Små partier 15 februari 2019

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av thunberg, 11 januari 2019.

1. vinosofi

vinosofi Medlem

Bara att man ska ha en jävla flax att se när de kommer in i websaldot igen.

Mr Curiosity gillar detta.
  2. vinosofi

vinosofi Medlem

Grattis.

Johan Blom gillar detta.
  3. Adamanko

Adamanko Medlem

Blev en Chaos White och tre Schaefer. Och träffade @Trydebull i kön också. Så en trevlig start på dagen. :)

Mattias Schyberg, Daniel A och Trydebull gillar detta.
  4. Trydebull

Trydebull Medlem

Alltid skönt att veta att det finns en person bakom nicket också! ;)Trevligt att träffas!

5. Mats Petri

Mats Petri Österlen

Blev också utan (några sekunder efter kl 10), men ändå hoppingivande för mänskligheten att ett vin med alkoholhalt 7,5% har så stor efterfrågan! :)
    Får hoppas på eftersläppet...

Daniel A och Mr Curiosity gillar detta.
  6. lukastollig

lukastollig Pudelfantast

Tror ni det kommer fler flaskor av Cascina Dardi också? Vet inte hur många som låg i webblagret vid släppet men bara 158 flaskor av 600 i butik och var slut 10:02 när jag beställde (blev distraherad på jobbet av en pratsam kollega med dålig tajming)

7. vinosofi

vinosofi Medlem

Lyckades knipa 3 flaskor Schaefer genom en spårvagnstur till Gårda på lunchen. Puuuh.

8. lukastollig

lukastollig Pudelfantast

Tidigt lunch...

JonasBo och vinosofi gillar detta.
  9. AdamW

AdamW Medlem

Hej,
    Är ny på forumet men har följt det "anonymt" ett tag.
    Blev också utan Schaefer och surnade för en gångs skull till lite på vårt kära systembolag. Beställde på WeinArt istället. Enda "nackdelen" var att jag var tvungen att beställa 12 flaskor...

Skrutt, Jonas Sand, thunberg och 1 annan gillar detta.
  10. vinosofi

vinosofi Medlem

Kunde inte sitta ner i båten när jag såg saldot sakta men säkert ticka neråt.

lukastollig gillar detta.
  11. Nyllet

Nyllet Medlem

Herregud vilket släpp. Jag var ute efter Schaefer och Cantemerle och satt med flaskorna i varukorgen och inväntade 10.00 men missade ändå. Jävligt irriterande.

Någon som vet om det kommer fler Cantemerle?

12. Segol

Segol Medlem

13. Jonas Sand

Jonas Sand Medlem

Hur såg det ut med frakt osv? Ett finewines-samköp kan ju övervägas...

14. Skrutt

Skrutt Medlem

Inget bra pris på Cantemerle, tycker jag du kan trösta dig med. Jag beställde bara en fastän jag sett fram emot just denna årgång.

15. AdamW

AdamW Medlem

Frakten var på 15 euro, 12 flaskor. Leverans nästa vecka. Betalning med PayPal eller faktura då de ej accepterar kortköp. Med dagens svaga valutakurs blir det väl ett par kr dyrare per flaska jmf m bolaget.

Mr Curiosity och Jonas Sand gillar detta.
  16. Mouton

Mouton Proffs drickare (volym mässigt då)

Jag klickade på beställning av 3 st Ch Cantmerle kl 10:30 och jag fick.

17. Pnilsson76

Pnilsson76 Medlem

Missade också Casina Dardi på webben , men var på Hansa i Malmö på lunchen och då var där gott om flaskor.
    Knep dock den sista Keller "Von der Fels" som stod på hylland, blev också Chaos White , Leon Barral och Goutorbe !

Mattias Schyberg gillar detta.
  18. BallyJ

BallyJ Medlem

Blev 3 st Schaefer och 2 st Charpentier 1996 idag:)

vinosofi gillar detta.
  19. JonasBo

JonasBo Medlem

Jag köpte den hos producenten för två år sedan. Jag gillar alla deras viner och främst de enklare. LN är supertrevlig enligt mig.

20. Det blev:
    6 Casina Dardi
    6 Schaefer
    3 Chaos white

vinosofi gillar detta.

Dela sidan