Vilket eller vilka vinkylskåp har du?

Diskussion i 'Vinkällare och annat' startad av Tomas Lindblom, 4 december 2018.

1. petterkalle

petterkalle I rescued some wine. It was trapped in a bottle.

Det där med fuktighet i vinkylar tycker jag inte är ett stort problem. I de flesta vinkylar hemma är ju rotationstiden på vinerna relativt snabb så fuktigheten spelar mindre roll. Har man ett vinlagrinsskåp där flaskorna ska ligga > 10-15 år kan jag förstå att man vill ha en mer stabil högre luftfuktighet. Min vinkyl pendlar också mellan 45 - 55% vilket jag tar med ro då de flesta viner kommer att ligga betydligt kortare än 10 år. Klart mycket bättre än garderobslagring iaf. Jag var mycket oroligare för några veckor sedan när den fick jobba för att hålla temperaturen. Tror att jag hade en temperaturökning i skåpet på 20-30% under de varmaste veckorna :eek:

2. Boletus

Boletus Medlem

Nä, det låter logiskt. Jag hade inte brytt mig om det inte vore just att det mesta jag äger är på 15 års sikt.
    Men angående temperatur. Nog klarar vinerna ett visst temperaturspann över tid? Klart de inte ska ligga i 25+ men runt 20 är väl inga problem under några veckor?

3. Sebran

Sebran Medlem

Är det någon som vet om det finns en aktuell rabattkod för Vinkylen.se?
    Har en vän som äntligen tänkt införskaffa sig en vinkyl och jag nämnde att det brukar komma rabattkoder regelbundet för just vinkylen.se.

HerrMelin gillar detta.
  4. zippan

zippan Medlem

FOODIE ger 15%.

Sebran gillar detta.
  5. Sebran

Sebran Medlem

Tusen tack!

zippan gillar detta.
  6. M & C

M & C Medlem

7. Jag har detta https://www.wineandbarrels.se/shop/...vino-oxygen---230-flaskor---1-zon---glasdorr/ och är nöjd, missade att det inte fanns något lyse men det går ju att fixa ändå :)

Dela sidan