Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 3 augusti 2018

LarsW

Medlem
Ser att båda Luke Lambert har senarelagts. Gjorde det hela lite billigare. Men ser att Ciacci Piccolomini Brunello är med istället. Du fick inte smakat den @Omar Khayyam ? Bara så att dina noter inte kommit bort. :)
Äsch... det var ju Luke'sen som var mest intressanta i detta släpp! :stendumt:

Får väl tröstköpa några Mullineux istället...:rolleyes:
 
Last edited:

jrick

Medlem
Nån som vet om Lambert kommer med i 17e augusti släppet?
Oftast brukar det vara så att förskjutnngen är till efterföljande släpp men det händer att det skjuts längre än så. Du kan ju kolla med importören Johan Lidby Vinhandel.
 

Adamanko

Medlem
Haha, det är kanske bara jag som finner sånt här roligt. Men på Ciacci Piccolominis sida på bolis.
"Egendomen Ciacci Piccolomini d'Aragona täcker över 200 hektar varav 40 av dessa är planterade med vin."
Riktigt smart att plantera vinet direkt så man slipper allt bry med druvorna.... :D
 

Bastardo

Medlem
Haha, det är kanske bara jag som finner sånt här roligt. Men på Ciacci Piccolominis sida på bolis.
"Egendomen Ciacci Piccolomini d'Aragona täcker över 200 hektar varav 40 av dessa är planterade med vin."
Riktigt smart att plantera vinet direkt så man slipper allt bry med druvorna.... :D
Ojsan! ;) Huvudsaken är att du köper vinet, så många flaskor du har råd med och behöver. :) Ett av de allra bästa köp inom Brunello, om jag är rätt informerad, och det tror jag, att jag är … alla fall i detta fall.
 

Bastardo

Medlem
Såg att Cerasoulon klassades som rosé på bolagets hemsida.
Vad är det för vin i så fall? :) Svårt att hitta enkla svar då importören också säger att det är:
TYP Rósevin, Torrt, fylligt och smakrikt
 
Last edited:

Adamanko

Medlem
Med Lamberts Nebbiolo borta blev det plats för lite impulsköp.
9 Santa Duc Les Quatre Terres Domaine Santa Duc 2016 som jag tycker var fantastiskt bang for buck både 14 och 15.
2 Bourgogne Rouge Marchand-Tawse 2016 som 15 var underbart jordgubbigt och fint en varm sommardag. Hoppas på repris.
1 Greywacke Pinot Noir 2015 för att testa
1 Cerasuolo Amfora Agricola Cirelli 2017 på Omars entusiasm. Min första rosé också. Men vädret är ju rätt... :)
2 Montes Claros Garrafeira 2013 som fått fina vitsord och eftersom portugisiska viner är lite eftersatta i flocken.
1 Wallace 2016 pga hypen på bolaget. Flera stycken som ville, ville, ville köpa många och dom tog snabbt slut på Hansa. Så jag kunde inte motstå. Istället la jag tillbaka Mullineuxn.
 

LeChat

Medlem
F7224953-3C74-48B1-8750-CDA93030DAD3.jpeg

Italien dominerar i gårdagens inköp. Men förutom dessa så blev det PN från NZ och några CndP. Saint Prefert håller endast 13,5 % enligt etiketten. Länge sedan jag såg det hos en CndP. Förhoppningsvis bara positivt.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
När man har drickförbud så kan man inte samtidigt ha köpförbud! ;)
Såhär blev min beställning;

1 Mullineux Old Vines White
1 Jim Barry Lodge Hill Shiraz
2 Bourgogne Rouge Marchand-Tawse
2 Mullineux Syrah
1 Greywacke Pinot Noir
2 Brunello di Montalcino Ciacci Piccolomini
 
Toppen