Vad puffar ni på just nu?

Diskussion i 'Tobak' startad av R.P, 15 mars 2008.

1. Michael.S

Michael.S Medlem

Alltid tråkigt när saker ändras som man tycker om. Jag köpte även en winston Churchill Lancaster. Får prova den till helgen. :cigarr:

Skumpagne gillar detta.
  2. Skumpagne

Skumpagne Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa

Håller med. Lyckades ändå knipa en av de sista lådorna som tröst. Skriv gärna om du hittar nån mysig cigarr som du kan rekomendera,

Michael.S gillar detta.
  3. Erik Nordin

Erik Nordin Medlem

Lyfter den här tråden, eller har folk helt slutat röka?

Omar Khayyam och Daniel A gillar detta.
  4. Daniel A

Daniel A Medlem

Nja, vid extrem oregelbundenhet händer det.

Senast blev det en Ashton Aged Maduro no 10, som jag tyckte var mycket trevlig. Mild, balanserad och en uns sötma. En Dominikanare, som jag vågar mig på att rekommendera till @Skumpagne , trots att jag inte har den blekaste om hur Balmoral är/var. :)

Omar Khayyam, Skumpagne och Erik Nordin gillar detta.
  5. Magikern

Magikern Medlem

Då väcker man en död tråd
    Cohiba Talisman edicion limitad 2017
    Doft: Röken doftar som nyklippt gräs med en massa svartpeppar, rökelse och sockerrör på som man tänt eld på. Väldigt intensiv och jag har aldrig varit med om en sådan doft på en ung cigarr.
    Smak: Läder och typiska kubansk toner. Mycket sötpeppriga toner men detta är en ung cigarr utan tvekan. Styrkan är drygt medel och balansen klockren.

Jag har hunnit med så pass många cigarrer att jag kan sätta betyg och jag sätter 94+ med klockren mersmak för framtiden. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna gå in i en butik i gbg och betala mindre än 500 spänn styck för något av denna kalibern idag.

Någon som provat?

Dela sidan