Små partier 15 februari 2019

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av thunberg, 11 januari 2019.

1. Foodcoma

Foodcoma Medlem

Missade man Willi Schäfer på websläppet så kan man ringa sin lokala systembolagsbutik och be dem beställa från någon av butikerna där det fortfarande finns. Precis ringt och fått bekräftelse sms på att 4 flaskor är på väg till mitt lokala bolag :)

2. Jonas Sand

Jonas Sand Medlem

Jag ringde 10:00 och fick troligen tag på fem flaskor också. Fick iallafall ett bekräftelse-sms men då jag är synsk, och inte cynisk, så vet jag att det går åt helvete ändå...
    Jag litar på bolaget den dag jag står med flaskorna i handen, och då är jag ändå ganska pro bolaget i stort.

3. Tomas Lindblom

Tomas Lindblom fd Deppodi Moderator

Jag ringde örebro och bad om en överföring på deras fyra sista flaskor. Hon sa att det var fel i saldot och att dom hade blivit totalt nedringda!

Attans.. jag fick ingen.

4. Silenos

Silenos Medlem

Bara lugn: DDR-fri köpupplevelse

Cirka samma pris (nu när kronan kollapsat), och frakten är billig.

ben, LarsW, Kostjan och 1 annan gillar detta.
  5. Tomas Lindblom

Tomas Lindblom fd Deppodi Moderator

Jag hade precis tänkt börja spana utanför Sverige, det här gjorde det lite lättare. Tack!

6. Fredrik L

Fredrik L Medlem

Kan nog delvis vara mitt fel. Min käre far köpte på min inrådan 8 av de 12 falskor som de hade på Eurostop i Örebro...

7. Nyllet

Nyllet Medlem

Och jag som bor i aktuell stad fick beställa från Linköping. Flaskorna snurrar runt!

8. Alex5

Alex5 Medlem

Någon som köpte ett 6-pack av dominio del aguila picaro del aguila och kan säga om den kommer i kartong eller trälåda? Kanske @petterkalle vet?

9. Dan

Dan Medlem

Jag köpte 6 styck men det kom bara i vanlig plocklåda från SB :(

10. Alex5

Alex5 Medlem

Ja brukar vara mest kartonger utav de jag köper också. Någon gång har jag fått trälåda på de jag köpt på små partier.

Tar gärna emot smaknoter om ni knäppt någon flaska ännu!

Dan gillar detta.
  11. Dan

Dan Medlem

För min del kan det kvitta om det är trälåda men tycker det är tråkigt när man får i systembolagets lådor, de tar mycket plats och är inte särskilt hållbara eller praktiska att bära eller förvara. Tyvärr upplever jag att det är sällan man ens får i "originalkartong" när man beställer 6 flaskor, har endast varit några Barolovarianter för min del.

Har serverat Picaro del Aguila 2016 till helstekt kyckling med bacon, potatis och en kall paprikasås, tycker det gjorde sig utmärkt till en fågelrätt då jag inte upplevde så kraftiga tanniner. I övrigt är jag inte så bra på smaknoter ännu..

MagnusH70, Skrutt och Alex5 gillar detta.
  12. petterkalle

petterkalle I rescued some wine. It was trapped in a bottle.

Lösa flaskor = SB skitlåda!
    Smaknot se ovan citat

Alex5 och Dan gillar detta.
  13. Alex5

Alex5 Medlem

Tack, hade missat den smaknoten.

Frågat systembolaget och fått som svar att det är 6 flaskor per kolli. Borde alltså komma i kartong eller trälåda direkt från leverantör. Om dom inte packar om 12-pack på bolaget förstås men de känns ju som mycket jobb i onödan.

Dan gillar detta.
  14. Swedish

Swedish Medlem

Picaro kommer som 12-pack i kartong

Dan gillar detta.
  15. Omar Khayyam

Omar Khayyam Medlem

Prövade en flaska - alldeles för tidigt, detta var ett seriöst och strukturerat vin, rätt stort faktiskt med mycket mörk frukt, härlig pinot noir komplexitet, men ännu inte med helt integrerade komponenter och litet eldig i svansen. Tror mer på lammkotletter än mild svamprisotto till denna. Och på några år i källaren.

Chrippe, Skrutt, Reverend Alden och 2 andra gillar detta.

Dela sidan