Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora gristråden!

Andreas L

Medlem
SV: Stora gristråden!

Kan moderatorn inte styra upp lite, gris hit och gris dit. Det finns ju både muslimer och vegetarianer att ta hänsyn till... :mad:
 

hampus86

Medlem
SV: Stora gristråden!

har redan försökt förklara det för moderatorn i början av tråden..han var dock inte på lekhumör då ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora gristråden!

Osäkra människors jakt på ansvarsfrihet, gemensamhet och brist på mod att bryta mot sociokulturella normer ska inte behöva ha någon inverkan på mina matvanor. ;)
 

anders

Medlem
SV: Stora gristråden!

Andreas L skrev:
Och tänk på alla nykterister :mad:

Här på bygget har precis börjat en snubbe som är vegetarian, nykterist och pacifist. Det sistnämnda är i och för sig passande med tanke på att snubben är fransos. Men ur det perspektivet: de två första punkterna... ???
Han är inte allt för rolig helt enkelt.
 

CH

Medlem
SV: Stora gristråden!

93%20Squeeze%20Bacon.jpg
 

Per Stade

Lege artis
SV: Stora gristråden!

Lando skrev:
Fram för fler grisrecept i tråden!

Eftersom det snart är jul så kan jag rekommendera att koka skinkan i vin.
Har alltid gjort det med bra resultat. Största felet är nog att koka för länge.
Om man föredra vitt eller rött spelar ingen roll båda går bra. Rödvin ger
dock bättre färg.
Ett tag körde jag med ett vitt vin, Morio Muscat (omöjligt att dricka) men
den speciella kryddiga muscataromen var inte dum.
Den bästa skinkan jag någonsin kokat var för två år sedan. En skinka från
Stäholms Säteri http://www.staholm.se/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=27
som kokades i ett billigt italiensk rödvin som var så hemskt att vi lät det
stå (utan kork) efter att ha provat ett glas.
Förmodligen hade vinet surnat rätt rejält när det blev dags för skinkkokning.
Min teori är att syran tillsammans med sältan i skinkan var det som lyfte
julskinkan till nya oanade höjder.
Så det är hög tid att förbereda årets julskinkekok: köp ett vin med kraftig syra,
öppna flaskan och låt den surna lite till ;D
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Stora gristråden!

Ska se om jag pallar att skriva ihop någonting om det senare i kväll.

Det var en sann fröjd att åka till Hamburg i måndags morse, jag var fortfarande defekt när jag vaknade vid 5.30 på måndagsmorgonen... Huuuu!

För gammal!

EDIT: Till mitt stora förtret är jag belagd med yttrandeförbud ang det ovan berörda ämnet.
 

Elvis

Medlem
SV: Stora gristråden!

CH skrev:
Var han på dejt?

;D

Jag vet inte varför, men av någon anledningen är Krug den roligaste att driva med här. Det beror antagligen på att Krug tjänar så mycket pengar på att driva det här forumet att han blir lovligt byte. ;)
 
Toppen