Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Q & A, om man inte ställer frågor får man inga svar!

Oscaro

Medlem

Barrol

Medlem
Beror på vad du gillar. Jag tycker det upplevs blaskigt jfm den andra. Men jag är också lite finsmakare 😁😋

PdB Langhe Nebbiolo var inte helt billigt. Går att hitta på andra ställen för lägre pris.

Jag förstår, rädd för att jag kommer tyckte som du. Men provade iaf att beställa.

Intressant sida, har du beställt där ifrån tidigare? Går att lita på?
 
Jag förstår, rädd för att jag kommer tyckte som du. Men provade iaf att beställa.

Intressant sida, har du beställt där ifrån tidigare? Går att lita på?
Jag har beställt därifrån 5-6 gånger och det har gått bra! Fått någon flaska fel någon gång när jag handlat under deras black-friday rea, men har även fått någon gåva vid andra beställningar!
 

Barrol

Medlem
Jag har beställt därifrån 5-6 gånger och det har gått bra! Fått någon flaska fel någon gång när jag handlat under deras black-friday rea, men har även fått någon gåva vid andra beställningar!

Låter bra, vissa viner är rejät mycket billigare där. Hur kan det vara så mycket billigare undrar jag.
T.ex denna:

 

JonasBo

Medlem
Låter bra, vissa viner är rejät mycket billigare där. Hur kan det vara så mycket billigare undrar jag.
T.ex denna:

Jag har handlat där flera gånger.
Jag kan inte uttala mig för hur andra handlare prissätter sina viner men har alltid upplevt att fyrklövern 🍀 har ett pris som rimmar med de lokala priserna i Piemonte.
 

mackan92

Medlem
Av ren och skär nyfikenhet, hur ofta är det producenter byter ut sina importörer? Såg imorse i mejlkorgen att Vinunic nu stoltserar att de får representera Penfolds i Sverige. Missnöje eller inte med förra? Kan man förvänta sig andra priser för oss konsumenter? Finns det andra erfarenheter här där det gett påverkan vid byte av importör?

1691670126264.png
 
Av ren och skär nyfikenhet, hur ofta är det producenter byter ut sina importörer? Såg imorse i mejlkorgen att Vinunic nu stoltserar att de får representera Penfolds i Sverige. Missnöje eller inte med förra? Kan man förvänta sig andra priser för oss konsumenter? Finns det andra erfarenheter här där det gett påverkan vid byte av importör?

Visa bifogad bild 29667
Det händer titt som tätt men stora drakar som Penfolds brukar inte byta importör så ofta o ligger ofta på stora kontrakt iom att de både har stora volymer i fasta sortimentet och prestige viner i ts o web.

Tror inte på några jätte skillnader i priser,kan dock tänka mig att de blir svårare att få tag i prestigen då de säker ger än del av kakan till sina guldmedlemar.

Senaste större bytet jag vet om var Henriot,Willism Favre o bouchad fils vet inte om någon sett någon större skillnad varken i tillgänglighet eller pris sen det bytet
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Av ren och skär nyfikenhet, hur ofta är det producenter byter ut sina importörer? Såg imorse i mejlkorgen att Vinunic nu stoltserar att de får representera Penfolds i Sverige. Missnöje eller inte med förra? Kan man förvänta sig andra priser för oss konsumenter? Finns det andra erfarenheter här där det gett påverkan vid byte av importör?

Visa bifogad bild 29667
Vi har faktiskt en tråd för sådant, men inte så många inlägg i den.

Det ser ut att deras tidigare importör var Treasury Wine Estates Sweden AB, vilket låter som "egen regi" eftersom Treasury Wine Estates väl är moderbolaget till Penfolds?
 

katho27

Medlem
någon mer som finner wine-searcher lite off ikväll? alla viner karaktäriseras som "white wine - dry and nutty" oavsett vilket vin det är. bugg-fest?
 
Toppen