Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vad puffar ni på just nu?

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Det blev lite puffande I helgen.

I fredags så blev det Joya de Nicaragua Robust, CAO Brazilia Gol & CAO Sopranos Boss på kvällskvisten med lite Plantation Platinum till.
Lördagen inledes med Gurgha G3 Special innan lunch och senare på kvällen blev det Joya de Nicaragua Antano 1970 Consul och R&J Belicoso ackompanjerat av lite Graham -03
 

anders

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

I onsdags var jag på after-work på homohaket (straffsparken är upplagd ;D ). Hur som helst kunde jag efter lite efterforskningar konstatera att rökförbudet numera är upphävt i bardelen. Eftersom alla stod och blossade på white-trash-tobak i form av Marlboro och andra Gredos-rökverk frågade jag helt enkelt i baren om de hade garrar. Jodå, några kunde de åstadkomma. Det blev en Romeo y Julieta No 2. De verkar inte ha särskilt stor omsättning på rökverken, de hade ett bök att hitta alla "tillbehör" i form av riktigt askfat, giljotin etc. Vad gällde tändning fanns endast vanliga stickor att tillgå. Hur som helst var det inte smaken som var intressanta den här gången utan det faktum att eftersom alla andra rökte förnedringspinnar var det en riktig wow-effekt med en tvåmetersdrul som stod med ett finfint rökverk mitt på golvet.
 

Keen

slan
SV: Vad puffar ni på just nu?

anders skrev:
I onsdags var jag på after-work på homohaket (straffsparken är upplagd ;D ). Hur som helst kunde jag efter lite efterforskningar konstatera att rökförbudet numera är upphävt i bardelen. Eftersom alla stod och blossade på white-trash-tobak i form av Marlboro och andra Gredos-rökverk frågade jag helt enkelt i baren om de hade garrar. Jodå, några kunde de åstadkomma. Det blev en Romeo y Julieta No 2. De verkar inte ha särskilt stor omsättning på rökverken, de hade ett bök att hitta alla "tillbehör" i form av riktigt askfat, giljotin etc. Vad gällde tändning fanns endast vanliga stickor att tillgå. Hur som helst var det inte smaken som var intressanta den här gången utan det faktum att eftersom alla andra rökte förnedringspinnar var det en riktig wow-effekt med en tvåmetersdrul som stod med ett finfint rökverk mitt på golvet.


Ja, jag antar att du fick många "förslag" ;D
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Hur var fuktigheten på garren?
Med rökförbudet i Sverige så verkar det inte finnas någon "gredos" butik som fattar att man måste se till att deras humidorer fuktas regelbundet. Tänker på alla servicebutiker som pressbyrån, seven eleven eller 49an ??? i Borås.

Det gör ont i kroppen varje gång jag går in till mitt postombud och ser en hel kabinett likt den jag har fullproppad med fina kubaner och en fuktigthet som legat konstant på 52% de senaste 3 åren :'(
 

anders

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Keen skrev:
Ja, jag antar att du fick många "förslag" ;D

Nu var det inte så farligt eftersom homonissarna jobbar i restaurangen vilken är helt separat från baren. Dock blev det lite kul eftersom medan jag stod där och blossade dök det upp en snubbe från ingenstans som påstod sig jobba i cigarraffär mitt på storgatan i M. Han var inte buskablyg av sig utan rätt som det var medan vi stod så skulle han gå och försöka fixa en brud för kvällen. Dock ville han som gentleman inte låta mig stå ensam utan han högg tag i en kvinna som passerad, ställde henne vid mitt bord och sedan drog han iväg.
Kvinnan visade sig vara en bulgariska som jobbade på kontrakt inom IT hon med.

CH skrev:
Hur var fuktigheten på garren?

Garren var helt ok. Haket håller bra klass, det var här jag och Myson repade i oss en Krug 89.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Igår blev det en Trinidad corona med lite port på eftermiddagen för att avslutat kvällen med en Torano 1916 torpedo.
Idag blev det Joya de Nicaragua Antano 1970 consul (snart är lådan tom), Carlos Toraño Reserva Selecta och Joya de Nicaragua Celebración Toro.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

I fredags blev det Partagas Churchills deluxe & Romeo & Julieta Prince of Wales.

Partagas var tyvärr aningen hårt packad och svårrökt så jag dödade den efter ungefär halva.
R&J däremot var riktigt bra. Den hade lite mera kraft än i deras Churchill som egentligen är en av favoriterna men dennna kan nog blivit den nya favoriten från R&J
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
I fredags blev det Partagas Churchills deluxe & Romeo & Julieta Prince of Wales.

Partagas var tyvärr aningen hårt packad och svårrökt så jag dödade den efter ungefär halva.
R&J däremot var riktigt bra. Den hade lite mera kraft än i deras Churchill som egentligen är en av favoriterna men dennna kan nog blivit den nya favoriten från R&J

Trevligt! Måste testa R&J Prince of Wales till helgen.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

R.P skrev:
.....är också sugen på bra pinnar, måste köpa upp mig lite nu, det är eko i humidoren för tillfället. Köpte några CAO i LV men blev aldrig tillfälle att röka dom, Brazil, Italia och Gold, undra om dom är rökbara, dom luktade ladugård. Har du rökt dom?

Jag testade Brazil ganska nyss men tycker väll den är så där. Inget fel på den men knappast något jag skulle köpa på mig igen. Italia testade jag för länge sedan och den lämnade inget avtryck att tala om, aningen söt kanske.
Gold har jag däremot aldrig testat.
 

anders

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Efter en trevlig middag med sparris som bas gled jag över i bardelen och sög i mig en Partagas P2. Noterade att om jag lade ner garren i ca en minut så var det lite dålig fart i glöden. Tricket blev att först ta ett bloss som fick igång glöden och därefter ta ett bloss till som nu innehöll bra med rök. I övrigt var P2 ett finfint kvällsröka på maten, styrka men ändå inte krävande.
Dock var det med visst vemod då min standardmixolog gjorde sin sista dag. :'( Det är jävlig bekvämt att bara ge en servitör order om en Cuba Libre eller Moscow Mule och så vet bartendern precis hur jag vill ha drinken utan att jag behöver gå till baren själv för att lämna instruktioner. Nu måste jag träna upp en ny förmåga.

Edit: Kan lägga till att en Partagas P2 betingar EUR 10.80 i Münchens mest exklusiva butik medan Brobergs tar SEK 152...
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

anders skrev:
Edit: Kan lägga till att en Partagas P2 betingar EUR 10.80 i Münchens mest exklusiva butik medan Brobergs tar SEK 152...

Jobbigt för människor som bor i det avlägsna SEK-landet. ;D
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Verkar som det blir cigarr-inferno på lördag. Härligt.
Med tanke på vilka som skulle vara med så är det inte alls omöjligt att det blir lite poker med.

Champagneprovning idag och cigarr-inferno imorgon. Det ser ut att bli en trevlig helg.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Cuba Libre och Cohiba Lanceros efter kvällens provning. Som vanligt så var det galet gott.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
Cuba Libre och Cohiba Lanceros efter kvällens provning. Som vanligt så var det galet gott.

Blev ingen cigarr igår, men jag måste testa RyJ Prince of Wales idag. Fan vad gott med Lanceros, den är som sagts många ggr en helt fantastisk cigarr, jag älskar den storleken.
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

R.P skrev:
Blev ingen cigarr igår, men jag måste testa RyJ Prince of Wales idag. Fan vad gott med Lanceros, den är som sagts många ggr en helt fantastisk cigarr, jag älskar den storleken.

Jag håller med. Lanceros har blivit något av en favorit. Köpte ett 5 pack ganska nyss men det är strax slut :'(
Har du testat Trinidads motsvarighet?

Prince of Wales var som jag skrev tidigare väldigt trevlig. Jag köpte den för att min tobakshandlare sa att han skulle ha en kampanj på den i juni/juli så jag ville testa den innan.
Nu kör han en på Partagas Churchils de Luxe till vansinigt bra priser (2720kr/låda) så jag kommer testa en av dem i kväll för att se om man ska slå till på en låda eller vänta på erbjudandet om PoW.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
Jag håller med. Lanceros har blivit något av en favorit. Köpte ett 5 pack ganska nyss men det är strax slut :'(
Har du testat Trinidads motsvarighet?

Prince of Wales var som jag skrev tidigare väldigt trevlig. Jag köpte den för att min tobakshandlare sa att han skulle ha en kampanj på den i juni/juli så jag ville testa den innan.
Nu kör han en på Partagas Churchils de Luxe till vansinigt bra priser (2720kr/låda) så jag kommer testa en av dem i kväll för att se om man ska slå till på en låda eller vänta på erbjudandet om PoW.

Jag vet, 5-packen går alltid åt fort. Jag har rökt Trinidad Fundadores rätt mycket förr, nu var det länge sen, den är väldigt väldigt bra.

Ja det låter som ett bra pris, ska kolla vad dom kostar i Barca, måste köpa cigarrer idag, har bara ett tjugotal kvar i humidoren. Brukar ibland kolla mindre tabacs som har cigarrer men som säljer lite, då kan man ibland hitta gamla (lagrade) pinnar.

Blev det nån poker?
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

Lite eftermiddags röka med en Punch Petit corona, San Cristobal Torpedo och Cohiba Club.
Hem till mor och far på lammracks nu och sedan blir det lite Partagas Churchills de Luxe och trolitgvis Cohiba Siglo 6
 

CH

Medlem
SV: Vad puffar ni på just nu?

CH skrev:
Hem till mor och far på lammracks nu och sedan blir det lite Partagas Churchills de Luxe och trolitgvis Cohiba Siglo 6

Tyvärr blev det ingen av de 2 eftersom min brors efterblivna vän plockade med sig resehumidoren så att han inte skadade sin CAO MX2 Beli.
Nu fanns det inget att plocka med sig mina lite längre pinnar i och eftersom jag inte ville ha dem löst i innerfickan så fick jag plocka med sig det som redan låg i tub (Punsch Petit Corona) samt välja bland de robusto jag hade med mig vilket inte var alltför stort tyvärr så det fick till slut bli en Ramon Allones Especially Selected, CAO Sopranos och Punsch Petit Corona igen.

Inget fel på någon av dem men jag var ju inställd på att röka Partagas.
 
Toppen