This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Menar du Fleur du Passion när du skriver 99:an?ae skrev:Fråga: ska man satsa på Diebolt-Vallois Prestige eller Diebolt-Vallois BdB 99? Vore otroligt tacksam för svar!
Nej har köpt 12 flaskor men inte provat någon än.maxistockholm2 skrev:Någon som testat Fleur de Passion -02 ännu? Beställde två flaskor idag, men de bör enligt säljaren tidigast öppnas 2012. Frågan är om man klarar att vänta...
Tror det är så här, det finns en Prestige som släpptes för ca 1 år sen med blandning av 96 & 95 detta var dock inte en "standard" Prestige utan en liten "specialare" dom gjorde pga att dom var så nöjda med 96 skörden, det var mkt små kvantiteter. Av samma blandning gjordes det även 180 JEROs. Diebolt Prestige är en riktigt bra Champagne som med fördel kan lagras. Passar perfekt till rökt och gravad lax. Trevlig provning!ae skrev:slog till på prestige. lite tveksamt om basen fortfarande är 95/96/97 dock. hittade inte en enda notering om BdB-99:an. Årgången fanns inte ens upptagen på Cellartracker.
magnum skrev:Tror det är så här, det finns en Prestige som släpptes för ca 1 år sen med blandning av 96 & 95 detta var dock inte en "standard" Prestige utan en liten "specialare" dom gjorde pga att dom var så nöjda med 96 skörden, det var mkt små kvantiteter. Av samma blandning gjordes det även 180 JEROs. Diebolt Prestige är en riktigt bra Champagne som med fördel kan lagras. Passar perfekt till rökt och gravad lax. Trevlig provning!
ae skrev:Ytterligare bevis för denna tes är att PrimeWine-bar på sin vinlista har både Prestige och Prestige 95/96 listade. Tack!
Tror det är bra att vänta lite...OK att dricka nu men jag tycker den håller igen, lite kort, kommer säkert öppna sig om 6-12 månader. Med detta är en riktig SUPERSKUMPAmaxistockholm2 skrev:Någon som testat Fleur de Passion -02 ännu? Beställde två flaskor idag, men de bör enligt säljaren tidigast öppnas 2012. Frågan är om man klarar att vänta...
76 och 79 borde du dricka upp rätt snart.Bubblaren skrev:Blir glad att se det finns en del av er som har druckit Diebolt som är en av mina favoritproducenter
Som med så många champagner är det knepiga att veta när de rimligen bör inmundigas.
Vore toppen om ni har tips att ge om när jag ska avnjuta dess godingar:
(De ligger i vinkällare med goda förutsättningar)
1976
1979
1997
2002
1983 (1982) Mise cave
1999 Fleur de Passion
2000 Fleur de Passion
2002 Fleur de Passion
Prestige - troligen inköpt 2004 och 2005
Prestige Magnum - troligen inköpt 2004 eller 2005
Prestige - som sägs vara blend på 2002/2004
Bubblaren skrev:1983 (1982) Mise cave
Krug88 skrev:Du måste vara polare med Roger, ni samlar iallafall på exakt samma skumpor... ???
Träffade på honom en del då brorsan jobbade i Waszawa, det är den enda av hans polare som är vinintresserad.Bubblaren skrev:*garvar* det är jag förvisso, fast på långt håll. Hur känner du Roger?
Har bara varit med honom i Champagne 2 eller 3 ggr. De mesta jag har i min samling är dock köpt utan Rogers närvaro, men tips utbytes ständigt oss emellan. Har fått beröm av nämnde personför mina smaklökar och förmåga att sortera smakerna i champagne, det värmde väldigt mkt då Roger inte är den som ger komplimanger åt alla hålloch kanter.
Får erkänna att bland det roligaste som finns är att lyckas få fatt på bra grejer som R inte har i sin samling, inte lätt men det går
Hoppas på att få fatt på fler 2002r vad det lider. Kanske har jag tur då min relation till Isabelle (Diebolt) är väldigt bra och vi har hur kul som helst ihop. Måste försöka åke ned en sväng i år - men är dessvärre billös! Säg till om ni vill ha sällis om ni planerar åka ned.
Bubblaren skrev:Blir glad att se det finns en del av er som har druckit Diebolt som är en av mina favoritproducenter
Som med så många champagner är det knepiga att veta när de rimligen bör inmundigas.
Vore toppen om ni har tips att ge om när jag ska avnjuta dess godingar:
(De ligger i vinkällare med goda förutsättningar)
1976
1979
1997
2002
1983 (1982) Mise cave
1999 Fleur de Passion
2000 Fleur de Passion
2002 Fleur de Passion
Prestige - troligen inköpt 2004 och 2005
Prestige Magnum - troligen inköpt 2004 eller 2005
Prestige - som sägs vara blend på 2002/2004