Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilket eller vilka vinkylskåp har du?

LarsW

Medlem
Hej, var verkligen svårt att välja skåp, gällande CVP270A+, vad gör den bättre än Artevino Vinlagringsskåp, den större modellen. Samma typ av spec, bara det att Artevino är tystare. Har verkligen ingen koll, så tacksam om du kan förklara.
Har ingen erfarenhet av Artevino som skåp då.

Men det beror väl mest på var du ska ha dem (om du inte är lycklig nog att kunna helt bortse från pris som faktor).
Jag köpte Climadiff för att det blev bra pris med rabattkod och lite köpslående.
Och visst bråkar den lite när den jobbar på men den står så att ljudvolym inte är ett issue för mig.
Men ska man ha vinkylen i vardags- eller sovrummet får man nog satsa på ett tystare.
 

Robbes

Medlem
Är det någon som har ett Climdiff Vinlagringsskåp - CVV 168B? Vinkylen har det nedsatt till 8995kr nu, funderar på att köpa det till landstället.
 

Sebran

Medlem
Är det någon som har ett Climdiff Vinlagringsskåp - CVV 168B? Vinkylen har det nedsatt till 8995kr nu, funderar på att köpa det till landstället.

Jag har en sån, köpt från Vinkylen. Har haft den i 2 år och funkar hur bra som helst. Den är ganska tung, men är snygg, tyst och rymmer många flaskor.
 

Ejdern

Medlem
Är det någon som har ett Climdiff Vinlagringsskåp - CVV 168B? Vinkylen har det nedsatt till 8995kr nu, funderar på att köpa det till landstället.
Jag har modellen större, 265. Haft det i drygt 1,5 år och har fungerat riktigt bra. Värt pengarna om man inte är så kräsen på utseendet.
 

Robbes

Medlem
Jag har modellen större, 265. Haft det i drygt 1,5 år och har fungerat riktigt bra. Värt pengarna om man inte är så kräsen på utseendet.
Är just det med utseendet, den kommer stå i en större matsal, tror jag kommer satsa på en som är lite schysstare i finishen, lite kromad front och trähyllor etc :)
 

Ejdern

Medlem
Är just det med utseendet, den kommer stå i en större matsal, tror jag kommer satsa på en som är lite schysstare i finishen, lite kromad front och trähyllor etc :)
Ah då skulle jag välja en annan, är inte så snygg och "modern" som man önskar men tillräckligt trevligt att stå i ett sekundärt läge :)
 

hooods

Medlem
Sitter och trålar efter vinkyl alt. lagringsskåp. Någon som känner till några aktuella rabattkoder? Främst hos vinkeln.se :)
 

bwana

Medlem
IMG_5001.jpg


Håller på sätta in mieles 6722 IGS/sommelier i fjällstugan - 83 flaskor om man inte sätter dit "sommelier hyllan"
 
Last edited:

Iris

Medlem
Väldigt bra tråd - mycket bra information :) Funderar ochså på att köpa vinkyl och jag tror att det blir ochså en Climadiff CV295. Men vad har ni för erfarenheter med leverantörer? Jag upptäckte vinlagring.se och jag tycker att dem ser rimligt ut - men vilka leverantörer kan ni rekommendera?
 

Ejdern

Medlem
Väldigt bra tråd - mycket bra information :) Funderar ochså på att köpa vinkyl och jag tror att det blir ochså en Climadiff CV295. Men vad har ni för erfarenheter med leverantörer? Jag upptäckte vinlagring.se och jag tycker att dem ser rimligt ut - men vilka leverantörer kan ni rekommendera?

Skulle jag välja så skulle jag ta vinlagring.se eller vinkylen.se
Vinkylen brukar ofta komma ut med rabatter till munskänkarna och då brukar alltid någon lägga upp de här också om du inte är medlem där. Själv köpte jag från Vinkylen pga rabatt och fick super bra service men vet att de på vinlagring kommer ta lika väl hand om dig också så skulle ta de som är billigast.
 
Väldigt bra tråd - mycket bra information :) Funderar ochså på att köpa vinkyl och jag tror att det blir ochså en Climadiff CV295. Men vad har ni för erfarenheter med leverantörer? Jag upptäckte vinlagring.se och jag tycker att dem ser rimligt ut - men vilka leverantörer kan ni rekommendera?
En aspekt kan vara närhet om man gillar mänsklig kontakt och att känna, klämma och lyssna på kylen innan köp. vinlagring Stockholm. vinkylen skåne.
köpte mitt skåp på vinlagring fungerade väldigt bra. Var i kontakt med vinkylen för ett andra skåp eller tystare och fick otroligt bra bemötande på webbchatten. Så blir ett besök när jag flyttar ner till Skåne
 

MartinBz

Medlem
Sitter och trålar efter vinkyl alt. lagringsskåp. Någon som känner till några aktuella rabattkoder? Främst hos vinkeln.se :)
Tänkte kapa den här frågan. Vet någon om det finns en nyare rabattkod till vinkylen.se (den som finns tidigare i tråden verkar inte fungera)?
 

Frazze

Medlem
Hej, tänkte köpa en ny kyl och tittade på detta: https://vinlagring.se/lavigna-120-dubbelzon-svart-vinkyl.html
Blev lite fundersam vad det är för märke egentligen, verkar bara finnas på vinlagring. Kvalitetskänslan är det inget fel på, men vad är det under skalet? Det är ju inte superbilligt för att vara no-name...
Någon som har något annat tips?
Vill ha fristående, 2 zoner, 100-125 cm högt, lite avstånd mellan hyllplanen och en design som passar i ett vardagsrum.
 

magnum

Epernay, Frankrike
Hej, tänkte köpa en ny kyl och tittade på detta: https://vinlagring.se/lavigna-120-dubbelzon-svart-vinkyl.html
Blev lite fundersam vad det är för märke egentligen, verkar bara finnas på vinlagring. Kvalitetskänslan är det inget fel på, men vad är det under skalet? Det är ju inte superbilligt för att vara no-name...
Någon som har något annat tips?
Vill ha fristående, 2 zoner, 100-125 cm högt, lite avstånd mellan hyllplanen och en design som passar i ett vardagsrum.
Vad är tanken med lite avstånd mellan hyllorna?
 
Toppen