Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Restaurang 28+ * (Göteborg)

Mattias Schyberg

Administratör
28+ är min absoluta favoritrestaurang i Göteborg. Det är inte den mest moderna restaurang man kan hitta. Inga rykande rätter eller ätbara blommor och utsmyckningar. Här handlar det främst om smakupplevelsen, och enligt mina smaklökar så har 28+ stans godaste mat. Vill man uppleva nya spännande och innovativa rätter så bör man dock välja någon av stans andra topprestauranger, typ Bhoga (har ännu inte testat dock) eller Thörnströms kök.

Nåväl, igår blev det åka av. 7-rätters avsmakningsmeny beställdes ihop med lite blandat vin. Valde bort vinmenyn och tog in följande:

2000 George Breuer Rauenthaler Nonnenberg Riesling (91p)

image.jpg


Mycket trevligt och rejält mogen karaktär med fantastisk fin flintamineralitet och lite lagom petroleum på toppen. Ananas och citrus dominerar i den lågmälda frukten. I munnen känns det stramt och lite positivt småbittert. Syran är hyfsad, men det märks att den har rundats av rejält med åldern. Skitgott!

2006 Prunotto Barbaresco (88p)

image.jpg


Ganska fyllig nebbiolofrukt med sedvanliga körsbärstoner och fat. Lite nypon, choklad och aningen tjära hittas också. Saknar lite komplexitet för att bli riktigt nöjd. Bra intensitet och syra, men fortfarande ungdomliga tanniner.

Gott vin men jag hade avsevärt större förväntningar.

Avsmakningsmenyn
(Tyvärr är ljuset väldigt dunkelt på restaurangen, så ha överseende med bildkvaliten.)
Första rätten

image.jpg

Anklever au torchon med färska bär och krutunger

Ser inte märkvärdigt ut men det smakade smått fantastiskt. Tog in ett enkelt glas ädelrötad Monbazillac att svälja ner godsakerna med, för anklever utan sötsaker känns fel.

Andra rätten

(Glömde ta kort tyvärr)
Sommartryffelrisotto med kryddstekt vaktelbröst. Mycket god och perfekt krämig. En höjdare. Vaktelbröstet var möjligen aningen torrt.

Tredje rätten

image.jpg

Vitsparrisstekt hälleflundra med primörer, grönärtpuré, harsyra samt kräftsmörsås

Inget att klaga på här. Fantastisk sås (som alltid) och trevlig fisk. Det är dock tillbehören som gör rätten här. Rieslingen funkade bra, men ett lätt rött eller ekat vitt hade nog fungerat bättre.

Fjärde rätten

image.jpg

Krispig spädgris med rostad jordärtskocka, broccoli, krasse och friterad schalottenlök samt steksky

Fantastiskt gott. Barbarescon var som grädde på moset här. Mumma!

Femte rätten

image.jpg

Saint Maure de Touraine med saltbakade primörbetor, Epoisses de Bourgogne med krusbärskompott

Goda ostar med trevliga tillbehör, jag klagar inte, men här skulle det nog behövts lite andra viner.

Sjätte rätten

image.jpg

Variationer på rabarber och kardemumma med vit chokladkräm samt rabarbersorbet

Helt fantastiskt gott, det enda som fattades var en Muscato d'Asti, typ.

Sjunde rätten

image.jpg

Karamelliserad Valrhonamjölkchoklad med sponge, jord, stenar och chokladglass

Perfekt avslutning på kvällen. Beställde in lite Banuyls av enklare slag och det var såklart en lika klassisk som exellent matchning.

Slutord
Smakupplevelsen är som vanligt det som gör 28+ till en av de absolut bästa restaurangerna jag har besökt. Hans Borén lagar mat som träffar mig rakt i hjärtat och det är oerhört sällan jag blir besviken. Visst, det är inga konstverk man får på tallriken, men känslan för smak och balans är oöverträffad.
 
Last edited:

StefanAkiko

Återgår till pendeldrickning post-COVID.
28+ är min absoluta favoritrestaurang i Göteborg. Det är inte den mest moderna restaurang man kan hitta. Inga rykande rätter eller ätbara blommor och utsmyckningar. Här handlar det främst om smakupplevelsen, och enligt mina smaklökar så har 28+ stans godaste mat. Vill man uppleva nya spännande och innovativa rätter så bör man dock välja någon av stans andra topprestauranger, typ Bhoga (har ännu inte testat dock) eller Thörnströms kök.

Nåväl, igår blev det åka av. 7-rätters avsmakningsmeny beställdes ihop med lite blandat vin. Valde bort vinmenyn och tog in följande:

2000 George Breuer Rauenthaler Nonnenberg Riesling (91p)

Visa bifogad bild 1477

Mycket trevligt och rejält mogen karaktär med fantastisk fin flintamineralitet och lite lagom petroleum på toppen. Ananas och citrus dominerar i den lågmälda frukten. I munnen känns det stramt och lite positivt småbittert. Syran är hyfsad, men det märks att den har rundats av rejält med åldern. Skitgott!

2006 Prunotto Barbaresco (88p)

Visa bifogad bild 1478

Ganska fyllig nebbiolofrukt med sedvanliga körsbärstoner och fat. Lite nypon, choklad och aningen tjära hittas också. Saknar lite komplexitet för att bli riktigt nöjd. Bra intensitet och syra, men fortfarande ungdomliga tanniner.

Gott vin men jag hade avsevärt större förväntningar.

Avsmakningsmenyn
(Tyvärr är ljuset väldigt dunkelt på restaurangen, så ha överseende med bildkvaliten.)
Första rätten

Visa bifogad bild 1479
Anklever au torchon med färska bär och krutunger

Ser inte märkvärdigt ut men det smakade smått fantastiskt. Tog in ett enkelt glas ädelrötad Monbazillac att svälja ner godsakerna med, för anklever utan sötsaker känns fel.

Andra rätten

(Glömde ta kort tyvärr)
Sommartryffelrisotto med kryddstekt vaktelbröst. Mycket god och perfekt krämig. En höjdare. Vaktelbröstet var möjligen aningen torrt.

Tredje rätten

Visa bifogad bild 1480
Vitsparrisstekt hälleflundra med primörer, grönärtpuré, harsyra samt kräftsmörsås

Inget att klaga på här. Fantastisk sås (som alltid) och trevlig fisk. Det är dock tillbehören som gör rätten här. Rieslingen funkade bra, men ett lätt rött eller ekat vitt hade nog fungerat bättre.

Fjärde rätten

Visa bifogad bild 1481
Krispig spädgris med rostad jordärtskocka, broccoli, krasse och friterad schalottenlök samt steksky

Fantastiskt gott. Barbarescon var som grädde på moset här. Mumma!

Femte rätten

Visa bifogad bild 1483
Saint Maure de Touraine med saltbakade primörbetor, Epoisses de Bourgogne med krusbärskompott

Goda ostar med trevliga tillbehör, jag klagar inte, men här skulle det nog behövts lite andra viner.

Sjätte rätten

Visa bifogad bild 1484
Variationer på rabarber och kardemumma med vit chokladkräm samt rabarbersorbet

Helt fantastiskt gott, det enda som fattades var en Muscato d'Asti, typ.

Sjunde rätten

Visa bifogad bild 1485

Karamelliserad Valrhonamjölkchoklad med sponge, jord, stenar och chokladglass

Perfekt avslutning på kvällen. Beställde in lite Banuyls av enklare slag och det var såklart en lika klassisk som exellent matchning.

Slutord
Smakupplevelsen är som vanligt det som gör 28+ till en av de absolut bästa restaurangerna jag har besökt. Hans Borén lagar mat som träffar mig rakt i hjärtat och det är oerhört sällan jag blir besviken. Visst, det är inga konstverk man får på tallriken, men känslan för smak och balans är oöverträffad.
Ser väldigt gott ut!
Vad kostar avsmakningsmenyn där?
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Det var ytterst rimligt, måste jag tillstå!
Jo, men sen tillkommer ju vin och allt det där. Precis som @Anders Landström antyder så brukar plånboken tömmas ganska rejält när man tar in det ena roliga vinet efter det andra. Fan vad jag skulle vilja få lov att ta med mig lite egna vin på restaurang i Sverige! 28+ hade mest troligt blivit hedrade med ett besök minst en gång i månaden i så fall. :)
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Igår var det äntligen dags för ett återbesök på Göteborgs absolut bästa restaurang. Som vanligt så blev det en sanslöst trevlig kväll där vi gick all in på deras stora avsmakningsmeny med tillhörande vintema. Inte ett öga var torrt när vi sakteliga vaggade hem sent på kvällen...

(Betygsättningen på vinerna bör tas med en extra stor nypa salt då de dracks glasvis och fokus låg på helhetsupplevelsen)

Förvin och lite aptitretare

Tog in varsitt glas av 2009 Pouilly Fumé Pur Sang för att ha något att börja med. Svingott och krispigt med härliga drag av krusbär, kvitten, steniga mineraler, ett uns ek och citrus med lite grapefruktsbeska i avslutet. Inte riktigt i nivå med de bästa Silex jag har druckit men riktigt bra ändå (90p). Fick in lite trevliga "snittar" av något okänt, lax och griskind till vinet. Underbart gott, speciellt i kombination!

image.jpg

image.jpg


Första förrätten

In kommer en fullständigt magiskt god älgbiffscarpaccio med löjrom, kräm från lantäggula och lite finstämt syltade lökar. Mumma! Till denna rätt serverades 2013 Weingut Keller Dalsheimer Hubacker Riesling GG. Extraherad, ung och krispig helt befriad från petroleum (ping @Per Stade). Riktigt trevlig och smått perfekt till maten. Inte det mest komplexa vin jag druckit visserligen, fritt från minnet hittade jag en del aprikos, päron, citrus, vita blommor och honung. Riktigt fin syra och fet munkänsla med otroligt lång eftersmak. 91p

image.jpg

image.jpg


Andra förrätten

Kryddstekt vaktelbröst med cavatelli, brysselkål, champinjoner samt smörad rosmarinbuljong. Riktigt gott, men långtifrån en favorit denna kväll. Fullständigt balanserad rätt dock, med fantastiskt god buljong som slevades upp till sista droppen. Till denna rätt serverades en aningen trist klassiker: 2009 Pieropan La Rocca. Lite torkade ljusa frukter (sultanrussin, aprikos, havtorn), rostad vanilj och citrus. Ganska fet och fyllig med stringent syra. Ingen höjdare, detta trots att vinet såklart andas kvalitet. 87p

image.jpg

image.jpg


Första huvudrätten

Lardobakad torskrygg med romanesco, pumpakärnor samt skummig grönsaksbuljong. Inte min kopp av te alls, torsk brukar sällan passa mina smaklökar särskilt väl. Tyckte även att torsken var aningen underkokt och slemmig, vilket förmodligen är enligt plan, men inte något jag applåderar. Trots mina klagomål så är det inget fel på rätten som så. Till denna torsk så serverades 2010 Dujac Fils et Pére Nuits St. Georges 1er Cru Les Damodes. Finstämd och lågmäld med dyra fat, lingon, stall, sandelträ och rotfrukt. Ung och oförlöst, men trevlig och lättdrucken, detta utan att göra mig nämnvärt berörd. 88p

image.jpg

image.jpg


Andra huvudrätten

Utskuren renkalvsadel med ostronskivling, rökt morotspuré samt lingon och vodkasky. Inget att klaga på här. Mustigt och smakrikt och lite av en smakmässig käftsmäll. Renkalven smälte verkligen i munnen och såsen var så god att den passat för vilken gud som helst! Till denna magnifika rätt så blev det åka av med följande vinbomb: 2011 Mas Doix Priorat Salanques. Sanslöst ung och koncentrerad med mängder av plommon och röda bär ihop med lakritsrot, vanilj och viol. Så in i bänken gott med all ungdomlig frukt till denna smakrika rätt! 92p

image.jpg

image.jpg


Första efterrätten

Två viner och två ostar, vad mer finns det att säga. Makalöst goda båda två. Livarot AOP med kvittenchutney Parades ihop med 2002 Pol Roger Sir Winston Churchill. En läcker Champagne med en hel del anklever, nougat, citrus, kvitten och något apelsinzest. Megaintensivt, ungt och trevligt till tusen. 93p. Passade perfekt till osten.

Den andra osten var en magiskt trevlig Stilton som var nästintill orange i färgen. Svingod! Serverades till portvin, närmare bestämt 1977 Graham's Vintage Port Magnum. Wow, vilket portvin! Klart det bästa jag har druckit. Massor av torkad frukt, läder och vanilj med lite tjära och kryddskåp. Ett uns potpurri och viol kan anas också. Förvånansvärt torrt i eftersmaken (för att vara port) och sanslöst intensivt. 94p

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Andra efterrätten

Yes, vilket vin, vilken magisk efterrätt och vilken häftig kombination. Smått lyrisk, detta var ett av kvällens ögonblick. Saffransmunk med ”bränd vit Valrhonachoklad”, blodapelsingelé och apelsinsorbet. De kanderade blodapelsinsskalen var sublima! Till detta serverades 1996 Chateau d'Yquem. Smått fantastisk Sauternes klart i paritet med de bästa jag har druckit. Massiva drag av saffran, kokos och marsipan ihop med kanderad apelsin, aprikos och vanilj. Vilken kombination med efterrätten! 96p

image.jpg

image.jpg


Tredje efterrätten

Sista rätten för kvällen. Hasselnötsbavaroise med citronkräm och salt karamellglass. Massivt och härligt som avslutning. Karamell med tydliga explosioner av sälta är smått fantastiskt trevligt! Till detta så serverades en (för mig) udda Sherry på Moscatel. N.V Emilio Lustau Jerez Moscatel Emilin. Massiva drag av kola, rostade nötter, torkad frukt och nästan lite "fino-karaktär" under ytan. Angenämt oxiderat och komplext till tusen. 91p

image.jpg

image.jpg


Ett av de bästa besöken på 28+ är ett faktum. Som vanligt så handlar allt om den smakmässiga upplevelsen och mindre om att vara modern och rätt i tiden. Inga överdrivna presentationer eller udda och tveksamma smakkombinationer. Allt genomsyras av sann kärlek till mat och de bästa tänkbara råvaror oavsett ursprung, och inom detta område så har jag aldrig upplevt något bättre. Själv så tycker jag det är hög tid för en andra stjärna!
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Igår var det äntligen dags för ett återbesök på Göteborgs absolut bästa restaurang. Som vanligt så blev det en sanslöst trevlig kväll där vi gick all in på deras stora avsmakningsmeny med tillhörande vintema. Inte ett öga var torrt när vi sakteliga vaggade hem sent på kvällen...

Förvin och lite aptitretare

Tog in varsitt glas av
2009 Pouilly Fumé Pur Sang för att ha något att börja med. Svingott och krispigt med härliga drag av krusbär, kvitten, steniga mineraler, ett uns ek och citrus med lite grapefruktsbeska i avslutet. Inte riktigt i nivå med de bästa Silex jag har druckit men riktigt bra ändå (90p). Fick in lite trevliga "snittar" av något okänt, lax och griskind till vinet. Underbart gott, speciellt i kombination!

Visa bifogad bild 3148
Visa bifogad bild 3149

Första förrätten

In kommer en fullständigt magiskt god älgbiffscarpaccio med löjrom, kräm från lantäggula och lite finstämt syltade lökar. Mumma! Till denna rätt serverades
2013 Weingut Keller Dalsheimer Hubacker Riesling GG. Extraherad, ung och krispig helt befriad från petroleum (ping @Per Stade ). Riktigt trevlig och smått perfekt till maten. Inte det mest komplexa vin jag druckit visserligen, fritt från minnet hittade jag en del aprikos, päron, citrus, vita blommor och honung. Riktigt fin syra och fet munkänsla med otroligt lång eftersmak. 91p

Visa bifogad bild 3150
Visa bifogad bild 3151

Andra förrätten

Kryddstekt vaktelbröst med cavatelli, brysselkål, champinjoner samt smörad rosmarinbuljong. Riktigt gott, men långtifrån en favorit denna kväll. Fullständigt balanserad rätt dock, med fantastiskt god buljong som slevades upp till sista droppen. Till denna rätt serverades en aningen trist klassiker:
2009 Pieropan La Rocca. Lite torkade ljusa frukter (sultanrussin, aprikos, havtorn), rostad vanilj och citrus. Ganska fet och fyllig med stringent syra. Ingen höjdare, detta trots att vinet såklart andas kvalitet. 87p

Visa bifogad bild 3152
Visa bifogad bild 3153

Första huvudrätten

Lardobakad torskrygg med romanesco, pumpakärnor samt skummig grönsaksbuljong. Inte min kopp av te alls, torsk brukar sällan passa mina smaklökar särskilt väl. Tyckte även att torsken var aningen underkokt och slemmig, vilket förmodligen är enligt plan, men inte något jag applåderar. Trots mina klagomål så är det inget fel på rätten som så. Till denna torsk så serverades 2010 Dujac Fils et Pére Nuits St. Georges 1er Cru Les Damodes. Finstämd och lågmäld med dyra fat, lingon, stall, sandelträ och rotfrukt. Ung och oförlöst, men trevlig och lättdrucken, detta utan att göra mig nämnvärt berörd. 88p

Visa bifogad bild 3154
Visa bifogad bild 3155

Andra huvudrätten

Utskuren renkalvsadel med ostronskivling, rökt morotspuré samt lingon och vodkasky. Inget att klaga på här. Mustigt och smakrikt och lite av en smakmässig käftsmäll. Renkalven smälte verkligen i munnen och såsen var så god att den passat för vilken gud som helst! Till denna magnifika rätt så blev det åka av med följande vinbomb: 2011 Mas Doix Priorat Salanques. Sanslöst ung och koncentrerad med mängder av plommon och röda bär ihop med lakritsrot, vanilj och viol. Så in i bänken gott med all ungdomlig frukt till denna smakrika rätt! 92p

Visa bifogad bild 3156
Visa bifogad bild 3157

Första efterrätten

Två viner och två ostar, vad mer finns det att säga. Makalöst goda båda två. Livarot AOP med kvittenchutney Parades ihop med 2002 Pol Roger Sir Winston Churchill. En läcker Champagne med en hel del anklever, nougat, citrus, kvitten och något apelsinzest. Megaintensivt, ungt och trevligt till tusen. 93p. Passade perfekt till osten.

Den andra osten var en magiskt trevlig Stilton som var nästintill orange i färgen. Svingod! Serverades till portvin, närmare bestämt 1977 Graham's Vintage Port Magnum. Wow, vilket portvin! Klart det bästa jag har druckit. Massor av torkad frukt, läder och vanilj med lite tjära och kryddskåp. Ett uns potpurri och viol kan anas också. Förvånansvärt torrt i eftersmaken (för att vara port) och sanslöst intensivt. 94p

Visa bifogad bild 3158
Visa bifogad bild 3159
Visa bifogad bild 3160

Andra efterrätten

Yes, vilket vin, vilken magisk efterrätt och vilken häftig kombination. Smått lyrisk, detta var ett av kvällens ögonblick. Saffransmunk med ”bränd vit Valrhonachoklad”, blodapelsingelé och apelsinsorbet. De kanderade blodapelsinsskalen var sublima! Till detta serverades 1996 Chateau d'Yquem. Smått fantastisk Sauternes klart i paritet med de bästa jag har druckit. Massiva drag av saffran, kokos och marsipan ihop med kanderad apelsin, aprikos och vanilj. Vilken kombination med efterrätten! 96p

Visa bifogad bild 3161
Visa bifogad bild 3162

Tredje efterrätten

Sista rätten för kvällen. Hasselnötsbavaroise med citronkräm och salt karamellglass. Massivt och härligt som avslutning. Karamell med tydliga explosioner av sälta är smått fantastiskt trevligt! Till detta så serverades en (för mig) udda Sherry på Moscatel. N.V Emilio Lustau Jerez Moscatel Emilin. Massiva drag av kola, rostade nötter, torkad frukt och nästan lite "fino-karaktär" under ytan. Angenämt oxiderat och komplext till tusen. 91p

Visa bifogad bild 3163
Visa bifogad bild 3164

En av de bästa besöken på 28+ är ett faktum. Som vanligt så handlar allt om den smakmässiga upplevelsen och mindre om att vara modern och rätt i tiden. Inga överdrivna presentationer eller udda och tveksamma smakkombinationer. Allt genomsyras av sann kärlek till mat och de bästa tänkbara råvaror oavsett ursprung, och inom detta område så har jag aldrig upplevt något bättre. Själv så tycker jag det är hög tid för en andra stjärna!
Tack för en bra rapport! Låter sanslöst trevligt. Är grön av avund!
 

ChristianB

DipWSET
Ser ju onekligen fantastiskt bra ut! :) Ett besök i Göteborg verkar vara på sin plats under året, kanske någon trevlig helg i sommar!

Nyfiken fråga, hur tänker du kring "dyra fat" i den röda Bggnen? Jag tänkte instinktivt "kryddigt, intensivt, nytt fat", men så slog det mig att det kanske inte alls är det du menar. :p
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Ser ju onekligen fantastiskt bra ut! :) Ett besök i Göteborg verkar vara på sin plats under året, kanske någon trevlig helg i sommar!

Nyfiken fråga, hur tänker du kring "dyra fat" i den röda Bggnen? Jag tänkte instinktivt "kryddigt, intensivt, nytt fat", men så slog det mig att det kanske inte alls är det du menar. :p
Dyra fat är lite den parfymerade tonen som drar åt sandelträ och allmänt fina bibliotekstoner, typ. :)
 

ChristianB

DipWSET
Dyra fat är lite den parfymerade tonen som drar åt sandelträ och allmänt fina bibliotekstoner, typ. :)
All right! Ska se vad jag kan märka av nästa gång jag provar vin som har tydligt fatkaraktär. Jag har aldrig funderat över faten i en sådan aspekt utan snarare åldern på faten, men det här ger ju en dimension till. :)
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
All right! Ska se vad jag kan märka av nästa gång jag provar vin som har tydligt fatkaraktär. Jag har aldrig funderat över faten i en sådan aspekt utan snarare åldern på faten, men det här ger ju en dimension till. :)
Jag tror dock att min kommentar om "dyra fat" mest är lathet, i brist på mer nyanserat språk. :)

Jag tror att åldern på faten är mer intressant ur ett beskrivningsperspektiv...
 

Magikern

Medlem
Två viner och två ostar, vad mer finns det att säga. Makalöst goda båda två. Livarot AOP med kvittenchutney Parades ihop med 2002 Pol Roger Sir Winston Churchill. En läcker Champagne med en hel del anklever, nougat, citrus, kvitten och något apelsinzest. Megaintensivt, ungt och trevligt till tusen. 93p. Passade perfekt till osten.

Den andra osten var en magiskt trevlig Stilton som var nästintill orange i färgen. Svingod! Serverades till portvin, närmare bestämt 1977 Graham's Vintage Port Magnum. Wow, vilket portvin! Klart det bästa jag har druckit. Massor av torkad frukt, läder och vanilj med lite tjära och kryddskåp. Ett uns potpurri och viol kan anas också. Förvånansvärt torrt i eftersmaken (för att vara port) och sanslöst intensivt. 94p

Visa bifogad bild 3158
Visa bifogad bild 3159
Visa bifogad bild 3160

Andra efterrätten

Yes, vilket vin, vilken magisk efterrätt och vilken häftig kombination. Smått lyrisk, detta var ett av kvällens ögonblick. Saffransmunk med ”bränd vit Valrhonachoklad”, blodapelsingelé och apelsinsorbet. De kanderade blodapelsinsskalen var sublima! Till detta serverades 1996 Chateau d'Yquem. Smått fantastisk Sauternes klart i paritet med de bästa jag har druckit. Massiva drag av saffran, kokos och marsipan ihop med kanderad apelsin, aprikos och vanilj. Vilken kombination med efterrätten! 96p

Ingick dessa vinerna verkligen i vinpaket? Väldigt oväntat med winston churchill 2002 till efterrätten framför allt. Du beställde dessa separat antar jag?

Låter som en enastående måltid verkligen.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Ingick dessa vinerna verkligen i vinpaket? Väldigt oväntat med winston churchill 2002 till efterrätten framför allt. Du beställde dessa separat antar jag?

Låter som en enastående måltid verkligen.
De ingick allihop utan Pur Sang som vi beställde separat :)
 

Magikern

Medlem
De ingick allihop utan Pur Sang som vi beställde separat :)

Imponerande, man märker onekligen att de växlat upp rejält till desserten vinmässigt. Kollade priserna på deras sida och de är i dessa sammanhang helt ok. Jag hade nog förr kostat på rödvinerna om jag varit sommelier dock. För motsvarande pris hade man kunnat få tag på superviner om man letat lite och satsat mer på lite "under radarn" producenter.
 
Trådskapare
Mattias Schyberg

Mattias Schyberg

Administratör
Imponerande, man märker onekligen att de växlat upp rejält till desserten vinmässigt. Kollade priserna på deras sida och de är i dessa sammanhang helt ok. Jag hade nog förr kostat på rödvinerna om jag varit sommelier dock. För motsvarande pris hade man kunnat få tag på superviner om man letat lite och satsat mer på lite "under radarn" producenter.
Så är det helt klart. Förr har det ofta serverats Sauternes redan till förrätten, vilket också är lite speciellt. Börja på topp liksom. Jag gillar det i vilket fall som helst...
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Imponerande, man märker onekligen att de växlat upp rejält till desserten vinmässigt. Kollade priserna på deras sida och de är i dessa sammanhang helt ok. Jag hade nog förr kostat på rödvinerna om jag varit sommelier dock. För motsvarande pris hade man kunnat få tag på superviner om man letat lite och satsat mer på lite "under radarn" producenter.
Det är ju dock en restaurang som kör väldigt hårt på klassiskt och tradition, så vinerna skall ju vara därefter också.
 
Toppen