Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 20 september 2019

rs14

Medlem
Går att beställa nu, kl 8:45, skynda

Vilken maximal osis jag hade på denna. Lade en beställning i fredags som gick igenom men fick sms från kundtjänst senare på em att den var makulerad pga varan var tillfälligt slut. Hade span i morse men fick lämna dator och mobil 08:35 för en timme. Precis då dyker det upp ett lass alltså(!). Det svider lite...
 

Thirsty

Smygnykterist
Förstår inte varför SB gör ett nytt släpp några dagar efter det officiella släppet. Låter lite konstigt att det skulle varit en leverans under helgen som det inte varit planerat för. Torde vara lämpligare att släppa allt den officiella tidpunkten.
Fråga: varför är det på detta viset? :confused:
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Förstår inte varför SB gör ett nytt släpp några dagar efter det officiella släppet. Låter lite konstigt att det skulle varit en leverans under helgen som det inte varit planerat för. Torde vara lämpligare att släppa allt den officiella tidpunkten.
Fråga: varför är det på detta viset? :confused:
Håller med. Men oftast upplever jag att importören håller på godset tills dem nya prisjusteringen är satt.
 

Johan L

Medlem
Förstår inte varför SB gör ett nytt släpp några dagar efter det officiella släppet. Låter lite konstigt att det skulle varit en leverans under helgen som det inte varit planerat för. Torde vara lämpligare att släppa allt den officiella tidpunkten.
Fråga: varför är det på detta viset? :confused:

SB sprider medvetet ut det lite i tiden för att kunna fördela påfyllningar utefter åtgång. Blir lite fånigt i dessa fall förstås, men om du tänker på grejer som når 50 butiker plus webben så är det väl hyfsat rimligt att man fyller på allteftersom i de butiker där det varit lite högre åtgång.
 

Thirsty

Smygnykterist
SB sprider medvetet ut det lite i tiden för att kunna fördela påfyllningar utefter åtgång. Blir lite fånigt i dessa fall förstås, men om du tänker på grejer som når 50 butiker plus webben så är det väl hyfsat rimligt att man fyller på allteftersom i de butiker där det varit lite högre åtgång.
I det fall de har exempelvis 500 flaskor som säljs slut inom några minuter och folk har besvärat sig att springa snabbare än Usain Bolt till sitt bolag eller inte haft 1000/1000 Internet uppkoppling så missar de släppet. Men som kommer det nån (som jag i detta fall) lökande på måndagen och slumpartat tajmar en påfyllning och klickar hem i lugn och ro det jag vill ha. Förstår inte det upplägget, om än givetvis tacksam denna gång.
 

Johan L

Medlem
I det fall de har exempelvis 500 flaskor som säljs slut inom några minuter och folk har besvärat sig att springa snabbare än Usain Bolt till sitt bolag eller inte haft 1000/1000 Internet uppkoppling så missar de släppet. Men som kommer det nån (som jag i detta fall) lökande på måndagen och slumpartat tajmar en påfyllning och klickar hem i lugn och ro det jag vill ha. Förstår inte det upplägget, om än givetvis tacksam denna gång.

Helt slumpartat är det inte, de fyller alltid på webbsaldot på tisdagar efter släpp (om det finns kvar att fylla på med) och det är även på tisdagen efter släppet som påfyllning i butik kommer. Tiden verkar ju däremot vara lite slumpad.

Men jag håller med om att tillvägagångssättet blir lite konstigt för grejer som säljer slut fort. Den stolpigheten är ju ett av Systembolagets signum, så någon större förbättring ska man kanske inte hoppas på tyvärr.

För egen del hade jag inte ens haft tanken på att beställa någon Chetillons i fredags men Finewineseffekten och bra tajming fick mig att klicka in en flaska imorse :cigarr:
 

Bastardo

Medlem
Tusen tack för Patrik för helt fantastiska recensioner! :) Jag är lite sent ute, som alltid …
Och naturligtvis är jag mest intresserad av viner med lite mer human prislapp. ;) Men kanske jag ska överraska hela sällskapet en vacker dag och handla in även någonting som duger i sammanhanget.
 

namkrad

Medlem
Var kul att stå i kö till PK-huset, kön var säkert 50 m lång och ringlade runt utanför bolaget :D
Mycket snack och ångest om Gaja i kön, hoppas alla fick den då 2/pers var taket för det vinet.
Själv kunde jag lugnt plocka några Vilmart, kändes helt ok.
 
Toppen