Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora vad ska jag köpa-tråden

ChristianB

DipWSET

Mattias Schyberg

Administratör
Tips på koncentrerade, fruktiga och fylliga viner? Jag tänker på Australien. Jag gillar denna 16381.
Kan tycka att det kan vara värt att prova detta lite enklare vin i ganska rejält fruktig stil. :)

Provade det nyligen och tyckte om det. Fruktbomb med bra balans och struktur. Ett charmtroll som jag är övertygad om att du kommer gilla. 89p får det av mig. :)
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Med säljstart 2003-08-01, hur går det för SB IT?

Kanske var det så att SB hade en annan årgång från början, på samma artikelnummer, och därav började säljstarten av detta vin 2003? Sen har de inte uppdaterat säljstarten mot den anvigna årgången?

Bara en gissning!
 

jrick

Medlem
Kanske var det så att SB hade en annan årgång från början, på samma artikelnummer, och därav började säljstarten av detta vin 2003? Sen har de inte uppdaterat säljstarten mot den anvigna årgången?

Bara en gissning!
Så är det vad jag förstår. Och därmed är uppgiften grymt ointressant att redovisa för viner som återkommer i årgång efter årgång.
 

jrick

Medlem
Förresten är Kanonkop Pinotage ett bra tips för ett kraftfullt vin till dig @Deppodi. Jag har inte provat de tre årgångar som går att köpa via BS nu men det brukar leverera på ett jämnnt vis såvitt jag har förstått andra provare.
 

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Så är det vad jag förstår. Och därmed är uppgiften grymt ointressant att redovisa för viner som återkommer i årgång efter årgång.

Det kan jag hålla med om! Borde det inte vara så att systembolaget har en databas där de samlar information, och där de enkelt överför informationen från databasen till hemsidan varje gång en förändring görs?

Känns som att det borde vara en ganska lätt rutin att arbeta med.
Land? Check.
Årgång? Check.
Säljstart? 2003? Nää.. Uppdatera, check.
:bäver:
 

Bearman

a´lea iacta est iterum
Tips på koncentrerade, fruktiga och fylliga viner? Jag tänker på Australien. Jag gillar denna 16381.

Jag tror du kan gilla denna : http://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/penfolds-kalimna-bin-28-1632001

..sedan tycker jag att du skall prova denna: http://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/cuvee-sextant-9018001

Båda är jättebra för sitt pris och är fruktiga (Shiraz/Syrah) med mörk frukt, lite plommon, fatkaraktär som passar till sommarens grillningar. Båda bra idag, men blir ännu bättre om du sparar dessa några år.
 

chambertin

Medlem
Stonewell Shiraz är riktigt bra. Har köpt några årgångar i fina 6-p trälådor på Bordershop(!) till mycket pra pris. 220-230 kr/fl. Fast det är ett par tre år sedan jag var där nu. Vet inte om de säljer dem fortfarande.
Gjorde samma sak men tror inte dom har den längre tyvärr. Några år sedan jag åkte förbi dock.
 
Trådskapare
Z

ZQT

Medlem
Röd Bordeaux som är dels drickfärdig nu eller relativt snart och röd Bordeaux som ska ligga på rygg ett tag?

300-400 kronor
 

kayaker

Cyklist
Röd Bordeaux som är dels drickfärdig nu eller relativt snart och röd Bordeaux som ska ligga på rygg ett tag?

300-400 kronor
Kolla om Vinovativa har kvar Château Fontenil 2008 för privatimport. Funkar bra nu och ett gäng år framåt.
 

tobbe81

Medlem
sitter och sörplar de sista dropparna på en ricioto di soave som jag öppnade igår. Men nu kom jag på något som jag inte har prövat på över 10 år nämligen Ice wine min sökning på sb ger inte så mycket mest svenskt och det känns inte helt aktuellt letar efter något från de mera säkra markerna neråt tyskland/österrike men hittar inget på sb sida någon som har koll och kan hjälpa mig att hitta vad jag söker där.
 

jrick

Medlem
sitter och sörplar de sista dropparna på en ricioto di soave som jag öppnade igår. Men nu kom jag på något som jag inte har prövat på över 10 år nämligen Ice wine min sökning på sb ger inte så mycket mest svenskt och det känns inte helt aktuellt letar efter något från de mera säkra markerna neråt tyskland/österrike men hittar inget på sb sida någon som har koll och kan hjälpa mig att hitta vad jag söker där.

Prova att söka på eiswein så kommer att hittaen del på Sb.
 
Toppen