewines.se vill hänga med.

Om man vill träffa Franz lite tidigare på kvällen så har han några viner med sig i bagaget som han gärna bjuder på.

Slå mig en signal på 070-5957713 om ni vill träffa Franz och fram till klockan 16.30 kan det vara svårt att nå mig eftersom jag sitter i en rättegång.

Med vänliga hälsningar

Peder Molin
 
Toppen