Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Vilket eller vilka vinkylskåp har du?

buteljen

Medlem

Attachments

  • 64BA2E13-F4A8-4989-A7DC-8F7F56AC9849.jpeg
    64BA2E13-F4A8-4989-A7DC-8F7F56AC9849.jpeg
    24,6 KB · Visningar: 122

Helen

Medlem
Hej! Behöver köpa ett stort vinlagringsskåp.

Är det någon som vet skillnadet mellan Climadiff Diva (https://www.vinkylen.se/product/2441) för 29 000 kr jämfört med Climadiff Avintage (https://vinlagring.se/avintage-av306a-vinlagringsskap.html) för 21 000. Skiljer ju en del i pris men liknande kapacitet och samma tillverkare.
Efter en snabb jämförelse mellan båda skåpen så skiljer det sig ganska mycket på Ljudnivå 38 vs 42 , glasdörr på den ena och täckt dörr på den andra, Vikten av skåpen 76 kg vs 87 kg , Energiklass F vs G och Temperaturintervall 5 -20 vs 8 -18. Det ena skåpet har 1 utdragbar hyllplan och på den andra är alla hyllplan fixerade.
 
Min snart 3 år gamla vinkyl orkade här om dagen inte längre hålla kylan utan vandrade uppåt. Bestämde mig då att tömma hela och göra rent samt kontrollera baksidan. Upptäckte då till min förvåning att slangen för kondensvatten gick rakt ner i botten bredvid kompressorn istället för ner i skålen för kondensvatten. Detta har i sin tur resulterat i en liten, men ack så irriterande vattenskada i golvet. :( Har hört av mig till inköpsställe och försäkringsbolag för att försöka hitta en lösning på både den felande kylen samt att den varit felaktigt ihopbyggd vilket lett till andra skador. Med detta sagt kan det va bra att tömma/kontroller kylarna då och då! :eek:
 
Last edited:

sunqan

Vinös
Min snart 3 år gamla vinkyl orkade här om dagen inte längre hålla kylan utan vandrade uppåt. Bestämde mig då att tömma hela och göra rent samt kontrollera baksidan. Upptäckte då till min förvåning att slangen för kondensvatten gick rakt ner i botten bredvid kompressorn istället för ner i skålen för kondensvatten. Detta har i sin tur resulterat i en liten, men ack så irriterande vattenskada i golvet. :( Har hört av mig till inköpsställe och försäkringsbolag för att försöka hitta en lösning på både den felande kylen samt att den varit felaktigt ihopbyggd vilket lett till andra skador. Med detta sagt kan det va bra att tömma/kontroller kylarna då och då! :eek:
Du har just upptäckt varför man ska ställa kylskåp på ett plasttåg. Surt :-(
 

sunqan

Vinös
Du har just upptäckt varför man ska ställa kylskåp på ett plasttåg. Surt :-(
Min lilla gumma lyckades dra loss dräneringsslangen till den portabla ACn...
Det rann ut ett par liter vatten på några timmar. Som tur var hade vi en liten yllematta (hamadan) under, som höll det mesta kvar i sig, men det hade runnit ner en del under parketten också. Men jag tror inte det är nåt vi behöver åtgärda. I alla fall inte nu. Parketten visar inga tecken på att den har svällt t.ex.
 

Philip_E

Medlem
Fick i förra veckan leverans av Climadiff Avintage vinlagringsskåp, AV306A+, från franska onlinebutiken magarantie5ans.fr

Eftersom den var hela 10 000kr billigare i Frankrike än i de två svenska butiker som säljer den tyckte jag att det var värt lite krångel, men allt har gått super och inga problem med frakten (kostade dock 200eur extra för frankt, men så vägde paketet nästan 100kg). Supersnabb support för frågor etc.


https://www.magarantie5ans.fr/cave-...tage-av306a-294-bouteilles-3595320102765.html
 

JonasBo

Medlem
Fick i förra veckan leverans av Climadiff Avintage vinlagringsskåp, AV306A+, från franska onlinebutiken magarantie5ans.fr

Eftersom den var hela 10 000kr billigare i Frankrike än i de två svenska butiker som säljer den tyckte jag att det var värt lite krångel, men allt har gått super och inga problem med frakten (kostade dock 200eur extra för frankt, men så vägde paketet nästan 100kg). Supersnabb support för frågor etc.


https://www.magarantie5ans.fr/cave-...tage-av306a-294-bouteilles-3595320102765.html
Hur ändrade du land till Sverige?
 

Philip_E

Medlem
Hur ändrade du land till Sverige?
Det gjorde jag inte, valde Frankrike men var sedan samtidigt i kontakt med dem via chat, där de ändrade min order efteråt samt skickade en separat betalningslänk för frakten.

Edit: frakten kostade 249 euro. De hade även en rabattkod via popup på sidan som gav ytterligare rabatt. Totalt ca 7500kr billigare än att handla via svensk butik
 

Jesper L

Medlem
Det gjorde jag inte, valde Frankrike men var sedan samtidigt i kontakt med dem via chat, där de ändrade min order efteråt samt skickade en separat betalningslänk för frakten.

Edit: frakten kostade 249 euro. De hade även en rabattkod via popup på sidan som gav ytterligare rabatt. Totalt ca 7500kr billigare än att handla via svensk butik
Snyggt!
Vad blev du offererad som bäst av svenskt bolag? Bara genom att maila och fråga om bättre pris får man ner priset drastiskt.
 

Philip_E

Medlem
Snyggt!
Vad blev du offererad som bäst av svenskt bolag? Bara genom att maila och fråga om bättre pris får man ner priset drastiskt.
Nja, typ 10% och senare prishöjning eftersom mitt mail tydliggjorde att den ena aktören va lite billigare än den andra. Den billigare höfde då priset för att på kronan matcha konkurrenten dagen efter mitt mail.
 

Mexikanaren

Medlem
Tänkte fråga om någon har något tips på en relativt prisvärd (fristående) vinkyl som skulle passa in i ett hål med måtten (b x h x d) 60 x 86 x 60 (gör dock inget om vinkylen skulle sticka ut några centimeter på djupet).

Gärna glasdörr, dock ej ett måste
 
Last edited:
Toppen