Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 29 september 2020

Arvid

Medlem
Tack för tipset! Blev en beställning. Vad tror du om drickfönster på ett ungefär?

Topp! 2016 är den sortens årgång som smakar överraskande bra just nu, men har fantastisk lagringspotential för klassisk, strukturerad Sangiovese. För egen del köper jag för att lagra, I 5-20 år eller hur länge der nu räcker. Har druckit en hel del CC och annan Sangiovese I samma stil från 80 och tidigt 90-tal I tappningar som ingen trodde skulle överleva (från Felsina, Fontodi, Castellare, Isole e Olena, Castell in'Villa m.fl), så är inte rädd för att låta ligga.

Jag låter 2018 modellen vila tills nästa år också.
 

Arvid

Medlem
Kan inte uttala mig om 16 men 15 var rätt hård, om än mycket bra, för sex månader sen. Skulle inte ha rört på tre-fem år. Baron'Ugo har jag alltid upplevt som tillgängligare och lättare/elegantare

Ja, Ugon är för mig ofta tyngre, men snällare I strukturen. Inte lika klassisk som Campitellon. Men svårt, sällan man provar samma årgång sida vid sida.
 
Toppen