Tillfälligt sortiment 27 mars 2020

Diskussion i 'Lanseringar från Systembolaget' startad av thunberg, 19 februari 2020.

1. Pontus

Pontus Medlem

Jag säger som Bengt Grive - blåbärsrisgrönt.

2. Borjes_bubblor

Borjes_bubblor Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor

Så vad tror vi om Krug 2006? Är överlag generellt lite skeptisk över årgång 2006 men har aldrig provat en årgång Krug.

3. vintomas

vintomas Numera lågaktiv bloggare

2006 är ju generellt en bra årgång, men inte absolut topp, och i rätt kraftig stil. Inte lika mycket syra som 2004 dock. Kanske kan den då påminna ungefär om Krug 2000, som var en ovanligt lyckad 2000? Comtes 2006 är alldeles utmärkt, Dompa 2006 är åtminstone bra.

magnum, FredrikC och Borjes_bubblor gillar detta.
  4. FredrikC

FredrikC Medlem

Har bara druckit bra 06or och jag tänker lite att Krug är alltid krug så ska försöka få tag på ett par flarror.

Wintermute och Borjes_bubblor gillar detta.
  5. FredrikC

FredrikC Medlem

Pratade med mitt bolag nu och de kunde inte beställa hem för att ha på hyllan så jag måste vänta till fredag. Kruxet är att butikerna i Stockholm har börjat ha öppet från 12:00 så det kommer gå två timmar innan jag kanske kan beställa hem om det finns kvar då. Depåerna hade väldigt få just nu i lager också.

6. Borjes_bubblor

Det är väl bara att du lägger in en beställning på webben klockan 10?

7. buteljen

buteljen Medlem

Enligt Grappes nyhetsbrev så kommer det inte att finnas något webblager att beställa från:

8. FredrikC

FredrikC Medlem

Nej för det är ju de som är borttaget tydligen. Annars hade jag gjort det.

9. IsKr

IsKr Medlem

Bor man som jag, långt från storstadsregionerna, så är det bara att hoppa över detta släpp. Butiken kan inte beställa åt mig och från webben går det ju inte heller.

10. Wintermute

Wintermute Medlem

Samtidigt har de velat om huruvida det skall gå att beställa över nätet. Jag tänker prova.

11. Gredos

Gredos Medlem

De kan göra det nu. Dock så är inte alla butiker/personal som har koll på det. Eller har tid/plats för att ta in massa andra artiklar.

Men om du bor i Uppsala så kommer en butik få hem några flaskor...

12. Borjes_bubblor

Screenshot_20200325-185307_Samsung Internet.jpg
    "Webblanseringen 26 mars sker som vanligt", så jag tolkar det som att du kan sitta hemna och knappa hem flaskorna.

Lycka till! :kyss:

13. FredrikC

FredrikC Medlem

Nu är släppet den 27e men tack för tanken ;)

14. FredrikC

FredrikC Medlem

Aha hur ska jag be dem göra? Han sa att han inte kunde klicka på beställning för att det stod att de släpps på fredag.

15. Borjes_bubblor

Det är sant! :öga:
    Lovar att hålla truten nösta gång :stendumt:

16. FredrikC

FredrikC Medlem

:D

17. Borjes_bubblor

Får skylla på för mycket jobb och småbarnsfarsahjärna..

FredrikC gillar detta.
  18. Borjes_bubblor

Hur ska man då göra för att få tag i en Krug om man bor i Norrköping!? *huvudbry*

FredrikC gillar detta.
  19. FredrikC

FredrikC Medlem

Jag kommer inte heller kunna åka till butiken i stan som har den så jag får ringa vid 12 när min butik öppnar och be dem beställa om det finns kvar.

Borjes_bubblor gillar detta.
  20. IsKr

IsKr Medlem

Så nyckeln till att man kan få nån flaska av det man vill ha, är att ringa på dagen och be dom beställa åt en?

Dela sidan