Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 20 september 2019

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Haha! Såg dig när du sprang i höjd med Ullevi, kände igen dig från Finewines-middagen på Barsac. Jag satt i bilen med en låda Gaja i tryggt förvar och funderade på om du var på väg till Gårda, tänkte att det är väl inte möjligt att han löper dit för småpartisläppet och dessutom en kvart sen :)

Epic :D:D:D
 

Wintermute

Medlem
Jag satt också med satellitklocka och 1000 Hz-mus efter att ha kommit hem nyduschad från träningen. Brukar gå vägen men överbelastad server och viss girighet från min sida resulterade att antalet beställda var mer än saldot. Samma som hände med 08an...:mad: Pulsen stiger, panik och FOMO infinner sig snabbt. I steg 2 aktiveras amygdala och valet att fly eller fäkta infinner sig. När det gäller vin så är det anfall som är bästa försvar. Plan B verkställs snabbt. Löparskor på och troligen stans för stundens bästa km-tempo (inga kenyaner i sikte) ledde till att jag infann mig svettig på Gårda 6 min senare. Går in i butiken och lokaliserar Fi kl 3. Inte bara en utan flera, så här gäller det att gå på ledaren direkt och sätta sig i respekt! Går med raska och steg och stadig hållning fram till gruppen och direkt fram till expediten, likt en VD som åker SUV och dubbelparkerar. Onda blickar möts, men efter att jag frågat om Chetillon samtidigt som jag själv noterar att gruppen består av rödvinsmaffian som står runt ett gäng trälådor med rödtjut infinner sig lugnet igen. Gruppen var inte den verklige fienden...

Nästa problem blir när expediten inte har koll på Chetillon och ska kolla lagerplats och saldot på datorn. Pulsen stiger igen, tänk om det kommer in någon Örgrytreschtekare och kniper flaskorna före mig.:nagelbitare: Rekognoserar butiken än en gång medan expediten springer ut på lagret. Verkar lugnt, noterar bara en dam som går iväg med en låda Gaja. Vacker syn, fastnar med blicken ett tag. H@lv@te, fokus reptilhjärna! Expediten återvänder och det visar sig att flaskorna står 2 m bakom datorn! I samma ögonblick dyker den riktiga fienden upp från ingenstans och sträcker sig mot flaskorna. En riktig lite rävvalp visar det sig. Läge för en rak höger och åberopa nödvärn? Flaskan kommer troligtvis inte åklagaren kunna visa på ha använts som tillhygge... Rävvalpen tar bara en flaska och jag tar de sista 3 från hyllan samtidigt som jag frågar om det finns fler på lagret.

Lång väntan och slutligen kommer expediten ut med alla flaskor jag ville ha men inte plånboken. Vaskade fram ett gammalt kreditkort som jag glömt koden på.:rolleyes: Nu var det bara att bära hem allt men som tur är kunde jag dumpa hälften hos @Beo som huserar nära bolaget.

Slutet gott allting gott!:cigarr:
En sedelärande historia. Med 240 km till det närmaste av de previligierade bolagsbutikerna fick min plan B bli Vilmart. I brist på bröd får man äta kaka.
 

matage

Medlem
Fin kö utanför PK innan öppning där jag infann mig typ 09.59 pga bristande framförhållning i att leta p-plats

Lyckades iallafall få mig en kvoterad Gaja, några PP Chetillons och tre Santa Duc. En jäkla huggsexa på Vajra Clare JC som underhållning
 
Blev Gaja. Malleolus, St Henri och Prado Enea för min del. Hade egentligen inte råd med de två sistnämnda men man måste ju uppehålla vertikalerna. Missade dock PP Les Chetillon, den jag mest ville ha. Lustigt för jag var ju snabb som attan på knappen och fick en Gaja. Trodde PP skulle slinka med då också. Var det lägre saldo på den än på Barbarescon i webblagret?
 
Last edited:

Pontus

Medlem
Nån som vet om det kommer fler flaskor av Gaja i nästa vecka? Tyvärr var jag upptagen, och jag har inte koll på hur webbsaldot såg ut ursprungligen...
 
Jag satt också med satellitklocka och 1000 Hz-mus efter att ha kommit hem nyduschad från träningen. Brukar gå vägen men överbelastad server och viss girighet från min sida resulterade att antalet beställda var mer än saldot. Samma som hände med 08an...:mad: Pulsen stiger, panik och FOMO infinner sig snabbt. I steg 2 aktiveras amygdala och valet att fly eller fäkta infinner sig. När det gäller vin så är det anfall som är bästa försvar. Plan B verkställs snabbt. Löparskor på och troligen stans för stundens bästa km-tempo (inga kenyaner i sikte) ledde till att jag infann mig svettig på Gårda 6 min senare. Går in i butiken och lokaliserar Fi kl 3. Inte bara en utan flera, så här gäller det att gå på ledaren direkt och sätta sig i respekt! Går med raska och steg och stadig hållning fram till gruppen och direkt fram till expediten, likt en VD som åker SUV och dubbelparkerar. Onda blickar möts, men efter att jag frågat om Chetillon samtidigt som jag själv noterar att gruppen består av rödvinsmaffian som står runt ett gäng trälådor med rödtjut infinner sig lugnet igen. Gruppen var inte den verklige fienden...

Nästa problem blir när expediten inte har koll på Chetillon och ska kolla lagerplats och saldot på datorn. Pulsen stiger igen, tänk om det kommer in någon Örgrytreschtekare och kniper flaskorna före mig.:nagelbitare: Rekognoserar butiken än en gång medan expediten springer ut på lagret. Verkar lugnt, noterar bara en dam som går iväg med en låda Gaja. Vacker syn, fastnar med blicken ett tag. H@lv@te, fokus reptilhjärna! Expediten återvänder och det visar sig att flaskorna står 2 m bakom datorn! I samma ögonblick dyker den riktiga fienden upp från ingenstans och sträcker sig mot flaskorna. En riktig lite rävvalp visar det sig. Läge för en rak höger och åberopa nödvärn? Flaskan kommer troligtvis inte åklagaren kunna visa på ha använts som tillhygge... Rävvalpen tar bara en flaska och jag tar de sista 3 från hyllan samtidigt som jag frågar om det finns fler på lagret.

Lång väntan och slutligen kommer expediten ut med alla flaskor jag ville ha men inte plånboken. Vaskade fram ett gammalt kreditkort som jag glömt koden på.:rolleyes: Nu var det bara att bära hem allt men som tur är kunde jag dumpa hälften hos @Beo som huserar nära bolaget.

Slutet gott allting gott!:cigarr:

En underbar berättelse om livets vedermödor. Så klart stort grattis till lyckat köp.
 

Rexel

Medlem
Jag satt också med satellitklocka och 1000 Hz-mus efter att ha kommit hem nyduschad från träningen. Brukar gå vägen men överbelastad server och viss girighet från min sida resulterade att antalet beställda var mer än saldot. Samma som hände med 08an...:mad: Pulsen stiger, panik och FOMO infinner sig snabbt. I steg 2 aktiveras amygdala och valet att fly eller fäkta infinner sig. När det gäller vin så är det anfall som är bästa försvar. Plan B verkställs snabbt. Löparskor på och troligen stans för stundens bästa km-tempo (inga kenyaner i sikte) ledde till att jag infann mig svettig på Gårda 6 min senare. Går in i butiken och lokaliserar Fi kl 3. Inte bara en utan flera, så här gäller det att gå på ledaren direkt och sätta sig i respekt! Går med raska och steg och stadig hållning fram till gruppen och direkt fram till expediten, likt en VD som åker SUV och dubbelparkerar. Onda blickar möts, men efter att jag frågat om Chetillon samtidigt som jag själv noterar att gruppen består av rödvinsmaffian som står runt ett gäng trälådor med rödtjut infinner sig lugnet igen. Gruppen var inte den verklige fienden...

Nästa problem blir när expediten inte har koll på Chetillon och ska kolla lagerplats och saldot på datorn. Pulsen stiger igen, tänk om det kommer in någon Örgrytreschtekare och kniper flaskorna före mig.:nagelbitare: Rekognoserar butiken än en gång medan expediten springer ut på lagret. Verkar lugnt, noterar bara en dam som går iväg med en låda Gaja. Vacker syn, fastnar med blicken ett tag. H@lv@te, fokus reptilhjärna! Expediten återvänder och det visar sig att flaskorna står 2 m bakom datorn! I samma ögonblick dyker den riktiga fienden upp från ingenstans och sträcker sig mot flaskorna. En riktig lite rävvalp visar det sig. Läge för en rak höger och åberopa nödvärn? Flaskan kommer troligtvis inte åklagaren kunna visa på ha använts som tillhygge... Rävvalpen tar bara en flaska och jag tar de sista 3 från hyllan samtidigt som jag frågar om det finns fler på lagret.

Lång väntan och slutligen kommer expediten ut med alla flaskor jag ville ha men inte plånboken. Vaskade fram ett gammalt kreditkort som jag glömt koden på.:rolleyes: Nu var det bara att bära hem allt men som tur är kunde jag dumpa hälften hos @Beo som huserar nära bolaget.

Slutet gott allting gott!:cigarr:
Fy fan va jag garva när jag läste detta tur att du fick dina flarror!
 

Jesper L

Medlem
Gällande Pierre Peters

upload_2019-9-21_11-41-45.png
 
Och Savoy Pinot Noir? Du Omar brukar ju ha koll på USA & pinot. 18(+) p från Grappe men lite lägre från Patrik, 89-91.

Såg också på CT att den inte verkar vara så fruktdriven utan snarare balanserad, vilket låter intressant. Men den kostar som en premier cru.
asså, laforge testa 08 provade jag för något år sedan. Har inte provat den aktuella årgången. Savoy har jag inte provat men köpte en flaska eftersom jag är glad i Anderson Valley och denna producent, trots att dollarkursen gör allt den kan för smälla en på fingrarna.
 
Toppen