Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 21 januari 2022

Nyllet

Medlem
Verkar som Skurfberg har blivit framflyttat en vecka?

Yes, står att säljstart är 28/1 nu. Synd att man inte flyttat släppet till en webblansering. Det är ju fullständigt ofattbart att man väljer tillfälligt sortiment när det gäller superhypad producent och 60 flaskor. Jag antar att minst hälften av flaskorna försvinner till vinkällarbutikerna och att det maximalt blir 30 flaskor för resten av landet att slåss om på webben.
 
Vad gäller Sadie tilldelning till höger och vänster.. Ska absolut försöka köpa någon men jag tycker mest det är kul att det kommer någon flaska över huvudtaget till Sverige samt till ett så fördelaktigt pris. Grattis till er som vill ha och lyckas få till ett köp.
 

Bar57

Medlem
Druckit 2017. Rätt modern stil med påtagliga fat och tanniner. Härlig, smaskig frukt. God men inte tokkomplex. Är väl en smakfråga om vilken slags syrah man gillar. 2018 kommer ju inte vara mer elegant om det är vad man vill åt.

Jag skulle inte beskriva stilen som speciellt modern, gällande faten är 15-20% nya, resten äldre, vinifikation med majoriteten av stems kvar och whole cluster. Kan vara värt att påpeka att så kallade traditionalister som Jamet eller Rostaing har 10-20% nya fat på deras viner också. Sen är ju vinerna varken klarade eller filtrerade och med en del viognier, så speciellt modernt i relativa termer är det inte. Jag tror snarare du upplever en konsekvens av en varm årgång samt att vingårdslägena i vinet ger ett kraftfullt uttryck. Kan dock hålla med om en intial fat ton i vinet, men det brukar ge vika efter 30 - 60 min i karaff. Ideal vore ju så klart att kunna dricka vinerna med minst 10 år på nacken.
 
Wow...systembolaget.se var segt idag men fick iaf iväg en beställning på några olika Sadie-viner. Får väl se sen om man får hem några :rolleyes:
 

mackan92

Medlem
Kokerboom och Soldaat här. Vågar väl inte jubla än dock.
Samma här, dock har den gått ifrån Registrerad till Behandlas... och nu kom även ett mejl om bekräftelse!

1642756186825.png
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
The Sadie Family Kokerboom
The Sadie Family
Varunr: 95169
Flaska (750 ml)
429,00 kr/st
1 st
429,00 kr​
The Sadie Family Soldaat
The Sadie Family
Varunr: 95178
Flaska (750 ml)
429,00 kr/st
1 st
429,00 kr​
Se om någon på forumet klarade av en Skerpion. Den åkte bort för mig.
 

MarkusJ

Medlem
Läste Eben Sadies release notes och tyckte att det lät lite extra bra på Pofadder, Palladius och Kokerboom för årgången. Lyckades övervinna FOMO'n lite iaf med att skippade Mev Kirsten och Columella.

2x Pofadder
2x Kokerboom
1x Palladius
2x Les Folatières
3x Clos des Forêts
 
Toppen