Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 15 februari 2019

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Fick vad jag ville ha. Tur att man ibland inte aspirerar på de mest eftersökta flaskorna:)
I stegrande mängd flaskor:
2015 Shafer One Point Five
2014 Dominio del Aguila Reserva
2016 Dominio del Aguila Pícaro del Águila
2016 Clos Saint Jean Tradition Rouge

Nästa småsläpp blir riktigt billigt men den 22/3 blir extremt dyrt :eek:!
 

Nyllet

Medlem
Inget bra pris på Cantemerle, tycker jag du kan trösta dig med. Jag beställde bara en fastän jag sett fram emot just denna årgång.
Tack, det tröstar lite. Tanken var att jag skulle starta min första lilla bordeaux-lagring. Men det kommer ju fler chanser.

Jag klickade på beställning av 3 st Ch Cantmerle kl 10:30 och jag fick.
Mystiskt. När jag kollade webbsaldo 10.01 så var det 0.

C'est la vie!
 
Blev
Boekenhoutskloof Franschhoek Nr 95035
Bloom's Field Nr 95720
Shafer One Point Five Nr 99052
Chaos White Nr 96044
Giacomo Nr 90612
Keller Nr 91247
Brouilly Nr 95325
Château Cantemerle Nr 92167
Har dock ärligt inte provat flesta av dessa innan :)
Något som "absolut" borde drickas med detsamma? Tips mottages gärna.
 

Jonas Sand

Medlem
Schaefer borde komma igen.
96 flaskor i websaldot
60 i Göteborg.
24 i Malmö
runt 80 tror jag det var i Stockholm
blir runt 260 av de 444 flaskor som SB hade.
Det finns ungefär 60 flaskor ute i butiker enligt saldo. På hemsidan stod det att de skulle återsläppa fler flaskor 21/2. Idag 21/2 kl 07:15 meddelas man istället att de inte kan beställas mer. Är det ofta så där?
 

vinosofi

Medlem
Det finns ungefär 60 flaskor ute i butiker enligt saldo. På hemsidan stod det att de skulle återsläppa fler flaskor 21/2. Idag 21/2 kl 07:15 meddelas man istället att de inte kan beställas mer. Är det ofta så där?
Det korta svaret är nog dessvärre ja. Man ska aldrig heller lita på den där bevakningsfunktionen.
 

john b

Medlem
Det finns ungefär 60 flaskor ute i butiker enligt saldo. På hemsidan stod det att de skulle återsläppa fler flaskor 21/2. Idag 21/2 kl 07:15 meddelas man istället att de inte kan beställas mer. Är det ofta så där?

Jag blev också upprörd imorse då jag såg fram emot att i morgonrock med en kopp kaffe i handen beställa hem några!

Men som tur var är detta första gången jag haft lite nytta av underbara VABruari. Kastade in två ungar i bilen (de hostade så rutorna immade igen) och körde en mil söderut till Hovås strax utanför Göteborg. Där visade det sig att eftersom en i personalen gillar kabinett så beställer de in lite extra av sådana...
Tur för mig.

Bildbevis:

20190221_100443.jpg
 

Jonas Sand

Medlem
Jag bor relativt nära också (ungefär tre mil), jag övervägde faktiskt att ta mig dit idag men ser att det blir omöjligt. Konstigt vad jaktinstinkten ibland slår till helt icke-rationellt...
 

HerrDruva

Medlem
Finns i skrivande stund 10 st Schaefer kvar i webbsaldot!

(Jag var också bered att handla Schaefer, eftersom det stod att de skulle komma in idag var jag beredd vid kl 00, kl 07, kl 10 men möttes av samma meddelande, att dessa var helt slut.)
 

Jonas Sand

Medlem
Finns i skrivande stund 10 st Schaefer kvar i webbsaldot!

(Jag var också bered att handla Schaefer, eftersom det stod att de skulle komma in idag var jag beredd vid kl 00, kl 07, kl 10 men möttes av samma meddelande, att dessa var helt slut.)
Slut igen. Det är inte meningen att jag skall få tag på dessa.
 

LarsW

Medlem
Jag blev också upprörd imorse då jag såg fram emot att i morgonrock med en kopp kaffe i handen beställa hem några!

Men som tur var är detta första gången jag haft lite nytta av underbara VABruari. Kastade in två ungar i bilen (de hostade så rutorna immade igen) och körde en mil söderut till Hovås strax utanför Göteborg. Där visade det sig att eftersom en i personalen gillar kabinett så beställer de in lite extra av sådana...
Tur för mig.

Bildbevis:

Visa bifogad bild 15901
Dagens feel-good story!
Gillar dem med lyckligt slut!
:D
 

asdf

Medlem
såg vid lunch att saldot på PK-huset var 9 flaskor Schaefer, och en fanns kvar när man gick hem från jobbet :) Skönt, de två jag köpte i fredags kändes lite för lite!
 

Sebran

Medlem
Jag råkade av en slump gå förbi PK-huset efter jobbet och blev enormt positivt överraskad av att båda Willi och Fricke stod på hyllan. Det blev en av varje och fanns fortfarande några Schaefer kvar.

Någon som kan tipsa om bra matkombination med Schaefern?
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Jag råkade av en slump gå förbi PK-huset efter jobbet och blev enormt positivt överraskad av att båda Willi och Fricke stod på hyllan. Det blev en av varje och fanns fortfarande några Schaefer kvar.

Någon som kan tipsa om bra matkombination med Schaefern?
Asiatiskt! Kokosmjölk och eller lite chillistarkt:p Eller varför inte som ett uppfriskande pratvin på terassen/balkongen i sommar?
 
Toppen