StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Dagens lunch:
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Fan vad hungrig jag blev, och dreglar gör jag också! Är för mig helt i klass med foi gras-bilderna från Tokyo vad gäller att vara aptitretare!
Ser ju gott ut men vad är det du dricker till ?
Vi drack vatten, mjölk och lättöl. Det var ju lunch och jag måste hålla mig rätt i höwwä så att jag klarar av att sortera vinflaskor...Ser ju gott ut men vad är det du dricker till ?
Ja, vad skall man säga; fermenterad fisk, kan det bli bättre. Yummy! Eller...jag har ingen aning, har ännu inte fått chansen att testa...
Har inte heller testat ännu men Surhaj har jag provat. Är tydligen en delikatess på island :-OJa, vad skall man säga; fermenterad fisk, kan det bli bättre. Yummy! Eller...jag har ingen aning, har ännu inte fått chansen att testa...
Pratar du om dina armhålor, skor eller sockar? Isländsk surhaj? Mjölk? Champagne? Annat?Fullständigt vedervärdigt!
SurströmmingPratar du om dina armhålor, skor eller sockar? Isländsk surhaj? Mjölk? Champagne? Annat?
Vi är alla olika och Ignoramus låter sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig...Surströmming
Vi pratade igår stekt strömming. Halstrad strömming. Inlagda strömminsrullader...Surströmming är för övrigt den enda strömming som är god.
Vilka viner passar bäst till surströmming?
Har inte funderat ssk mckt på detta, men sherry kanske inte är en så dum tanke, och jag inser ju genast att @Mats och jag har viktigt jobb att göra!
Vinvärlden har uppenbarligen en blind fläck!
Och vad är bättre än att en läkare och hans assistent Quasimodo botar detta omänskliga lidande?
Att inte veta är en ohygglig bristsjukdom. Den skall kureras!
Halvsöt Pinot gris från Alsace röstar jag på i första test heatet.
Ung Mauny också.
...sen får vi fundera vidare!
Fler förslag behövs!