Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 2 mars 2021

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det var värt att kika lite närmare på, ja! Nåt annat i samma shop som du kan tipsa om?
Jag gjorde denna beställning. Men älskar Dönnhoff och Wittmann.
Screenshot 2021-03-01 at 21.39.07.png
 

Seiko

Medlem
Har inte provat aktuell årgång men tycker att Chris Alheit gav bra svar på dina frågor i sin video! Det är fantastiska viner allihopa som kan drickas nu eller om fem år, kanske hellre om tre-fem år vid närmare eftertanke. Hemeland vine garden (med kul druvblandning), Nautical Dawn känns litet mer expressiva. Broom Ridge mer tajt och knuten. Radio Lazarus och Cartology i mitten. Magnetic North har jag inte öppnat ännu utan ligger i källaren. Alla är så härliga och verkligen olika i uttrycket så kul att ta en av varje och jämföra om du kan :)

Fick verkligen jättebra svar :) och blir tack vare forumet om möjligt ännu mer sugen på att skaffa mig ett gäng. Blir Huilkrans och Nautical dawn för hela slanten.
 

IsKr

Medlem
Jag måste uppdatera sidan kl 10 för att jag ska kunna fortsätta till kassan. Då försvinner för mycket tid och då missar jag det roligaste. Hur gör ni? Använder chrome, bättre med nå annat?
 

mackan92

Medlem
Jag måste uppdatera sidan kl 10 för att jag ska kunna fortsätta till kassan. Då försvinner för mycket tid och då missar jag det roligaste. Hur gör ni? Använder chrome, bättre med nå annat?
Samma här, sen var allt borta
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Taskigt att roffa åt sig en tredjedel av ransonen! Jag hade en Nautical Dawn i korgen men fick upp att den var slut, men lyckades få en Huilkrans och en Magnetic North iaf.
Har inte lyxen att vara där butikernas ransoner landar, och efter att ha testat -18 och konstaterat att den är en av de bättre Chenins jag testat, så var valet glasklart. Antingen missa totalt med en låda eller få ND. :)
 

MarkusJ

Medlem
Har inte lyxen att vara där butikernas ransoner landar, och efter att ha testat -18 och konstaterat att den är en av de bättre Chenins jag testat, så var valet glasklart. Antingen missa totalt med en låda eller få ND. :)
Bara att gratulera! I butikerna brukar det vara maxgräns på 2 flaskor om många i kön är ute efter samma.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Bara att gratulera! I butikerna brukar det vara maxgräns på 2 flaskor om många i kön är ute efter samma.
Då fick de 3 första i kön enbart. 72 flaskor totalt till Sverige. Butikerna fick 6 var och webben 18.
Man kan ju undra varför ett sådant släpp inte kom på Webbsläpp?

Edit: Man kan vara nr 8 i kön också.. @petterkalle
 
Toppen