Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Små partier 8 mars 2019

Skrutt

Medlem
Jag blev också besviken på 2014 Graham Beck, har dock inte provat det tidigare. Jag tyckte att den hade en tråkig fermenterad? eftersmak som gjorde mig smått illamående. Drack två glas och ställde in den i kylen. Nu två dagar senare får jag en mindre men liknande upplevelse av eftersmaken. Börjar ångra att jag köpte flera.
Tyckte 2014 Graham Beck BdB var bra, ca 88p. Framför allt hade den volym (till skillnad från NV Brut som ligger helt i lä). Frukten var beskedlig men ändå inte vattnig och jag upplevde ingen obehaglig eftersmak alls.
 
Last edited:

Sebran

Medlem
Har inte druckit jättemycket Beaujolais innan om jag ska vara ärlig, men var ändå lite förvånad av att taninerna hade mer klös än jag upplevt tidigare från regionen. Hur det påverkar lagringspotentialen vågar jag inte riktigt uttala mig om, men jag ska försöks få tag på några flaskor till innan de tar slut för att ta reda på det :)
 

derekdeep

Medlem
Har inte druckit jättemycket Beaujolais innan om jag ska vara ärlig, men var ändå lite förvånad av att taninerna hade mer klös än jag upplevt tidigare från regionen. Hur det påverkar lagringspotentialen vågar jag inte riktigt uttala mig om, men jag ska försöks få tag på några flaskor till innan de tar slut för att ta reda på det :)

okok, samma här! Så får nog pröva detsamma :)
 

derekdeep

Medlem
Har inte druckit jättemycket Beaujolais innan om jag ska vara ärlig, men var ändå lite förvånad av att taninerna hade mer klös än jag upplevt tidigare från regionen. Hur det påverkar lagringspotentialen vågar jag inte riktigt uttala mig om, men jag ska försöks få tag på några flaskor till innan de tar slut för att ta reda på det :)

Frågade importören och enligt vinmakaren själv ska det drickas inom 3-5 år men är kanske allra godast att dricka nu :)
 

Skrutt

Medlem
Ok vad bra, jag har iaf köpt en till nu som jag tänkte låta ligga lite :)
Jag tyckte det var ett härligt, välbalanserat vin. Tror att det kan bli ännu en aning bättre allt eftersom, med ökad fruktighet, lite mer komplext.
 
Blev
Three Palms Vineyard Merlot Duck Horn
Terres Dorées L'Ancien (eftersom flera verkar ha tyckt det var bra vin för pengen.)
Shafer Chardonnay
Foradori Teroldego

Har inte hunnit prova något, men tänkte lägga ner det mesta om ingen säger något annat :)
 

derekdeep

Medlem
Blev
Three Palms Vineyard Merlot Duck Horn
Terres Dorées L'Ancien (eftersom flera verkar ha tyckt det var bra vin för pengen.)
Shafer Chardonnay
Foradori Teroldego

Har inte hunnit prova något, men tänkte lägga ner det mesta om ingen säger något annat :)

Vet inte hur många L'Ancien du har? men tycker du borde pröva en i alla fall – innan du låter de vila :) Skulle gissa att Foradori är trevlig nu också, har själv några stycken men tyvärr inte hunnit prova ännu.
 

Alpha

Medlem
Någon som förtärt en Three Palms Vineyard Merlot Duckhorn ännu? Nyfiken på gemene mans åsikt. :)
 
Last edited:
Toppen