Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad puffar ni på just nu?

Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Partagas Shorts och en RyJ Churchill igår, Partagas Shorts satt som en smäck, jäkla bra pinne, det var den sista så det får bli en låda i veckan. Passar till alla tillfällen, brinner grymt bra, trevlig storlek och verkligen fullpackad med smak.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

shorepower skrev:
Har du slutat dricka

Nej inte direkt , snarare tvärtom. Jag har tagit på mig att dricka även Krugs ranson av hof under tiden han avstår.
 
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
Nej inte direkt , snarare tvärtom. Jag har tagit på mig att dricka även Krugs ranson av hof under tiden han avstår.
Det förklarar varför vi inte sett någon minskning i importen från Danmark! Några av mina danska kollegor var lite oroliga hur den danska ekonomin skulle påverkas när de hörde att Krug slutat dricka öl.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Cohiba Siglo IV och Rum Plantation 20th Anniversary.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Blev en trevlig trio igår. Montecristo no2 direkt efter jobbet och på kvällen Siglo IV och RoJ Churchill.
 

matage

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Den något oortodoxa kombon av en Innis & Gunn, en liten kupa Flor de Cana 7 ãnos och till det en Davidoff Especial "7".

Troligen en av de smakfullare milda cigarrer jag rökt på åratal.. Perfekt konstruktion & drag och sammetslen rök.
Synd bara på de dubbla gördlarna som näranog gått i symbios med täckbladet...
 
SV: Vad puffar ni på just nu?

Provade nyss en Romeo y Julieta från 60-talet, tyvärr visade det sig att den hörde den hemma på ett museum. Både vass och smutsig i smaken. En känsla av att tobaken på något vis lämnat bladen infann sig :'( Brandegenskaperna var dock goda om man bortser från att den brann något ojämt.

Köptes för ca 6 månader sedan för 150 bagis..
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Trinidad Limitada 2007, till den en juvlig Cognac, La Pouyade från Jean Fillioux.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Partagas Shorts till en Jean Fillioux Reserve Familiale, håller med Guayabera, den här Cognacen är nog oslagbar.
 

Guayabera

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Helt jävla outstanding. Speciellt med Trinindad Robustos Extra...

+bonuspoäng för att Pascal Fillioux är hur skön som helst...
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Guayabera skrev:
Helt jävla outstanding. Speciellt med Trinindad Robustos Extra...

+bonuspoäng för att Pascal Fillioux är hur skön som helst...

+1 på Pascal.

La Pouyade var faktiskt helt grym den också, vanilj och apelsinchoklad...den gav en otrolig mersmak, dessutom är den nästan gratis, sjukt bra pris.

Jag är redan sugen på en pinne, undra om det inte får bli något gott ikväll också, känner att jag är inne i en cigarr-period nu...och dags att korka upp Jean Fillioux Cigar Club nu tror jag.
 

Guayabera

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Sommar blir lätt en hård cigarrperiod. Det känns liksom alltid rätt.
Rökt San Cristobal El Principe igen härromdagen. Riktigt bra igen.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Du är lite lätt pervo på San Cristobal verkar det som, jag har inte rökt den så mycket, vad gillar du med den?

Jag känner för en Cohiba Lanceros idag, har inga hemma så får gå iväg och köpa ett fempack.
 
SV: Vad puffar ni på just nu?

Fick en Romeo y Julieta Robusto LE 2001 när jag var nere i Tyskland. Ingen storrökare men efter ett par månader på Kuba så tackar man inte nej om man bjuds.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

shorepower skrev:
Fick en Romeo y Julieta Robusto LE 2001 när jag var nere i Tyskland. Ingen storrökare men efter ett par månader på Kuba så tackar man inte nej om man bjuds.

Då får man gratulera, det är en lysande pinne!
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Allt snack om Jean Fillioux gjorde att jag var tvungen att beställa en La Pouyade idag och eftersom jag har en Lanceros kvar så blir den rökt ikväll.
 
Toppen