Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Tillfälligt sortiment 9 mars 2021

Pontus

Medlem
Hur länge skall man spara dem? Minst 10 eller mer? Har 2013 av både Lytton Spring och Geyserville. Har även 2013 Petit Sirah Lytton Estate - hur är den?
Den sista har jag ingen koll på. Som ett riktmärke minst 8 år, och då lutar jag mig mot årgångar på 00-talet. 2013 var tydligen ett bra år, så troligen ingen brådska iallafall.

Edit: Tillägger att jag inte är så förtjust i riktigt gamla viner, inte min grej. Ännu, iallafall.
 

MB2014

Medlem
Berätta gärna mer när du testat!
Testat idag och ja det går i rätt riktning kan jag väl medge men jag kommer inte att dricka upp flaskan. Kanske är det ett bra zinfandel, men då kan jag klara mig utan en endaste droppe vin på den druvan resten av livet för jag tycker det är rent ut dåligt. Kan tillägga att jag inte tror det är nån defekt på flaskan utan att jag helt enkelt tycker att det smakar dåligt.
Tröstar mig med att öppna en barolo istället så nu är jag nöjd och glad igen. :)
 

sunqan

Vinös
Äääähhh...va fan :vägg: :D
Eller hur :)
Synd bara att de för tillfället bara säljer till kunder i de, at och ch. De säger inte varför, men jag misstänker att de blivit upplysta om det fiskala regelverket som eus punktskattedirektiv avhandlar. Jag känner till två tidigare fall, men då var det specifikt distanshandel till se det handlade om... carlo merrolli och tom pedersen (atomwine).
 

Pontus

Medlem
Testat idag och ja det går i rätt riktning kan jag väl medge men jag kommer inte att dricka upp flaskan. Kanske är det ett bra zinfandel, men då kan jag klara mig utan en endaste droppe vin på den druvan resten av livet för jag tycker det är rent ut dåligt. Kan tillägga att jag inte tror det är nån defekt på flaskan utan att jag helt enkelt tycker att det smakar dåligt.
Tröstar mig med att öppna en barolo istället så nu är jag nöjd och glad igen. :)
Det är ändå synd att helt avfärda Zinfandel. Jag gillar heller inte alls den övrfruktiga stilen eller smaken heller för den delen, dvs när vinerna är unga. Om du trots besvikelsen har en gnutta nyfikenhet kvar kan jag rekommendera att stoppa undan några Geyserville i ett decennium. Alternativt köpa något moget på en auktion. Alternativt be en vinvän korka upp något med mognad.
 
Toppen