Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 27 mars 2020

Nyllet

Medlem
Jag kommer inte heller kunna åka till butiken i stan som har den så jag får ringa vid 12 när min butik öppnar och be dem beställa om det finns kvar.

Så som jag har tolkat informationen så har alla systembolag numera möjlighet att beställa hem flaskor som det är efterfrågan på inför ett släpp, trots att de vanligtvis inte har TSE-utbud. Jag har inte tolkat det som att det är fritt fram för internbeställningar mellan butiker utan den vanliga 7 dagars-gränsen, utan snarare att det inte är möjligt att göra en beställning som enskild kund.
 

FredrikC

Medlem
Så som jag har tolkat informationen så har alla systembolag numera möjlighet att beställa hem flaskor som det är efterfrågan på inför ett släpp, trots att de vanligtvis inte har TSE-utbud. Jag har inte tolkat det som att det är fritt fram för internbeställningar mellan butiker utan den vanliga 7 dagars-gränsen, utan snarare att det inte är möjligt att göra en beställning som enskild kund.
Se mitt inlägg högre upp. Idag på dagen kunde mitt bolag inte göra det iaf.
 

Nyllet

Medlem
Se mitt inlägg högre upp. Idag på dagen kunde mitt bolag inte göra det iaf.

Nej men idag är det ju bara en arbetsdag kvar innan släppet. Jag var på mitt lokala bolag igår och bad dem plocka in flaskor inför släppen 3 april och 24 april som jag är intresserad av.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Så som jag har tolkat informationen så har alla systembolag numera möjlighet att beställa hem flaskor som det är efterfrågan på inför ett släpp, trots att de vanligtvis inte har TSE-utbud. Jag har inte tolkat det som att det är fritt fram för internbeställningar mellan butiker utan den vanliga 7 dagars-gränsen, utan snarare att det inte är möjligt att göra en beställning som enskild kund.
Jag tror det är en helt korrekt slutsats.
Se mitt inlägg högre upp. Idag på dagen kunde mitt bolag inte göra det iaf.
För släppet på fredag är det redan försent. Beställningarna till de enskilda bolagen kom redan i början på denna veckan.
 

Gredos

Medlem
Alla internleveranser mellan butiker är stoppade nu.

Det går aldrig att lägga en kundorder på butiken innan släppdatumet.

Det kommer troligen gå att göra en kundorder från butik om butiken väljer huvudleverantör istället för Depå.

Alla butiker kan välja att ta hem TSE om de har efterfrågan, utrymme och tid att göra det.

Om ni bor i Uppsala så kommer troligen Gränby butiken ha flest artiklar av de som släps på fredag på hyllan.
Troligen så kommer det 3 Krug till Boländerna...
 

FredrikC

Medlem
Jag tror det är en helt korrekt slutsats.

För släppet på fredag är det redan försent. Beställningarna till de enskilda bolagen kom redan i början på denna veckan.
Men det spelar väll ingen roll om det finns i en depå? Då kan de väll ta hem den ändå på fredag?
Alla internleveranser mellan butiker är stoppade nu.

Det går aldrig att lägga en kundorder på butiken innan släppdatumet.

Det kommer troligen gå att göra en kundorder från butik om butiken väljer huvudleverantör istället för Depå.

Alla butiker kan välja att ta hem TSE om de har efterfrågan, utrymme och tid att göra det.

Om ni bor i Uppsala så kommer troligen Gränby butiken ha flest artiklar av de som släps på fredag på hyllan.
Troligen så kommer det 3 Krug till Boländerna...
Jag hänger inte med. Du säger att de inte kan göra en kundorder åt mig men de har möjlighet att ta hem tse?
menar du att de kan ta hem TSE efter de släppts?
mitt bolag försökte lägga order direkt från leverantör också men där var det slut.
 

petterkalle

I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Men det spelar väll ingen roll om det finns i en depå? Då kan de väll ta hem den ändå på fredag?
Tror allt går ut nu till intresserade SB. Finns väl ingen anledning att ligga på några flaskor i en depå?
 

BallyJ

Medlem
Fick det jag skulle ha sen gick handtaget på kartongen sönder och en Felton road gick fördärvad helt, den andra fick en törn på skruvkapsylen och läcker så den blir uppdrucken idag
B1F217BE-2F9A-4AB6-BB02-99218F873D72.jpeg
0B503F0D-C940-45F5-BA8D-249F15612187.jpeg
 

Adamanko

Medlem
Usch vad trist när ens dyra droppar inte ens når munnen. Knack, knack, ta i trä så har det aldrig hänt mig.

Idag 3 Torre muga och inget annat. Brydde mig inte om att komma till kl 10 heller utan släntrade coolt in vid halv elva. Allt verkade finnas kvar, även Krug, om någon funderade på en tur till Hansa.
 

matage

Medlem
Bromma Blocks var hyfsat kaotiskt när det öppnade kl 12.. Lång kö utanför, trängsel in och nån som blockade nyhetshyllan med en vagn och gjorde sitt bästa för att plocka alla Keller.

Skam den som ger sig, då haffar man personalen och frågar om allt Keller verkligen var utställt i butiken.
Haffade 7 Trocken, 2 Limestone och 1 Grüner Silvaner.

Sex kassor öppna, 10m kö till samtliga och det vällde in folk i butiken i en jämnt lämmeltåg..
 

FredrikC

Medlem
Bromma Blocks var hyfsat kaotiskt när det öppnade kl 12.. Lång kö utanför, trängsel in och nån som blockade nyhetshyllan med en vagn och gjorde sitt bästa för att plocka alla Keller.

Skam den som ger sig, då haffar man personalen och frågar om allt Keller verkligen var utställt i butiken.
Haffade 7 Trocken, 2 Limestone och 1 Grüner Silvaner.

Sex kassor öppna, 10m kö till samtliga och det vällde in folk i butiken i en jämnt lämmeltåg..
Helt idiotiskt i dessa tider...
 
Är det någon som vet om de uppdaterar kartan, eller om den är ett statiskt grafikobjekt? Den ser alltid ut som nedan, när det är intressanta viner!
Jag vågar nog satsa min nyss inköpta Krug på att kartan inte uppdateras.
Alltså, den stämmer vid tillfället som du laddar den första gången. Därefter behöver du nog själv uppdatera sidan manuellt.
 

FredrikC

Medlem
Min butik får inte beställa hem och han provade ringa Pk-huset som svarade att de håller på sina krug i en vecka sen kan de skicka så mina krug kan nog hälsa hem.
 

Wintermute

Medlem
Jag vågar nog satsa min nyss inköpta Krug på att kartan inte uppdateras.
Alltså, den stämmer vid tillfället som du laddar den första gången. Därefter behöver du nog själv uppdatera sidan manuellt.
Min teknisk fråga var egentligen inte teknisk, eller en fråga. Det jag menade var egentligen: "Jag tycker att det är knasigt att de 25% av Sveriges befolkning som bor i 'de tre storstadsområdena' får bättre tillgång till så stor andel av det roliga sortimentet".
 
Toppen