Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad puffar ni på just nu?

lepatrik

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Blev sugen på att bygga en walk-in direkt istället när jag såg denna vin/cigarrkällare i Frankrike (se nedan)


Låter som det går åt alldeles för mycket vatten... Vad använder du för vatten i humidoren? Kanske läcker det någonstans?

Det finns en riktigt grym montecristo resehumdior i läder, jag tror jag skrev om den tidigare - http://www.cigar-czar.com/store/cart.ph ... ory_id=806
Men det är inte EL release, däremot finns MONTECRISTO SUBLIMES EL 2008 som är grymma :-D

Har ej blivit medlem i the lobby, vet ej hur jag skall göra :)


Trinidad är trevlig, jag gillar dem, speciellt 2008 EL är cool och kan bli riktigt bra

kellermai.jpg
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

lepatrik skrev:
Blev sugen på att bygga en walk-in direkt istället när jag såg denna vin/cigarrkällare i Frankrike (se nedan)


Låter som det går åt alldeles för mycket vatten... Vad använder du för vatten i humidoren? Kanske läcker det någonstans?

Det var en trevlig källare. Jag förstår om du blev sugen på att bygga en direkt.

Jag kör med avjoniserat vatten till ångstrykjärn.
anders tyckte också det gick åt för mycket vatten. Jag skulle tro att dörr tätningen inte är bra nog och att det skulle göra mycket att täta om den.
Jag ska bara få tummen ur som sagt
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

lepatrik skrev:
Har ej blivit medlem i the lobby, vet ej hur jag skall göra :)

Jag var inne och kollade över deras hemsida oc jag fattade som att det bara var att anmäla och pynta årsavgiften för att vara med.
http://www.thelobby.se/livingrooom.aspx

Sedan var jag även inne och kollade på deras shop cigarcorner och den verkar inte vara updateradd på minst 1 år.
Utbudet av cigarrer var pinsamt litet även om priserna på det lilla om fanns var ok.

Jag blev mera intresserad av La Casa del Habano i Gbg som ägs av the Lobby. Ska försöka titta in där när jag har möjlighet för att se vad det är för något.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

vad som började som en lugn fredag kunde naturligtvis inte fortsätta så.
Puffa hem en CAO Sopranos soldier tidigare i kväll och säga vad man vill men just soprano var den cigarren som fick mig att börja puffa på allvar men deras torpedo (boss) är flergånger bättre än alla andra i serien av någon anledning. Jag tycker den är för stor men jag dödar hellre en bra cigarr än snålar i mig en billligare variant än den som är bra.

Jada, jada, jada

Lite lagom packad efter kvällens äventyr så tänkte jag slappna av med en wirre och en god garre men naturligtvis gick det åt skogen. Använde min sax jag fick för första gången och den funkade utmärkt!!!! men vad gör det om garren är pluggad?
Det var ett tag sedan jag tog en kuban och så klipper jag en pluggad El Rey del Mundo Choix Supreme.

F-n hel?)(e, djå/¤a/.............
Vad jag hann uppfatta smakmässigt så måste jag testa en till men denna var helt omöjlig att röka.
Sitter nu i en lägenhet som luktar rök så in i h-e för att jag rökte vid fönstret (eller kanske innanför) och en bakfylla som är lika roliga som en snöboll i pungen.

Nominerad till dagens pucko eller?
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
vad som började som en lugn fredag kunde naturligtvis inte fortsätta så.
Puffa hem en CAO Sopranos soldier tidigare i kväll och säga vad man vill men just soprano var den cigarren som fick mig att börja puffa på allvar men deras torpedo (boss) är flergånger bättre än alla andra i serien av någon anledning. Jag tycker den är för stor men jag dödar hellre en bra cigarr än snålar i mig en billligare variant än den som är bra.

Jada, jada, jada

Lite lagom packad efter kvällens äventyr så tänkte jag slappna av med en wirre och en god garre men naturligtvis gick det åt skogen. Använde min sax jag fick för första gången och den funkade utmärkt!!!! men vad gör det om garren är pluggad?
Det var ett tag sedan jag tog en kuban och så klipper jag en pluggad El Rey del Mundo Choix Supreme.

F-n hel?)(e, djå/¤a/.............
Vad jag hann uppfatta smakmässigt så måste jag testa en till men denna var helt omöjlig att röka.
Sitter nu i en lägenhet som luktar rök så in i h-e för att jag rökte vid fönstret (eller kanske innanför) och en bakfylla som är lika roliga som en snöboll i pungen.

Nominerad till dagens pucko eller?

Trist med pluggade cigarrer, men det är ett hantverk...;)

Rökte en namnlös kuban sent i en cocktailbar igår...den var bra, vad det nu var :) Taxikillen lät mig röka det sista av den i taxin också vilket var snällt, det var det sista jag kom ihåg av gårdagen...eller snarare morgonen...tror jag...
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Blev två Cohiba Siglo II igår, jävlar vad den är trevlig, längesen jag rökte den, skön storlek och jag gillar trepacken tubos, passar perfekt i innerfickan på kavajen. :)
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

jag har knallat runt med 2 trinidad i foddralet hela kvällen men inte blev det läge att puffa. fan också jag vill ju prova`
 

lepatrik

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Har precist kommit hem från Schweiz där jag rökt en hel del godsaker
Veckans vinnarcigarr var Cuaba EL 2008 som var kanonbra redan nu,
andra överaskande trevliga cigarrer var faktiskt AVO EL 2008
Partagas EL 2008 behöver fortfarande ligga till sig ett par år men kan nog bli intressant
Montecristo EL 2008 ska ligga minst två år :)
Vi drack även mojitos och caprinias på Cohiba Bar, ganska kul grej :)

PS Cigarrer är skitdyra nu pga kronfallet, dags att emigrera
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

lepatrik skrev:
Har precist kommit hem från Schweiz där jag rökt en hel del godsaker
Veckans vinnarcigarr var Cuaba EL 2008 som var kanonbra redan nu,
andra överaskande trevliga cigarrer var faktiskt AVO EL 2008
Partagas EL 2008 behöver fortfarande ligga till sig ett par år men kan nog bli intressant
Montecristo EL 2008 ska ligga minst två år :)
Vi drack även mojitos och caprinias på Cohiba Bar, ganska kul grej :)

PS Cigarrer är skitdyra nu pga kronfallet, dags att emigrera

Cuaba är en skön pinne, längesen jag rökte en, får ta tag i det asap. :)

Igår blev det en hel del puffande, min nyfunna förkärlek till Siglo II resulterade i tre pinnar, kvällen avslutades med en Hoyo petit robustus.
 

lepatrik

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

men satan, tre pinnar! Frun sätter käppar i hjulet hela tiden nu E.S. (efter Schweiz) och man får ju inte njuta på en endaste restaurang i detta u-land!
Cuaba EL är fantastiska, råder dig verkligen att plocka upp en låda! Blev tipsad om märket Ashton igår som tydligen skulle ha några spännande cigarrer... Jag röker mest kubaner men ska försöka prova en här framöver. Ikväll blir det nog en Cohiba Maduro 5 Magico, var ett tag sedan och blir spännande att se utvecklingen
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

lepatrik skrev:
men satan, tre pinnar! Frun sätter käppar i hjulet hela tiden nu E.S. (efter Schweiz) och man får ju inte njuta på en endaste restaurang i detta u-land!
Cuaba EL är fantastiska, råder dig verkligen att plocka upp en låda! Blev tipsad om märket Ashton igår som tydligen skulle ha några spännande cigarrer... Jag röker mest kubaner men ska försöka prova en här framöver. Ikväll blir det nog en Cohiba Maduro 5 Magico, var ett tag sedan och blir spännande att se utvecklingen

Fyra pinnar totalt den kvällen, man var lite fuckad i munnen dagen efter, men till kvällen blev det ändå en RyJ Churchill och en Partagas Super, just nu en söndagspinne, Partagas Shorts.

Ska plocka på mig en låda Cuaba, priserna här i Spanien är ju fortsatt bra. ;D Ashton har jag inte hört talas om, alltid kul att få tips om bra icke-kubanska även om man nästan uteslutande röker pinnar från Kuba.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Det blev en C.A.O vision i fredags, inomhus :p
Skulle egentligen träffa några vänner för att puffa igår men jag var så sjukt bakis att jag inte började bli människa förens 22:00.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
Det blev en C.A.O vision i fredags, inomhus :p
Skulle egentligen träffa några vänner för att puffa igår men jag var så sjukt bakis att jag inte började bli människa förens 22:00.

Hur är CAO? Jag har aldrig rökt nån av deras cigarrer.

Hur går det med rökrummet?
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

R.P skrev:
Hur är CAO? Jag har aldrig rökt nån av deras cigarrer.

Hur går det med rökrummet?

Tycker CAO har några som är helt ok. De är ju inte direkt lika eleganta som en kuban men funkar.

Rökrummet har gått långsamt eller snarare jag har inte gjort ett skit faktiskt.
Det är ju inte lika kallt nu längre så man kan ju röka ute numera´så jag skjuter nog upp det projektet till sommaren istället.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
Tycker CAO har några som är helt ok. De är ju inte direkt lika eleganta som en kuban men funkar.

Rökrummet har gått långsamt eller snarare jag har inte gjort ett skit faktiskt.
Det är ju inte lika kallt nu längre så man kan ju röka ute numera´så jag skjuter nog upp det projektet till sommaren istället.

Lika bra att bara röka inne, jag tycker inte lukten sätter sig, man får vädra lite dagen efter bara, eller röka med balkongdörren öppen. (Jag vet, inte kul att ha öppet i -10 iofs)

edit: Rökte en Trinidad Coloniales igår efter middagen.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

R.P skrev:
Lika bra att bara röka inne, jag tycker inte lukten sätter sig, man får vädra lite dagen efter bara, eller röka med balkongdörren öppen. (Jag vet, inte kul att ha öppet i -10 iofs)

edit: Rökte en Trinidad Coloniales igår efter middagen.

Skillnaden är ju yttertemperaturen som du nämner. Är det -10 så är det inte speciellt kul att ha öppna fönster och när det är varmt nog att ha fönstren öppna så sitter jag hellre ute.
Rökrummet skulle jag fixa för att kunna puffa någon gång ibland under vintermånaderna. Får se vad det blir av det hela.

Så sugen på att testa Trinidad nu eftersom jag haft med den några gånger men aldrig få läge att tända upp den.
Någon pinne den påminner om?
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
Skillnaden är ju yttertemperaturen som du nämner. Är det -10 så är det inte speciellt kul att ha öppna fönster och när det är varmt nog att ha fönstren öppna så sitter jag hellre ute.
Rökrummet skulle jag fixa för att kunna puffa någon gång ibland under vintermånaderna. Får se vad det blir av det hela.

Så sugen på att testa Trinidad nu eftersom jag haft med den några gånger men aldrig få läge att tända upp den.
Någon pinne den påminner om?

Den är riktigt bra, gräddig snarare än kryddig, grymt fyllig, väldigt elegant. Vet inte om jag kan likna den med nån, den har en ganska unik smak tycker jag.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Blev Cohiba Lanceros och Trinidad Robusto igår i solskenet tillsammans med lite (nja det blev nog mycket tillslut) rom.

Båda 2 var grymma!! Lär nu bli några till att skicka in i skåpet i sommar. Det var ju ganska stor skillnad på dem men jag gillade nog cohiban bäst.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
Blev Cohiba Lanceros och Trinidad Robusto igår i solskenet tillsammans med lite (nja det blev nog mycket tillslut) rom.

Båda 2 var grymma!! Lär nu bli några till att skicka in i skåpet i sommar. Det var ju ganska stor skillnad på dem men jag gillade nog cohiban bäst.

Cohiba Lanceros är en helt underbar pinne! Nu fick du tillfälle att röka Trinidad, kul att du gillade den. I fredags rökte jag en Trinidad Coloniales, bra som alltid. :)
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Det blev en CAO Sopranos Soldier & Winston Churchill #10 i helgen och nu sitter jag med AVO Domaine Puritos som faktiskt är väldigt trevlig.
Lagom storlek när man bara vill puffa litegranna och inte sitta 1-1,5 timme.
Lär nog inte bli några fler nu under sommaren men väll till vinterna lär det nog bli några.

I morgon är det cigarr tema hos brorsan så då lär det bli några pinnar och en del rom. Nu kommer våren :)
 
Toppen