Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 27 mars 2020

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Så vad tror vi om Krug 2006? Är överlag generellt lite skeptisk över årgång 2006 men har aldrig provat en årgång Krug.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Så vad tror vi om Krug 2006? Är överlag generellt lite skeptisk över årgång 2006 men har aldrig provat en årgång Krug.
2006 är ju generellt en bra årgång, men inte absolut topp, och i rätt kraftig stil. Inte lika mycket syra som 2004 dock. Kanske kan den då påminna ungefär om Krug 2000, som var en ovanligt lyckad 2000? Comtes 2006 är alldeles utmärkt, Dompa 2006 är åtminstone bra.
 

FredrikC

Medlem
Pratade med mitt bolag nu och de kunde inte beställa hem för att ha på hyllan så jag måste vänta till fredag. Kruxet är att butikerna i Stockholm har börjat ha öppet från 12:00 så det kommer gå två timmar innan jag kanske kan beställa hem om det finns kvar då. Depåerna hade väldigt få just nu i lager också.
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Pratade med mitt bolag nu och de kunde inte beställa hem för att ha på hyllan så jag måste vänta till fredag. Kruxet är att butikerna i Stockholm har börjat ha öppet från 12:00 så det kommer gå två timmar innan jag kanske kan beställa hem om det finns kvar då. Depåerna hade väldigt få just nu i lager också.

Det är väl bara att du lägger in en beställning på webben klockan 10?
 

buteljen

Medlem
Det är väl bara att du lägger in en beställning på webben klockan 10?
Enligt Grappes nyhetsbrev så kommer det inte att finnas något webblager att beställa från:
Trots den rådande situationen med Coronaviruset kommer mars månads andra omgång med nyheter att lanseras som planerat. Systembolaget har dock med anledning av viruset inte tillräcklig bemanning i centrallagret för att kunna leverera vinerna mellan olika butiker. Det betyder att det inte kommer att finnas något webblager från vilket man kan beställa hemifrån. Man måste gå till en butik som har vinerna för att få tag på dem. Dryckerna lanseras som vanligt endast i ett fåtal butiker. De tre vinkällarbutikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö är som vanligt de enda som har samtliga viner. Med anledning av att internleveranser inte kommer göras kommer individuella butiker kunna sälja de viner som de tror kan passa butiken.
 

IsKr

Medlem
Bor man som jag, långt från storstadsregionerna, så är det bara att hoppa över detta släpp. Butiken kan inte beställa åt mig och från webben går det ju inte heller.
 

Wintermute

Medlem
Bor man som jag, långt från storstadsregionerna, så är det bara att hoppa över detta släpp. Butiken kan inte beställa åt mig och från webben går det ju inte heller.
Samtidigt har de velat om huruvida det skall gå att beställa över nätet. Jag tänker prova.
 

Gredos

Medlem
Pratade med mitt bolag nu och de kunde inte beställa hem för att ha på hyllan så jag måste vänta till fredag. Kruxet är att butikerna i Stockholm har börjat ha öppet från 12:00 så det kommer gå två timmar innan jag kanske kan beställa hem om det finns kvar då. Depåerna hade väldigt få just nu i lager också.
De kan göra det nu. Dock så är inte alla butiker/personal som har koll på det. Eller har tid/plats för att ta in massa andra artiklar.

Men om du bor i Uppsala så kommer en butik få hem några flaskor...
 

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Nej för det är ju de som är borttaget tydligen. Annars hade jag gjort det.


Screenshot_20200325-185307_Samsung Internet.jpg

"Webblanseringen 26 mars sker som vanligt", så jag tolkar det som att du kan sitta hemna och knappa hem flaskorna.

Lycka till! :kyss:
 

FredrikC

Medlem
De kan göra det nu. Dock så är inte alla butiker/personal som har koll på det. Eller har tid/plats för att ta in massa andra artiklar.

Men om du bor i Uppsala så kommer en butik få hem några flaskor...
Aha hur ska jag be dem göra? Han sa att han inte kunde klicka på beställning för att det stod att de släpps på fredag.
 

IsKr

Medlem
Så nyckeln till att man kan få nån flaska av det man vill ha, är att ringa på dagen och be dom beställa åt en?
 
Toppen