Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad puffar ni på just nu?

matage

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Hur var Bolivaren?

Jag är riktigt nyfiken på reissuen på Gold Medal, men jag borde inte köpa fler cigarrer nu med tanke på hur sällan jag röker...
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Padawan skrev:
Hur var Bolivaren?

Jag är riktigt nyfiken på reissuen på Gold Medal, men jag borde inte köpa fler cigarrer nu med tanke på hur sällan jag röker...

Den är bra, är lite skarp och kantig men blir säkert super om den får ligga några år.
 

zaar

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Under en kvällspromenad passade jag på att prova en halva Antico Toscano som jag inte rökt innan. Hade inte så höga förväntningar på den då det är en ful rackare och riktigt billig. Men visst smakade den bra, perfekt att röka på en promenad eller när man är lite sugen men inte vill ta fram någon av de större raketerna!
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Går loss på de amerikanska torpedos som ligger i skåpet. Nyss en CAO Sopranos Boss som var den som fick mig att börja puffa på allvar. Nu deras "prestige" Vision som är lite av cigarrernas Ace of Spades. Har en Macanudo Majesty Torpedo Cafe som ska avsluta kvällen.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Blev en Montecrist no.2 igår. Överlägen de amerikanska som jag testade igår.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Eftermiddagspinne Partagas Super, som legat i humidoren några år. Gjorde precis en beställning på två lådor, La Gloria Medaille d´or No. 4 och Diplomaticos No. 3, vet inte mycket om Diplomaticos, någon som rökt den?
 

matage

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Just inkommen från balkongen där jag testade en Bolivar Simones (Regional Edition Canada 2007) tillsammans med en stor kopp hemlagad choklad med chili, kanel och vanilj. Precis vad som behövs när frosten kommer :)

Smaken bjöd på peppar, rostade nötter, ceder och en skön frisk sälta. Dessa är definitivt "på" just nu! ;D
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Låter tokigt gott. Sitter på en buss på väg till min bror efter ett kort besök i källare och känner ett stort sug efter cigarr. Får se om jag inte kan ta en av honom.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Ger mig på en RyJ Churchill nu, med en Old Fashioned på Old Grand-Dad Bourbon.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Har en soloherf just nu. Återkommer imorgon med allt som gick upp i rök.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Har varit röksugen ett tag nu men ett hjärnsläpp i förra månaden gjorde att jag glömde fylla på vatten i fuktaren så skåpet hade gått torrt ett tag och det tog nästan 3 veckor att få upp det i fuktighet igen. Nu är det tilbaka på rätt värden i alla fall och när vädret är så inbjudande så blir det till att tända upp en Siglo VI ikväll.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Lite pinnar som jag rökt sista veckan, inga noteringar, går på mitt kassa minne.

Gloria Tainos, mild till en början, efter halva får den fart, fruktig.

Diplomaticos No. 1, rustik, kryddig.

Hoyo Petit Robustos, bra som alltid, mild vardagspinne, ger alltid mersmak.

Gloria Medaille d'Or No. 1, mild, brinner bra.

Rey del Mundo Demi Tasse, underbar morgonpinne till en espresso, blev en både lördag och söndag som det första på morgonen med kaffe, den här bör man alltid ha hemma, kraftfull trots sin lilla storlek, storleken spelar ingen roll. ;D

Trinidad Ingenios Limitada 2007, bra, bör säkert ligga några år till för att komma till sin rätt, tyvärr köper man cigarrer för sällan för att kunna lagra som man skulle vilja. Ska börja kolla på lagrade cigarrer.

H. Upmann Magnum 46, gillar storleken, kraftfull, mycket bra. Ska nog ta och beställa en låda av dom här.

Trinidad Coloniales, klassiker som jag ofta har i humidoren, riktig kvalité, som alltid med Trinidad, full smak, tog den sista nu så det blir att köpa mer.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Blev lite pipa idag och rundade av kvällen med montecristo no2 och lite mycket plantation.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Blev lite puffande i helgen. Mest pipa men på fredagen blev det även en Partagas Corona Jr. och en EM 1823 Robusto. Gjorde misstaget att ta kubanen först så när EM väll tändes upp kändes den väldigt tam och mesig.
 

Andreas L

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Efter ett par vistelser i Karibien och en lugn sommar har jag börjat puffa lite mer, jag har alltid köpt mer cigarrer än jag rökt och därför så har jag ännu en hel del mogna och sköna grejer, rökte en fuente fuente opus x från första årgången 1996 som var helt magisk. Nu är jag på spontansemester i Spanien och igår låg jag vid poolen och rökté en special edition millenium från Davidoff, jag har några mogna Montecristo No 3 och Partagas Luisitanias köpta 2003 i resehumidoren, kommer att bli kul att prova...
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Lådans sista Partagas Corona jr och en R&J #2. Båda till Zacapa 23.
 

Elvis

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

En Cohiba Especiales. Jag är ingen stor cigarrfan men den här var riktigt trevlig.
 

Michael.S

Medlem
Döda gamla tråd. Dags för nytt liv.
Inte rökt många cigarrer därför frågade jag efter några nybörjarcigarrer på Brobergs. Köpte ett par olika. Den jag provat hittills var en Davidoff Primero Nicaragua. Mild fin cigarr med en kryddighet i eftersmaken. Passade bra till en billig Sauternes tyckte jag. Har ingen koll på cigarrer men jag tyckte det var gott med något sött till!
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Döda gamla tråd. Dags för nytt liv.
Inte rökt många cigarrer därför frågade jag efter några nybörjarcigarrer på Brobergs. Köpte ett par olika. Den jag provat hittills var en Davidoff Primero Nicaragua. Mild fin cigarr med en kryddighet i eftersmaken. Passade bra till en billig Sauternes tyckte jag. Har ingen koll på cigarrer men jag tyckte det var gott med något sött till!
Jag brukar föredra Dominikanska cigarrer för att dom brukar vara mjuka och fina. Jag tar halsbloss ibland så är lite petig med vad jag röker. Balmoral är mina favoriter men har tydligen bytt ägare och kommer ändra stil antagligen :-(
 
Toppen