Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora gristråden!

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora gristråden!

Med skillnaden att Babe är/var söt och gullig och jag är ett svin.

Men som sagt, vältaliga svin är sällsynta!
 

anders

Medlem
SV: Stora gristråden!

Krug skrev:
Annars får man väl ta och skaffa sig polare som är grisfarmare, jag har exxempelvis Krug88.

Alla som har sett 'Snatch' vet om att man ska vara försiktig med grisfarmare...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora gristråden!

Även den där Hannibalfilmen påvisar grisfarmares mer opålitliga sida.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Stora gristråden!

Sjödin skrev:
Appropå gris.... Nån som vet var i Sthlm jag kan köpa bacon?

Oj då, tråden spårade visst ur en aning. Hur fan det nu gick till... uhm...

Nå, är det någon som vet var man hittar riktigt bacon?? Jag har letat runt lite men utan resultat...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora gristråden!

Bacon är en knivig sak.

Men jag vet att danskjävlarna, alltså Tulip, har börjat producera habil bacon. Både torrsaltad och kotlettbacon. Borde finnas i en butik nära dig!
 

Krug88

Medlem
SV: Stora gristråden!

Krug skrev:
Bacon är en knivig sak.

Men jag vet att danskjävlarna, alltså Tulip, har börjat producera habil bacon. Både torrsaltad och kotlettbacon. Borde finnas i en butik nära dig!
Har testat deras kotlettbacon, det var inget speciellt.
De få gångerna bacon brukar vara riktigt bra är väl på butiker med köttdisk där de skivar den a la minute?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora gristråden!

Krug88 skrev:
Har testat deras kotlettbacon, det var inget speciellt.
De få gångerna bacon brukar vara riktigt bra är väl på butiker med köttdisk där de skivar den a la minute?

Förvisso, men att få tag på riktig så kallad "canadian" bacon, eller den där riktiga feta baconen som man får tag på utomlands är ju omöjligt i det här landet. Att någon har börjat sälja någonting som inte ser ut som plattmaskar är ett steg i rätt riktning. Har vi tur så kanske det kommer någon som vågar göra riktiga grejer.

Tills dess så kan man ju alltid dregla på: http://www.gratefulpalate.com/?p=Category_12.

2237.piglet_TLovePork_lo.jpg
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Stora gristråden!

Tulips tycker jag är helt klart bäst av den plastförpackade sorten. Den innehåller dessutom inte så mycket skit och e-nummer.
Men näe, det är på lösvikt jag vill ha. Enda stället jag hittat är en chark i Södertälje, i nån slags saluhall. Men vem fan pallar att åka dit?
 

vintjej

Medlem
SV: Stora gristråden!

Sådärja. Köpte både tjocka revbensspjäll och fläskkarré. Ikväll blir det nog spjällen. Tänkte ugnssteka varsamt i 150 grader. Vad ska man krydda med om man inte vill döda köttsmken? I vanliga fall kryddar jag med ingefära, vitlök och något sött. Men om man nu har bra ktt ska man kanske ta någon örtkrydda istället?
 

Bubblaren

Medlem
SV: Stora gristråden!

vintjej skrev:
Sådärja. Köpte både tjocka revbensspjäll och fläskkarré. Ikväll blir det nog spjällen. Tänkte ugnssteka varsamt i 150 grader. Vad ska man krydda med om man inte vill döda köttsmken? I vanliga fall kryddar jag med ingefära, vitlök och något sött. Men om man nu har bra ktt ska man kanske ta någon örtkrydda istället?

Fick tag på fläskkarré för 69 balubas på NK? Jag var just förbi med de sa priset hade gällt förra veckan för gårdsvinet :-o
 

vintjej

Medlem
SV: Stora gristråden!

Bubblaren skrev:
Fick tag på fläskkarré för 69 balubas på NK? Jag var just förbi med de sa priset hade gällt förra veckan för gårdsvinet :-o

Jaså? Då norpade jag det sista.
Spjällen står iaf i ugnen nu med rosmarin och svartpeppar.
 

hampus86

Medlem
SV: Stora gristråden!

Krug skrev:
Förvisso, men att få tag på riktig så kallad "canadian" bacon, eller den där riktiga feta baconen som man får tag på utomlands är ju omöjligt i det här landet. Att någon har börjat sälja någonting som inte ser ut som plattmaskar är ett steg i rätt riktning. Har vi tur så kanske det kommer någon som vågar göra riktiga grejer.

Tills dess så kan man ju alltid dregla på: http://www.gratefulpalate.com/?p=Category_12.

2237.piglet_TLovePork_lo.jpg

På tal om Canadian bacon... http://www.veoh.com/browse/videos/categ ... 1HkmXneHn#
 

vintjej

Medlem
SV: Stora gristråden!

De har rökt sidfläsk på NK. Är det riktig bacon? Jag förmodar att den är torrsaltad, ska fråga.
 
Toppen