Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 29 september 2020

Några för mig obekanta producenter (även om jag känner till Monteraponi har jag inte provat tror jag) - Är det någon som har några tankar eller erfarenheter av dessa:
Jean-Claude Regnaudot & Fils Les Clos Roussots Maranges

Ch Galius

Monteraponi

Domaine Raspail-Ay Gigondas

Domaine des Carlines Poulsard

Olianas Cannonau Le Anfore
 

Johpe

Medlem
Fråga bolis via deras chatt?
Tack för tipset... Provade men fick dessvärre inte ett rakt svar där heller även att jag verkligen försökte. Men blev nog lite mer övertygad om att det inte kommer finnas i "min" butik iaf. Fattar inte att de inte kan svara svart på vitt, ja eller nej, de måste ju ha ett system någonstans där de kan se om flaskor levereras eller inte.
 

Wintermute

Medlem
Tack för tipset... Provade men fick dessvärre inte ett rakt svar där heller även att jag verkligen försökte. Men blev nog lite mer övertygad om att det inte kommer finnas i "min" butik iaf. Fattar inte att de inte kan svara svart på vitt, ja eller nej, de måste ju ha ett system någonstans där de kan se om flaskor levereras eller inte.
Klicka dig fram till vinet på systembolagets hemsida; klicka på "vilka butiker har drycken"; klicka på "karta", så får du fram den gamla vanliga bilden.
PNZ.jpg
 

Adamanko

Medlem
Tack för tipset... Provade men fick dessvärre inte ett rakt svar där heller även att jag verkligen försökte. Men blev nog lite mer övertygad om att det inte kommer finnas i "min" butik iaf. Fattar inte att de inte kan svara svart på vitt, ja eller nej, de måste ju ha ett system någonstans där de kan se om flaskor levereras eller inte.
Ok, dom skulle inte återkoppla till dig? Ofta vet inte människan i chatten svaret men jag har alltid fått återkoppling via mejl senare.
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Tack för tipset... Provade men fick dessvärre inte ett rakt svar där heller även att jag verkligen försökte. Men blev nog lite mer övertygad om att det inte kommer finnas i "min" butik iaf. Fattar inte att de inte kan svara svart på vitt, ja eller nej, de måste ju ha ett system någonstans där de kan se om flaskor levereras eller inte.
Beställ den online då som vi andra? :)
 

Vingubben

Medlem
Mon
Några för mig obekanta producenter (även om jag känner till Monteraponi har jag inte provat tror jag) - Är det någon som har några tankar eller erfarenheter av dessa:
Har provat Monterapponi Baron Ugo ett par gånger. Mins den som relativt traditionell Chianti med bra tryck i syran och ordentligt med kryddor. Riktigt bra med andra ord men hoppade senast den fanns på bolaget då den har dragit iväg ordentligt i pris.
 

Mexikanaren

Medlem
Någon som vet hur man kan få reda på om en viss butik kommer få in Bollinger PN Vz15? Jag har ringt lokala Linköpingsbutiken och de säger att de inte vet och att en så liten volym troligtvis bara kommer hamna i det som de kallar "exklusiva" butiker. Men när man sen kollar online:
https://www.systembolaget.se/lanseringar/nyheter-i-sortimentet/sma-partier/butiker-sma-partier/
Så ska Linköpingsbutiken vara del av de "exklusiva" butikerna...

Hur f-n kan man få ett rakt besked?
(så att man vet om man ska hänga på låset eller på tangentbordet)

Vilka bolag som brukar få in flaskorna brukar även kunna finnas på https://beta.systembolaget.se/produkt/vin/bollinger-pn-vz15-9750901 för att sedan klicka på "vilka butiker har drycken?"
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Jo det är min tanke, men jag misstänker att den tar slut på ca 0.5 sekunder online, och då är det större chans att få den genom att köa på bolaget i lkpg som aldrig verkar ha ngt riktigt tryck vid nysläpp.
Tror att 540 flaskor kan hålla 2 sekunder iaf ;)
 

Foodcoma

Medlem
Några för mig obekanta producenter (även om jag känner till Monteraponi har jag inte provat tror jag) - Är det någon som har några tankar eller erfarenheter av dessa:

Har druckit en del carlines vita som alla varit bra. Vet ej med de röda dock.

le anfore cannonau var himla trevlig i förra årgången gjord i lättare stil och kändes prisvärd. Vill dock minnas att det var lite flaskvariation mellan dem jag druckit.
 
Trådskapare
J

Johan L

Medlem
Har vi någon information om när bolaget tillåter provningar igen? Saknar smaktonerna från de eminenta forumprofilerna!

18 september skrev Systembolaget till dryckesskribenterna och meddelade att de ännu inte har något datum då de kommer kunna börja med skribentprovningarna igen.
 
Trådskapare
J

Johan L

Medlem
Någon som vet hur man kan få reda på om en viss butik kommer få in Bollinger PN Vz15? Jag har ringt lokala Linköpingsbutiken och de säger att de inte vet och att en så liten volym troligtvis bara kommer hamna i det som de kallar "exklusiva" butiker. Men när man sen kollar online:
https://www.systembolaget.se/lanseringar/nyheter-i-sortimentet/sma-partier/butiker-sma-partier/
Så ska Linköpingsbutiken vara del av de "exklusiva" butikerna...

Hur f-n kan man få ett rakt besked?
(så att man vet om man ska hänga på låset eller på tangentbordet)

Är nog lite begreppsförvirring från deras sida här, det den du pratat med på telefon menar är en mer exklusiv grupp av butiker än den listan du länkar till.

Du kan se på deras hemsida vilka butiker som har den i lager, så här dagen före släpp kan man vara rätt säker på att den inte dyker upp i fler butiker än där den redan finns.
 
Toppen