Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 4 oktober 2019

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Missade också Moncayo och M Veraton, som flera anda här... och Crystallum Bona Fide . Blir det eftersläpp på dessa viner nästa vecka tro?
Bona Fide hade totalt 120 flaskor varav 7 på webben. Antar PK, Hansa, och Gårda fick resten?
 

HerrDruva

Medlem
Angående det återkommande problemet med trögladdade sidor vid släpp bör Systembolaget vidkännas att det faktiskt är ett problem (om än något mindre sådant i jämförelse). En ordentlig investering i kraftfullare servrar är något som inte alls är ett obefogat krav.
Ursäkta off-topic men iband kan man inte undvika att slänga kritik åt Systembolaget.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Allt slut och min lokala butik lagerför några av de jag ville beställa. Och då går det ju inte att beställa. Tack Systembolaget. :vägg:
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Systembolaget i Häggvik är fantastiskt - det får aldrig något från små partier, så allt går alltid att beställa.:D

Jag pratade nyligen med en på Systembolagets HK om just avsaknaden att kunna beställa vadsomhelst till sitt lokala bolag. De har ju funktionen på test i Uppsala där det fungerar bra, men att de håller på att utvärdera det hela om det är värt att implementera i hela Sverige. Bara där blir man ju rädd, vadå utvärdera? Det är dags att vakna för Systembolaget och inse att människor gör sina inköp på internet för att sedan hämta ut dem eller få dem levererade. Ännu mer skrämmande är att testprojektet pågått i typ två år också, och se vad långt de kommit...
 

AdamW

Medlem
Systembolaget i Häggvik är fantastiskt - det får aldrig något från små partier, så allt går alltid att beställa.:D

Nu för tiden måste en dessutom vänta en vecka efter släpp innan man kan beställa från en annan butik som råkar ha kvar vinet man vill ha.
 

LarsW

Medlem
Allt slut och min lokala butik lagerför några av de jag ville beställa. Och då går det ju inte att beställa. Tack Systembolaget. :vägg:
Gäller detta små partier?
I somras när de släppte Mas de Boislauzon så tog mitt lokala bolag in detta till butik. Jag kunde fortfarande beställa det till samma butik när det släpptes.
 

Daniel B

IT- & dryckesnörd
Tekniskt ansvarig
Gäller detta små partier?
I somras när de släppte Mas de Boislauzon så tog mitt lokala bolag in detta till butik. Jag kunde fortfarande beställa det till samma butik när det släpptes.
Det gällde idag iaf. Men det kan vara så att den inte är planerad för din butik och att personalen själva väljer att ta in den. Skulle inte förvåna mig om det saknas någon liten flagga i en databas i det fallet vilket gör att man faktiskt kan beställa ändå!
 

Adamanko

Medlem
Ni som beställt på webben innan vid småpartisläpp - hur långt tid tar det innan ens order stryks om det blivit nåt strul?
 

LarsW

Medlem
Det gällde idag iaf. Men det kan vara så att den inte är planerad för din butik och att personalen själva väljer att ta in den. Skulle inte förvåna mig om det saknas någon liten flagga i en databas i det fallet vilket gör att man faktiskt kan beställa ändå!
Sån kan det absolut vara. De tog in den på eget initiativ, mycket för att jag tipsat om den tror jag.
Frågade innan om jag fortfarande kunde beställa ändå och de de sa ja. Och det gick ju uppenbarligen den gången.
 

Sebran

Medlem
Lyckades klicka hem 2 Crystallum Cuvee Cinema, men ingen Bona Fide. Drog förbi PK-huset där det fortfarande fanns en massa flaskor kvar av samtliga Crystallum så blev en flaska Bona Fide där också samt 2 Eva Fricke. Älskade Frickes 2017 så har höga förhoppningar om denna, 2018 lär ha varit ett magiskt år i nästan hela Tyskland.
 

Jonas Sand

Medlem
Missade Veraton. 10:00:20 var ju på tok försent. Jag skall till Palma om några veckor. Hur stora är chanserna att man kan plocka upp några ex där tror ni?
 

Adamanko

Medlem
Det provocerar mig oerhört att folk som finns i närheten av PK-huset sitter och klickar på viner som bara finns där istället för att masa sig ner och handla direkt. Så av dom 7 flaskor Bona Fide och dom 20 Cuveé Cinema som gick till webbsläppet så sitter alltså Stockholmare och bjuder på dom OCKSÅ!!! Förutom dom 36 av varje som gick till PK-huset.

Jävligt provocerande faktiskt.
 

Johan L

Medlem
Allt slut och min lokala butik lagerför några av de jag ville beställa. Och då går det ju inte att beställa. Tack Systembolaget. :vägg:

Min närmaste butik tar inte in några nyheter medan butiken närmast mitt jobb tar in hyggligt många nyheter (bättre på öl än vin dock). Med andra kan jag beställa till den ena och shoppa från hyllan på den andra. Idag missade jag Spinettan på webben men den var orörd på hyllan när jag släntrade in vid 11.40.
 

Pontus

Medlem
Det provocerar mig oerhört att folk som finns i närheten av PK-huset sitter och klickar på viner som bara finns där istället för att masa sig ner och handla direkt. Så av dom 7 flaskor Bona Fide och dom 20 Cuveé Cinema som gick till webbsläppet så sitter alltså Stockholmare och bjuder på dom OCKSÅ!!! Förutom dom 36 av varje som gick till PK-huset.

Jävligt provocerande faktiskt.
De kanske jobbar? ;)
 

Daniel A

Administratör
Kul att Alto Moncayo blivit så populärt. Dagens "annat var det förr"-kommentar: för 3-4 år sedan började jag hylla Alto Moncayo, och då sågs det som lite modigt och udda att lyfta upp spansk garnacha. :D

Jag fick ett gäng, men inte så många som jag hade tänkt. Så kan det gå.

Missade Veraton. 10:00:20 var ju på tok försent. Jag skall till Palma om några veckor. Hur stora är chanserna att man kan plocka upp några ex där tror ni?

Jag skulle tippa på att chanserna är låga. Bästa sättet att försäkra tillgången torde vara att beställa från t.ex. Decantalo.


Det provocerar mig oerhört att folk som finns i närheten av PK-huset sitter och klickar på viner som bara finns där istället för att masa sig ner och handla direkt. Så av dom 7 flaskor Bona Fide och dom 20 Cuveé Cinema som gick till webbsläppet så sitter alltså Stockholmare och bjuder på dom OCKSÅ!!! Förutom dom 36 av varje som gick till PK-huset.

Jävligt provocerande faktiskt.

"Don't hate the player, hate the game."
 
Toppen