Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 29 september 2020

IsKr

Medlem
Ja orutinen var ju på plats efter några månaders uppehåll, när det slår 1030 att jag har glömt en viktig grej idag.
 
Vet inte om man ska klaga efter att ha varit på dom länge om kvotering. Gallius var satt till 1/person! 4 varv senare kunde man äntligen gå hem med det plannerade köpet och lite andra godsaker. Några Raspail-Ay Gigondas, Barolo Ravera och Mt Jefferson
 

Mexikanaren

Medlem
Är lite sent ute men håller tummarna att en hjälpsam kundtjänst kan lösa det. Detta är då alltså angående Serraboella (92379)

"Kundtjänst: Ja exakt, och jag kan se om det är påväg in i depån, men det står inget där nu. Tyvärr! Gårda och torpavallsgatan har nu. Jag bor också i Halmstad. Om du väntar kan jag testa att beställa den direkt från huvudleverantören till Flygstaden?"

"Kundtjänst: Den gick igenom så jag har beställt direkt från huvudleverantören, men det kan hända att de inte uppdaterar sina lagersaldon i den takt det säljs flaskor. Vi håller tummarna. Jag kan lägga en på dig nu när vi också släppt på att beställa tillfälligt! Vill du det eller vill du kika in hos oss, den bör komma på måndag då vi får postnord då"

"Kundtjänst: Jag måste tyvärr backa där, de har spärrat att lägga från huvudleverantör till kund, men jag har beställt 6 flaskor, jag kan ta ditt namn och skriva en lapp här så ska vi försöka komma ihåg att ringa dig när de dyker upp, men ring gärna oss på måndag också"
 

MacX

Medlem
Är det någon som vet hur de gör på SB, om man beställer 6 flaskor och vinet ligger i 6 flaskors kolli får man en låda då eller som vanligt i en :confused:jäkla plastpåse. Väntar nämligen in 6 flaskor Ch Galius från SB's webblager :) och vad jag kan förstå så ligger de i 6 flaskors kolli.
 

Johpe

Medlem
Är det någon som vet hur de gör på SB, om man beställer 6 flaskor och vinet ligger i 6 flaskors kolli får man en låda då eller som vanligt i en :confused:jäkla plastpåse. Väntar nämligen in 6 flaskor Ch Galius från SB's webblager :) och vad jag kan förstå så ligger de i 6 flaskors kolli.
Jag har fått en hel kartong både på 6 flaskor och ibland på 3 flaskor.
 

Johpe

Medlem
I SB's bruna papplåda eller original kartong/trälåda?
Original kartong skulle jag säga... men har kanske inte till 100% reflekterat över om det var "rätt" original kartong eller bara en kartong som SB tagit ngnstans och stoppat i flaskorna i.
 

toblov

Medlem
Hänt otaliga ggr när jag beställt jämna antal om sex eller 12 att man får SBs bruna lådor. Så beror nog på hur lagret hur de öppnar och skickar iväg. När jag ex beställde 13 sassiaia fick jag sju lösa och en obruten låda...
 
Last edited:

Swedish

Medlem
Är det någon som vet hur de gör på SB, om man beställer 6 flaskor och vinet ligger i 6 flaskors kolli får man en låda då eller som vanligt i en :confused:jäkla plastpåse. Väntar nämligen in 6 flaskor Ch Galius från SB's webblager :) och vad jag kan förstå så ligger de i 6 flaskors kolli.
Original kartongen är den vanliga 12-flask kartongen ifrån coopérativet
 

Arvid

Medlem
Fråga till er som är vana vid Systembolagets procedurer: Ska man räkna med att onlinebeställningar håller eller kan det gå tid till bekräftelse av faktiska kvantiteter som finns tillgängliga? Tackar!
 

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Fråga till er som är vana vid Systembolagets procedurer: Ska man räkna med att onlinebeställningar håller eller kan det gå tid till bekräftelse av faktiska kvantiteter som finns tillgängliga? Tackar!
Om varan är övervåld eller slut så kan det ta allt från en timma till 2 dagar. Har varit med om båda tyvärr.
 

BallyJ

Medlem
Åkte till Gårda idag och hämtade några Cigliuti Serraboella utan kö eller stress, glömde bort släpper igår men var ju ingen problem alls att få det jag ville ha
 

Arvid

Medlem
Phew! Inga problem. Jäkligt nöjd med den här beställningen. En favorit i Toskana i topp-årgång till bästa priset i världen. Köp om den finns kvar. Lillasystern från 2018 är ett grymt vardagsvin också.

Screen Shot 2020-10-02 at 8.57.56 AM.png
 
Det var ganska högt tryck på Galius. Några teorier om varför? (Visst, hajpad årgång + Grand Cru + pris under 300 kr gör väl sitt...)
 
Toppen