Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad puffar ni på just nu?

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Cohiba Lanceros igår och den var helt underbar. Har bara en kvar nu så det blir väll till att lägga en liten beställning snart så man har lite att välja på till nyår.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Guayabera skrev:
Älskar den när jag har tid, kräver ju dessvärre långsam rökning för att inte överhetta.

Nej den tar ju minst en timme att röka. Det är en av mina absoluta favoriter och jag vet att det är en till här som tycker samma. Den tar sin lilla tid att röka och med tanke på vädret som vi har nu så fryser man nästan ihjäl när man röker den men det är den värd.

Ikväll blev det däremot cohiba club och gurkha cognac under kvällen. Båda väldigt trevliga cigariller men gurkhan är lite för söt och känns lite kemisk jämfört med cohiban som är helt underbar.
Nu är det en Rey Del Mar Corona som inhandlades ut efter vägen för lite över 5 år sedan i Dominikanska Replubiken och den har blivit ganska trevlig med lite lagringstid. Inte samma tyngd som kubanerna bjuder på men väldigt trevlig ändå. Slog även upp ett glas Port Ellen -79 brevid men jag är inte mycket för whiskey och garre tillsammans så även om Port Ellen är förbannat bra på egen hand så funkar de nog inte ihop tyvärr enligt min mening. Får nog bli en klassiker istället iform av en Cuba Libre härnäst.
 

Guayabera

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
jag är inte mycket för whiskey och garre tillsammans
Instämmer, rök + rök är ju knappast inspirerat. En Malt som dock funkar riktigt bra med cigarr är Glenrothes. Har en kanderad apelsinsmak som är härlig med Bolivar.
 

Guayabera

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Öppnade på min låda med Partagas EL D1 som jag ej har börjat röka från då ammoniaken fortfarande varit förnimbar innan. Ammoniaken verkar helt borta nu och det doftar nu av bivax! Fan vad man blir sugen...
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Guayabera skrev:
Öppnade på min låda med Partagas EL D1 som jag ej har börjat röka från då ammoniaken fortfarande varit förnimbar innan. Ammoniaken verkar helt borta nu och det doftar nu av bivax! Fan vad man blir sugen...

Låter väldigt inbjudande. Missade att jag fick i mig en short churchill i helgen. Tyvärr inte optimalt lagrat så den var lite torr men det funkade ändå.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Punch petit corona just nu. Syndigt gott men kylan gör att det blir inomhus och mindre kul imorgon.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Det var för gott med en pinne så jag snoppade precis en Carlos Torano Decadencia. De ligger förslutna i glastuber och det luktar mörk choclad och romrussin när jag öppnade den. Gillar normalt inte infused (söker lämpligt ord på svenska tack!) cigarrer men denna är en av få som jag kan med.
 

Guayabera

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
Tragiskt. Då får det hellre lukta
Väldigt. Får vara slut med det nu. Har bott på varmare breddgrader och ej haft problemet innan. Dessutom så inverkan kylan väldigt negativt på smakupplevelsen, som isat rödvin.
 

Guayabera

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Slut med att röka i kylan nu, satte in fotogenvärmare i lusthuset. Montecristo No. 2 blev det sen.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Sitter också med en Montecristo no 2 och Ron Zacapa 23 nu. Det var på tok för länge sedan jag rökte den sist och det ligger äntligen lite RoJ Churchills i skåpet igen så det skulle inte förvåna mig om det blir en sådan efteråt.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Vad blir det för röka ikväll då? Jag sitter i Coron på Filippinerna, glömde ta med en eller ett par lådor kubanska som jag brukar så jag ger mig på dom lokala ikväll, återkommer med rapport.
 

Guayabera

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

I kväll blir det vällagrad H Uppmann Magnum 46. Känns som perfekt skumpacigarr. Sedan kanske San Cristobal... La Punta.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Mindre smart kanske men tände precis en R&J Churchill och självklart ett glas Ron Zacapa till den.
 

anders

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

shorepower skrev:
F-n va skönt att ni Göteborgare alltid är så förutsägbara. Nikotin och alkohol direkt när ni stiger upp. Hann du till ditt skiftet på verket?

Å andra sidan är det fan i mig tungt att rumla in på jobbet en fredagmorgon med en garre i ena näven och en högklassig rom i den andra. Respekt!
Man undrar i sitt stilla sinne om CH tänker dra en "Åke" nu på förmiddagen...
 
Toppen