Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 10 december 2021

stevie22002

Medlem
Kul, köpte enbart på recensionerna, har inte provat. Är Chardonnaynörd :Dså den gick inte att passera.
Har inte heller testat den, men har också läst mkt gott om den! Sitter på massa Catena Zapata Chardonnayer (White Bones/Stones), så jag tänkte det kunde vara skoj att öppna denna samtidigt och jämföra.:)
 

Pnilsson76

Medlem
Gick bet på både Keller och Guidalberto på webben.. men var på Hansa , Malmö över lunchen och gott om flaskor kvar från det mesta på släppet vad jag kunde se.
Blev Guidalberto och Keller samt en Cha. Leoville 2012 .
 

Sarco

Medlem
6 C9dP och 6 trockenbeerenauslese, för bråttom för att botanisera ordentligt. Den senare är jag riktigt sugen på att prova!
 
Trådskapare
J

Johan L

Medlem
Apropå varuprover så känns det som importörerna under pandemin varit lite generösare och skickat varuprover till utvalda vinskribenter. Jag har noterat att ganska många skribenter och vininfluencers på IG suttit hemma och provat i godan ro. Den som erhåller överlägset mest varuprover verkar vara Alf Tumble, härförleden hade han ett femtiotal flaskor bubbel på köksbordet och istället för att tvingas vaska en massa så hade han bjudit hem vänner som gick bordet runt och provade. Inte dumt alls, förhoppningen är väl att det ska generera en artikel i DN inom kort, där han ger sina tips på mousserande till jul och nyår.

Alf skickar själv ut förfrågan om att få hemskickat varuprover för den där bubbelprovningen och det där med att bjuda hem vänner som också får prova är något han gjort i flera år.
 
Först nu får jag mejl från SB att det åter i lager… mejlet har hängt sig på nån server nånstans! svårt nog att fajtas om de få flaskorna som finns utan att behöva drabbas av sånt djävskap med!:(
Jag kunde mer eller mindre följa i realtid att de ca 100 flaskorna försvann under tiden jag skrev inlägget här.
 

lukastollig

Pudelfantast
Först nu får jag mejl från SB att det åter i lager… mejlet har hängt sig på nån server nånstans! svårt nog att fajtas om de få flaskorna som finns utan att behöva drabbas av sånt djävskap med!:(
SB:s mailfunktion angående när varor finns i lager igen är helt broken. Mailen går ut på olika tider till olika användare eller skickas inte alls. Har råkat ut för exakt samma sak själv. Läst på forumet eller hört av kompisar att de fått mail att X kommit in i lager igen men själv fått mailet upp till ett dygn senare, eller inte fått det alls. För något år eller två sedan hade jag lite mailkorrespondens med SB om det. De ville först inte tro mig men när jag kunde visa på detaljerna för tidpunkter diverse mail skickats skulle de ta det vidare till sin IT avdelning och höra av sig när det löst det. Inte hört ett knyst sedan dess. Tydligen har de inte lyckats fixa det ännu.
 

IsKr

Medlem
Klart man skulle vara nöjd i onödan. Nästan en vecka efter att beställningen lades, så får jag ett sms att Pertois-Moriset är slut vid plocktillfället och jag således blir utan. Tur för systemet att dom inte försöker gottgöra sina kunder för alla deras misstag, hade varit dålig business i längden.
 

Sonderlese

Medlem
Utgått online de var inte kvar länge!

Frågade även i Bolagets chatt om det gick att beställa hem flaskor mellan butiker (dvs som står på hyllorna där ute) men den funktionen har de "stängt av" fram till måndag den 3:e januari.
Jag har försökt beställa Keller, bett min butik att göra en beställning från annan butik och jag har ringt andra butiker som lagerför det och bett dem reservera/göra en kundbeställning men de har vägrat. Är inte detta nån sorts brott mot deras uppdrag om allas möjlighet till tillgång?
 
Klart man skulle vara nöjd i onödan. Nästan en vecka efter att beställningen lades, så får jag ett sms att Pertois-Moriset är slut vid plocktillfället och jag således blir utan. Tur för systemet att dom inte försöker gottgöra sina kunder för alla deras misstag, hade varit dålig business i längden.
150 flaskor online igen
 
Jag har försökt beställa Keller, bett min butik att göra en beställning från annan butik och jag har ringt andra butiker som lagerför det och bett dem reservera/göra en kundbeställning men de har vägrat. Är inte detta nån sorts brott mot deras uppdrag om allas möjlighet till tillgång?
Det där att man kan beställa mellan butiker har de satt stopp för under december för att de har så extremt mycket övriga beställningar att hantera då.
 
Toppen