Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 7 september 2018

Ekdahl

Medlem
Cristal försvann fort ;)
Satt som många andra redo 10:00:00 men fick inga... :(
Snabb koll vilka butiker som säljer, in i bilen och satsning mot Sisjön. 10:18 inne i butiken, inga flaskor i småpartihyllan... långa minuter väntan innan butikspersonal blev ledig, som svarar "de har vi på lagret, de kostar ju 1750 kr, hur många skall du ha?" Tre säger jag och han säger till mig att vänta i kassan. Där står minsann @Christer Johansson precis redo att betala sina tre Cristal. Killen kommer från lagret med mina tre flaskor och vi frågar hur många som finns kvar. Svaret "de var de sista"... Puh, slutet gott allting gott :)
 

Christer J

Medlem
Satt som många andra redo 10:00:00 men fick inga... :(
Snabb koll vilka butiker som säljer, in i bilen och satsning mot Sisjön. 10:18 inne i butiken, inga flaskor i småpartihyllan... långa minuter väntan innan butikspersonal blev ledig, som svarar "de har vi på lagret, de kostar ju 1750 kr, hur många skall du ha?" Tre säger jag och han säger till mig att vänta i kassan. Där står minsann @Christer Johansson precis redo att betala sina tre Cristal. Killen kommer från lagret med mina tre flaskor och vi frågar hur många som finns kvar. Svaret "de var de sista"... Puh, slutet gott allting gott :)

Tur och skicklighet :) kul att ses och språkas lite!

9ED8481E-41CD-46C8-8515-E8B5AB94E01B.jpeg

Det är så vackert, alltihop.
 

fluff

Medlem
Spännande i Göteborg:
I Gårda var det (enligt hörsägen) max 1 Cristal per person medan det var fri tilldelning i Nordstan. De flesta i Nordstan köade om för ölen medan vi andra sprang rakt efter närmsta biträde. Så nu sitter jag här och förbannar mig över att jag bara plockade 3...
 
Gårda körde separat kö till cristalen, 1 flaska per person men bara ställa sig sist i cristalkön igen så kom man hem med så många man ville tills de tog slut.
 

john b

Medlem
-

-Fast för att krångla till det så kan man inte beställa till en butik som redan har varan så det förutsätter att bolaget där du ska hämta inte får in den i små partier... Smidigt va! :)

Jag tror inte det är så längre, idag beställde jag några flaskor delamotte till mitt lokala bolag ihop med annat. Såg att de hade 12 delamotte inne och svor för mig själv men beställde ändå. Beställningen gick igenom.

Det har hänt en gång tidigare, i somras. Då trodde jag det var en slump. Nu tänker jag att det kanske är såhär numera?
 

Adamanko

Medlem
Jag tror inte det är så längre, idag beställde jag några flaskor delamotte till mitt lokala bolag ihop med annat. Såg att de hade 12 delamotte inne och svor för mig själv men beställde ändå. Beställningen gick igenom.

Det har hänt en gång tidigare, i somras. Då trodde jag det var en slump. Nu tänker jag att det kanske är såhär numera?
Jag får upp "Finns i vald butik, kan inte beställas". Vilket jag för övrigt tycker är bra. Varför ska man beställa något som redan finns?
 

Vingubben

Medlem
4CC27F0F-12C8-47A0-9872-7ACCED4D9031.jpeg

Var en bland många som försökte boka Cristal 2008 men hann inte med. Passerade Köpenhamns flygplats under dagen där dom precis hade fått on 2008. Stod dock gömd bakom 2009:eek:rna. Dock gick den på 2000 pix men jag fick tröstköpa en. Väl hemma fick jag trösta mig ytterligare med en NV. Är nog bästa NVn på bolaget.
 

john b

Medlem
Jag får upp "Finns i vald butik, kan inte beställas". Vilket jag för övrigt tycker är bra. Varför ska man beställa något som redan finns?

Konstigt att det är olika, funkat dunder för mig två gånger som sagt.
Jag vill kunna beställa (eller reservera om det finns inne redan) till mitt bolag för att slippa hänga på låset vid populära släpp.

Förstår att detta med att reservera populära flaskor online skulle bli konstigt, ffa för de som hänger på låset och snopet ser mina lådor Richebourg bäras bort. Alltså vill jag kunna beställa från weblagret till mitt bolag. Och nu har jag kunnat det! Tjohoo. Firar med lite champagne nu.
 

Gredos

Medlem
Konstigt att det är olika, funkat dunder för mig två gånger som sagt.
Jag vill kunna beställa (eller reservera om det finns inne redan) till mitt bolag för att slippa hänga på låset vid populära släpp.

Förstår att detta med att reservera populära flaskor online skulle bli konstigt, ffa för de som hänger på låset och snopet ser mina lådor Richebourg bäras bort. Alltså vill jag kunna beställa från weblagret till mitt bolag. Och nu har jag kunnat det! Tjohoo. Firar med lite champagne nu.


Beställer du till en butik i Uppsala?
De är med i ett test där man kan beställa allt. Även de som finns på hyllorna dvs nya småpartier och även en Gredos om man vill det.
Och då skickas allt från Depån i Örebro.
 

nicke_pil

Medlem
jag satt på köpknappen på jobbet för att få tag i en flaska cristal men när klockan va 9 59 ringde det på telefonen och istället för kristal så fick man ett jobb erbjudande som man ska betänka över helgen. så mina kollegor som va i närheten fick se ett brett leende med en stor suck efter 1 minut då jag insåg att cristalen va borta. ;( så blev lite tröst köp av dellamotte .
 

john b

Medlem
Beställer du till en butik i Uppsala?
De är med i ett test där man kan beställa allt. Även de som finns på hyllorna dvs nya småpartier och även en Gredos om man vill det.
Och då skickas allt från Depån i Örebro.

Nope, Västra Frölunda i Göteborg. Men de kanske med i samma experiment.
 

Magikern

Medlem
För mig är slutprodukten det intressanta. Tycker att Sammarco blev bättre när de började med amfororna men det finns ingen kausalitet att det beror på införandet av detta. Rampolla har gått all in vidskepelse men trots det gör de strålande viner. Jag får helt enkelt motbevisa dig nån gång.

Kan vara rätt kul att följa vinerna under tid iaf. 2009 var första årgången med amforor och 2008 sista med ekfat om jag inte minns fel. Antar att du har de årgångarna och även äldre liggande?
 

fxr

Medlem
Jag noterar att vissa här skriver om max antal per kund/transaktionstillfälle. Har lokala bolag rätt att sätta kvotregler över huvud taget på småpartier? Jag är extremt nyfiken på att höra hur de motiverar det.

Vet inte om jag la detta i rätt tråd.. Jag syftar på crystal 08 ifall det inte framgår.
 
V

Vincent H

Jag noterar att vissa här skriver om max antal per kund/transaktionstillfälle. Har lokala bolag rätt att sätta kvotregler över huvud taget på småpartier? Jag är extremt nyfiken på att höra hur de motiverar det.

Vet inte om jag la detta i rätt tråd.. Jag syftar på crystal 08 ifall det inte framgår.
Så som jag minns det för 1 år sen när jag jobbade så ska man kvotera dem vid öppning iallafall men sen har många butiker inte riktigt koll på det eller helt enkelt inte bryr sig tillräckligt mycket. Men för att svara på frågan så har alla bolag rätt att kvotera ja.
 
  • Like
Reactions: fxr
Toppen